اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن/ جزئیات حملات سنگین مزدوران رژیم سعودی برای اشغال بخش راهبردی و مهم «حرض» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22479
  • 22 شهریور 1398 - 15:28
آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن/ جزئیات حملات سنگین مزدوران رژیم سعودی برای اشغال بخش راهبردی و مهم «حرض» + نقشه میدانی و عکس
مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی حملات سنگینی را از سه محور در شمال استان حجه برای اشغال بخش راهبردی «حرض» آغاز کرده اند که با واکنش نیروهای یمنی مواجه شده اند.

مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی حملات سنگینی را از سه محور در شمال استان حجه برای اشغال بخش راهبردی «حرض» آغاز کرده اند که با واکنش نیروهای یمنی مواجه شده اند.

 به گزارش اخبار جهادی، از شمال غرب یمن خبر می رسد، نیروهای مزدور تابع رژیم سعودی در روزهای گذشته حملات سنگینی را در چند مرحله علیه مواضع نیروهای یمنی در شمال استان حجه انجام دادند.براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، نیروهای مزدور با پشتیبانی گسترده هوایی رژیم عربستان حملات را علیه نیروهای یمنی در محورهای شمال، جنوب و جنوب غرب بخش «حرض» ترتیب دادند.

خبرها حاکیست، مزدوران رژیم سعودی پس از چند روز درگیری سنگین در محور جنوب غرب شهر «حرض» توانستند منطقه «حجاوره» را از کنترل نیروهای یمنی خارج کنند و به اشغال خود دربیاورند.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، در جریان عملیاتی که منجر به اشغال منطقه «حجاوره» در جنوب غرب شهر راهبردی «حرض» شد، دهها تن از مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی از جمله سودانی ها شرکت داشتند.

نیروهای یمنی در حومه شرقی منطقه حجاوره (محور غربی شهر حرض) با کمین های مستمر، ضد حملات کوتاه و ایجاد تله های انفجاری درصدد هستند مزدوران سعودی را زمین گیر و از پیشروی بیشتر آنان جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مزدور رژیم سعودی در تلاش هستند ابتدا شهر «حرض» را به اشغال دربیاورند تا در ادامه راه برای تصرف کامل بخش «حرض» و نفوذ بیشتر در استان حجه باز و امنیت مرزهای جنوب استان جیزان عربستان را نیز تامین کنند.

از محور شمالی بخش حرض (جنوب گذرگاه مرزی طوال) خبر می رسد، مزدوران رژیم سعودی عملیاتی را برای پیشروی در منطقه «سه راه الملاحیط»» ترتیب دادند که با مقاومت نیروهای یمنی ناکام ماندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با دفع حملات و انجام چند ضد حمله موفق شده اند نیروهای مزدور سعودی را در منطقه زمین گیر کنند و با وارد کردن خسارت های سنگین مانع از پیشروی های آنان شوند.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شده اند؛ از سویی دیگر، رزمندگان یمنی با وجود حملات شدید هوایی در منطقه مانده اند و عقب نشینی نکرده اند.

اعلام الحربی

خبرها از محور «مثلث عاهم» در جنوب شهر «حرض» حاکیست، نیروهای مزدور رژیم سعودی عملیاتی را برای نفوذ به حومه جنوبی شهر «حرض» انجام دادند که تاکنون با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شده اند.

رزمندگان یمنی با مقاومت در این محور توانسته اند از پیشروی مزدوران سعودی به سمت جنوب شهر «حرض» جلوگیری و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند؛ خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور در این محور وارد شده است.

به گزارش اخبار جهادی، یگان های موشکی و توپخانه ای جبهه مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع مزدوران رژیم سعودی را در حومه شهر «حرض» هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

در حال حاضر، صحرای میدی، بخش وسیعی از منطقه حیران و بخش هایی از شمال، غرب و جنوب بخش «حرض» در اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی است که ۱۲ درصد از خاک استان حجه را شامل می شود.

استان حجه در شمال غرب یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان، از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است و مسیرهای انتقال نیرو و تجهیزات از استان صعده به الحدیده از این استان می گذرد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.