اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین خبرها از تجاوز نظامی ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه/ حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شهر مرزی «راس العین» + نقشه میدانی

  • کد خبر : 22658
  • 19 مهر 1398 - 4:08
آخرین خبرها از تجاوز نظامی ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه/ حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شهر مرزی «راس العین» + نقشه میدانی
گروهک تروریستی «کتائب الثوار» تجهیزات و نیروهای زیادی را به خطوط تماس با شبه نظامیان کُرد در نزدیکی شهر منبج در شمال شرق حلب اعزام کرده است.

گروهک تروریستی «کتائب الثوار» تجهیزات و نیروهای زیادی را به خطوط تماس با شبه نظامیان کُرد در نزدیکی شهر منبج در شمال شرق حلب اعزام کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، رئیس جمهور ترکیه پس از چند روز تهدید و خط و نشان کشیدن در نهایت عصر روز چهارشنبه (هفدهم مهرماه) دستور حمله به مناطق در تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) را در شمال سوریه صادر کرد.تجاوز نظامی ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه تحت عنوان عملیات «چشمه صلح» در جریان است و هزاران تن از عناصر تروریستی تحت فرمان آنکارا نیز در این عملیات حضور دارند و آخرین تحولات میدانی به شرح ذیل است:

– گروهی از عناصر تروریستی موسوم به جیش الوطنی از گذرگاه مرزی «حور» در استان ادلب وارد خاک ترکیه شده اند تا در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه شرکت کنند.

– گروهک تروریستی «کتائب الثوار» نیز تجهیزات و نیروهای زیادی را به خطوط تماس با شبه نظامیان کُرد در نزدیکی شهر منبج در شمال شرق حلب اعزام کرده است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

– همزمان با حملات هوایی و توپخانه ای شدید به مناطق مسکونی و زیرساخت های شهر «راس العین» در شمال غرب استان حسکه سوریه، نیروهای زمینی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی وارد عمل شده اند و مردم در حال فرار از این شهر هستند.

– جنگنده های ارتش ترکیه ۳ مرتبه نیز حومه شهر «تل ابیض» را در شمال استان رقه هدف قرار دادند.

– جنگنده های ترکیه همچنین به مواضع شبه نظامیان کُرد در شمال شهرک «عین عیسی» در شمال استان الرقه حمله کردند.

– حملات گسترده هوایی و توپخانه ای منجر به قطع اینترنت در شهرهای تل ابیض و راس العین شده است.

– صدها تن از نیروهای نظامی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی برای حمله و ورود به شهر «تل ابیض» آماده می شوند.

– شبه نظامیان کُرد نیز در واکنش به حملات صورت گرفته، چندین خمپاره به مواضع نیروهای ارتش ترکیه در شهر مرزی «نصیبین» در جنوب استان ماردین ترکیه شلیک کردند.

– نیروهای شبه نظامی کُرد همچنین شهر «شانلی اورفا» را در منطقه مرزی «جیلان پینار» هدف قرار دادند.

– جنگنده های ترکیه در ادامه عملیات چشمه صلح به روستای «الجارودیه» در منطقه «المالکیه» در شمال شرق استان الحسکه  حمله کردند.

– تاکنون بیش از ۲۳ تن از ساکنان و شبه نظامیان کُرد در حملات ارتش ترکیه کشته و زخمی شده اند.

– شمار زیادی از ساکنان مناطق مرزی به سمت شهر قامشلی در حال فرار هستند.

– شبه نظامیان کُرد با عناصر تروریستی تحت فرمان دولت ترکیه در گذرگاه مرزی «الدرباسیه» در شمال استان الحسکه سوریه درگیر شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه درصدد است حداقل حدود  ۳۰ کیلومتر در عمق مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه پیشروی کند اما باید منتظر ماند و دید تحولات میدانی به چه سمتی خواهد رفت و آیا دولت آنکارا به هدف خود دست می یابد یا معادلات در این محور تغییر می کند.

به روز رسانی:

– کشته و زخمی های حمله هوایی و توپخانه ای ترکیه به مناطق شمالی سوریه به ۵۶ تن افزایش یافت؛۱۵ کشته و  ۴۱ زخمی

– توپخانه ترکیه با افزایش دامنه حمله های خود مناطق”تل جهان”، سد”المنصوره” و روستاهای”زورافه، الاسماعیلیه و خراب رشک” را مورد هدف قرار دادند.

– نیروهای ارتش ترکیه با کمک تروریست ها توانستند با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای، ۵ کیلومتر در غرب شهر تل ابیض در شمال استان الرقه نفوذ کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.