اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درخواست صهیونیست‌ها برای انحلال تشکیلات خودگردان در پی عملیات رام‌الله

  • کد خبر : 22263
  • 02 شهریور 1398 - 15:40
درخواست صهیونیست‌ها برای انحلال تشکیلات خودگردان در پی عملیات رام‌الله
جدیدترین عملیات مقاومتی در رام‌الله که برای صهیونیست‌ها گران تمام شده، موج انتقادات را علیه مقامات این رژیم به راه انداخته است و احزاب راستگرا خواستار انحلال تشکیلات خودگردان و الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی شده‌اند.

جدیدترین عملیات مقاومتی در رام‌الله که برای صهیونیست‌ها گران تمام شده، موج انتقادات را علیه مقامات این رژیم به راه انداخته است و احزاب راستگرا خواستار انحلال تشکیلات خودگردان و الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی شده‌اند.

 جمعه (دیروز) انفجار یک بمب دست ساز در رام‌الله منجر به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن دو نفر دیگر شد و تلاش رژیم صهیونیستی برای یافتن عاملان این انفجار همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، این عملیات باعث افزایش انتقادات از سیاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با عملیات‌های مقاومتی شده است.

در همین ارتباط احزاب راستگرای رژیم صهیونیستی خواستار «انحلال تشکیلات خودگردان و الحاق کامل کرانه باختری به اسرائیل» شدند.

آنها مدعی شدند: افزایش عملیات‌های دردآور در کرانه باختری نتیجه سیاست‌های ضعیف نتانیاهوست و ارتش باید تدابیر امنیتی خود را افزایش دهد.

هیچ گروه فلسطینی تا کنون مسؤولیت این عملیات را بر عهده نگرفته اما گروه‌های مقاومت در غزه از آن استقبال کرده‌اند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد که عملیات رام‌الله بیانگر استمرار مقاومت است.در این بیانیه‌ آمده است که «این عملیات تأکیدی بر این بود که کرانه آزادگان هرگز آرام نخواهد گرفت و مقاومت با وجود همه قتل‌ها، بازداشت‌ها و تجاوزات صهیونیست‌ها، ادامه خواهد داشت».

حماس افزود، عملیات امروز نشان داد ملت ما هرگز مقاومت را کنار نخواهد گذاشت و جوانان کرانه باختری و آزادگان آن از ابزارهای مختلف مبارزه و مقاومت استفاده می‌کنند تا حق خود در سرزمین و اماکن مقدس را بازپس گیرد.

وبگاه صهیونیستی «واللا» اعلام کرده عاملان این عملیات مدتها برای انجام آن برنامه ریزی کرده اند.

فلسطینی‌ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی شیوه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند که یکی از آنها عملیات‌های مقاومتی است. این عملیات‌ها در مقایسه با دیگر ابزارهای مقاومتی از مزایای تاکتیکی و نیز محبوبیت مردمی میان فلسطینی‌ها برخوردار هستند.

بر اساس آمار منتشر شده از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ (یک سال قبل از پایان انتفاضه دوم) ۱۳۲ عملیات مقاومتی در فلسطین انجام شده که طی آن ۶۸۸ اسرائیلی کشته و بیش از ۴۹۱۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند. با آغاز انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس در ۲۰۱۵ عملیات‌های استشهادی بار دیگر شدت گرفت و کرانه باختری و قدس شاهد دهها عملیات از این دست بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.