اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ورود نیروهای ارتش سوریه به محله‌های شمالی شهر راهبردی «خان شیخون» / فرار تروریست‌ها از مناطق اشغالی جنوب ادلب و شمال حماه + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22224
  • 29 مرداد 1398 - 19:30
ورود نیروهای ارتش سوریه به محله‌های شمالی شهر راهبردی «خان شیخون» / فرار تروریست‌ها از مناطق اشغالی جنوب ادلب و شمال حماه + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان سوری در ادامه عملیات خود در جنوب استان ادلب موفق شدند خود را به ورودی شهرک راهبردی «خان شیخون» برسانند.

رزمندگان سوری در ادامه عملیات خود در جنوب استان ادلب موفق شدند خود را به ورودی شهرک راهبردی «خان شیخون» برسانند.

 به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه  پس از تثبیت مواضع در ایستگاه نظامی النمر که منجر به قطع ارتباط تروریست ها در داخل شهر خان شیخون با بزرگراه بین المللی دمشق حلب شد، عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی ترتیب دادند.براساس اطلاعات به دست آمده. نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند تروریست ها را عقب برآنند و خود را به ورودی محله های شمالی شهر خان شیخون برسانند.

در جریان درگیری ها در محور شمالی شهر خان شیخون شماری از تروریست های جبهه النصره کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از جمله «صالح اشوا» دیده می شود که از سرکرده های ارشد گروهک تروریستی «فیلق الشام» به هلاکت رسید.

برخی از رسانه ها در ساعات گذشته از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر خان شیخون خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای سوریه تاکنون وارد خان شیخون نشده اند اما این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.

به گزارش اخبار جهادی، با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهر خان شیخون. تمامی مناطق اشغالی جنوب استان ادلب و شمال استان حماه با مساحتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع در شبه محاصره قرار خواهند گرفت و از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می آیند.

به گفته منابع میدانی، با افزایش درگیری ها و تشدید حملات موشکی و هوایی، شمار زیادی از تروریست ها مواضع خود را در شهرک خان شیخون ترک و به مناطق اطراف عقب نشینی کردند؛ گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه تصمیم گرفته اند تا قبل از محاصره شدن مناطق اشغالی را به سمت مرکز استان ادلب تخلیه کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های «جیش العزه» مواضع خود را در شهرک های «کفرزیتا و لطمانه» تخلیه کرده اند و قصد دارند به سمت مرکز ادلب فرار کنند؛ گروه هایی از تروریست ها همچنین در حال ترک شهرک های «مورک، لطمانه، البویضه، لحایا، کفرزیتا، لطمین» در شمال حماه و جنوب ادلب به سمت مرکز استان ادلب هستند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی (شهرک و ارتفاع سکیک) با خان شیخون ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر باید ارتفاع مهم «ترعی» را از اشغال تروریست ها خارج و به کنترل درآورند.

نیروهای سوری از شروع مرحله سوم عملیات (پانزدهم مردادماه) در جنوب استان ادلب بیش از ۲۵ منطقه را از اشغال گروهک های تروریستی خارج و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع را آزاد و پاکسازی کرده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.