اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خط و نشان جدید امارات برای عربستان در جنوب یمن/ شکست مزدوران آل‌سعود در استان «ابین» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22242
  • 31 مرداد 1398 - 2:47
خط و نشان جدید امارات برای عربستان در جنوب یمن/ شکست مزدوران آل‌سعود در استان «ابین» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای تحت فرمان امارات پس از تصرف شهر عدن، حملات جدیدی را علیه نیروهای رژیم عربستان در استان ابین ترتیب دادند.

نیروهای تحت فرمان امارات پس از تصرف شهر عدن، حملات جدیدی را علیه نیروهای رژیم عربستان در استان ابین ترتیب دادند.

 به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی مناطق اشغالی جنوب یمن در روزهای گذشته با تشدید اختلاف میان نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت فرمان امارات) و نیروهای منصور هادی (تابع رژیم سعودی) وارد مرحله ای جدیدی شد.نیروهای شورای انتقالی جنوب در جریان درگیری هایی که ۴ روز به طول انجامید با عقب راندن نیروهای دولت مستعفی و فراری منصور هادی، شهر بندری عدن (پایتخت خودخوانده) را از سیطره رژیم سعودی خارج و به کنترل درآوردند.

تسلط نیروهای شورای انتقالی جنوب بر شهر عدن خشم رژیم سعودی را به دنبال داشت اما این پایان اختلاف ها و درگیری ها نبود و گروهی دیگر از نیروهای تحت فرمان امارات، عملیات جدیدی را علیه نیروهای منصور هادی در استان «ابین» ترتیب دادند تا ریاض بیش از پیش غافلگیر شود.

نیروهای موسوم به «الحزام الامنی» که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب به شمار می آیند با چراغ سبز رژیم امارات حملات غافلگیرانه را علیه مواضع تحت تصرف نیروهای منصور هادی در شهر «زنجبار» و مناطق حومه در جنوب استان «ابین» انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای «الحزام الامنی» در گام نخست توانستند تعدادی از مقرها و پایگاه های نظامی را در منطقه «الکود» در جنوب غرب شهر «زنجبار» از کنترل نیروهای منصور هادی خارج و به تصرف دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تحت فرمان امارات در جریان درگیری ها در شهر «زنجبار» با عقب راندن نیروهای منصور هادی موفق شدند پایگاه «پلیس» را به سیطره دربیاورند و دومین پیروزی را در جنوب استان ابین ثبت کنند.

نیروهای «الحزام الامنی» در ادامه عملیات در جنوب استان ابین پس از چند ساعت درگیری سنگین توانستند پایگاه نظامی «نیروهای ویژه» را در مرکز شهر زنجبار از کنترل نیروهای منصور هادی خارج کنند و تصرف درآورند.

شماری از نیروهای دو طرف در جریان درگیری ها در پایگاه نیروهای ویژه کشته و زخمی شدند؛ «محمد العوبان» فرمانده نیروهای ویژه پس از شکست دربرابر نیروهای تحت فرمان امارات به شهر «لودر» در شمال استان ابین متواری شد.

برخی منابع میدانی از مجروح شدن «عبدالرحمن الشنینی» جانشین فرمانده نیروهای «الحزام الامنی» در جریان درگیری ها در حومه پایگاه نظامی نیروهای ویژه خبر داده اند که تاکنون تایید نشده است.

همزمان با افزایش درگیری ها در جنوب استان ابین، نیروهای کمکی و تازه نفس «الحزام الامنی» و «منصور هادی» به سمت «زنجبار» اعزام شده اند و طرفین در تلاش هستند کنترل این شهر را به هر شکل ممکن در دست گیرند.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، درگیری های میان نیروهای تحت فرمان امارات و رژیم سعودی در نقاط مختلف شهر «زنجبار» و مناطق حومه در جریان است و منابع میدانی از احتمال وقوع درگیری در سایر شهرهای استان ابین خبر داده اند.

با افزایش تحرکات رژیم امارات و نیروهای تحت فرمانش در جنوب یمن، دولت شکست خورده منصور هادی در عربستان سعودی جلسه فوری تشکیل داده و از امارات خواسته به حمایت از نیروهای جنوب خاتمه دهد.

به گزارش اخبار جهادی، با پیچیده شدن وضعیت میدانی در جنوب یمن و همچنین پاسخ منفی شورای انتقالی جنوب برای تخلیه مناطق تازه به تصرف درآمده در شهر عدن، اختلاف ها میان اماراتی ها و سعودی افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.