اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خاندان آل سعود در شوک؛ جزئیات حمله پهپادی به بزرگترین و قدیمی‌ترین تاسیسات نفتی عربستان/ آتش‌سوزی‌های گسترده در پالایشگاه‌های «بقیق و خریص» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22488
  • 23 شهریور 1398 - 20:17
خاندان آل سعود در شوک؛ جزئیات حمله پهپادی به بزرگترین و قدیمی‌ترین تاسیسات نفتی عربستان/ آتش‌سوزی‌های گسترده در پالایشگاه‌های «بقیق و خریص» + نقشه میدانی و عکس
پهپادهای یمنی با طی مسافت هزار و ۵۰ کیلومتری، یکی از بزرگترین حملات را علیه تاسیسات نفتی عربستان انجام دادند و خاندان آل سعود را غافلگیر کردند.

پهپادهای یمنی با طی مسافت هزار و ۵۰ کیلومتری، یکی از بزرگترین حملات را علیه تاسیسات نفتی عربستان انجام دادند و خاندان آل سعود را غافلگیر کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، ساعت ۳ بامداد امروز (بیست و سوم شهریورماه) یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن عملیات غافلگیرانه و ویژه ای را در عمق خاک عربستان انجام داد و ضربه سنگینی را به رژیم سعودی وارد آورد.یک منبع میدانی به جزئیات این عملیات منحصر به فرد اشاره کرد و افزود: پهپادهای یمنی با عبور از مرزهای جنوبی عربستان موفق شدند به مقصد نهایی از پیش تعیین شده در شرق این کشور برسند.

این منبع میدانی با بیان این که ۱۰ فروند پهپاد مسافت حدود هزار و ۵۰ کیلومتری را طی کردند تا به اهداف مورد نظر در شرق عربستان برسند، گفت: در جریان این عملیات، ۲ پالایشگاه وابسته به شرکت «آرامکو» در استان «الشرقیه» هدف قرار گرفتند.

وی با توضیح این مطلب که این پالایشگاه ها در حومه شهرهای «بقیق وخریص»   واقع شده اند، افزود: حمله پهپادهای یمنی منجر به انفجارهای گسترده در این ۲ پالایشگاه شده است.

این منبع میدانی از آتش سوزی در تعدادی از مخازن نفتی در این ۲ پالایشگاه خبر داد و گفت: مراکزی که امروز هدف حملات پهپادهای یمنی قرار گرفتند از بزرگترین تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان محسوب می شوند.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم سعودی از مهار آتش سوزی در این ۲ پالایشگاه خبر داده اما همزمان در شهر «بقیق» حالت فوق العاده اعلام کرده و از شهروندان خواسته به سرعت این شهر را تخلیه و ترک کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آتش سوزی تا ظهر امروز در این مراکز نفتی ادامه داشته و شمار زیای از شهروندان عربستانی از شهر بقیق خارج شده اند؛ این شهر از محور شرقی با خلیج فارس حدود ۳۰ کیلومتر و با کشور بحرین حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

این شهر مهم و نفت خیز از محور جنوب شرق نیز در ۲۵۰ کیلومتری کشور امارات واقع شده است؛ شهر راهبردی بقیق نقطه اتصال شهرهای «الدمام و الاحساء» به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

شهر نفتی بقیق از بزرگترین میادین نفتی جهان محسوب می شود؛ شرکت «آرامکو» برای نخستین بار نفت را در این منطقه مهم کشف و استخراج کرد و پالایشگاهی که امروز هدف قرار گرفت از قدیمی ترین تاسیسات وابسته به «آرامکو» است.

آرامکو مهم ترین شرکت نفتی دنیا به شمار می‌آید و ارزش سهام آن بیش از دو هزار میلیارد دلار برآورد شده است؛ این شرکت حدود ۱۲ درصد از سهم تولید جهانی نفت را در اختیار دارد و بالغ بر ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند.

۲ پالایشگاهی که امروز یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن هدف قرار داد از لحاظ اقتصادی و صنعتی اهمیت ویژه ای دارند و همین موضوع رژیم آل سعود را در شوک فرو برده است چرا که متحمل خسارت های سنگینی شده اند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات امروز که «توازن بازدارندگی دوم» نامگذاری شده، یکی از بزرگترین حمله پهپادی در عمق خاک عربستان به شمار می آید و پس از اقدامات اطلاعاتی دقیق و با همکاری نیروهای آزاده عربستانی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.