اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مروری بر سه عملیات برق آسا نیروهای مسلح عراق در ۵ استان مهم و راهبردی/ پاکسازی و تامین امنیت ۳۰۵ منطقه آلوده در ۳۰ روز + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22151
  • 25 مرداد 1398 - 14:50
مروری بر سه عملیات برق آسا نیروهای مسلح عراق در ۵ استان مهم و راهبردی/ پاکسازی و تامین امنیت ۳۰۵ منطقه آلوده در ۳۰ روز + نقشه میدانی و عکس
نیروهای مسلح عراق در یک ماه گذشته در جریان ۳ عملیات در استان های «الانبار، صلاح الدین، نینوا، بغداد و دیاله» موفق شدند ۳۰۵ منطقه را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیروهای مسلح عراق در یک ماه گذشته در جریان ۳ عملیات در استان های «الانبار، صلاح الدین، نینوا، بغداد و دیاله» موفق شدند ۳۰۵ منطقه را به طور کامل پاکسازی کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس و بسیج مردمی عراق از نیمه دوم تیرماه امسال تاکنون سه عملیات گسترده را برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته های خاموش داعش انجام دادند و به نتایج قابل توجهی دست یافتند.عملیات نخست در حدفاصل مناطق واقع شده در استان های الانبار، صلاح الدین، نینوا و مرزهای مشترک با سوریه انجام شد که حدود ۴۰ درصد از مساحت و خاک کشور عراق را در بر می گرفت و در نهایت امنیت به بیش از ۵۰ منطقه بازگشت.

نقشه میدانی عملیات نخست نیروهای مسلح عراق

تعدادی از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در جریان این عملیات کشته و زخمی شدند و نیروهای عراقی دهها مقر، انبار سلاح را هم شناسایی و منهدم کردند و همچنین برای نخستین بار به مناطقی نفوذ کردند که از سال ۲۰۰۳ مکان های امن برای رشد گروهک های تروریستی بودند.

محدوده عملیات دوم نیز در مناطق شرقی استان الانبار، جنوب استان صلاح الدین و شمال استان بغداد بود و نیروهای عراقی موفق شدند هزار و ۳۷۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را پاکسازی و ۱۱۰ منطقه را هم امن کنند.

نقشه میدانی عملیات دوم نیروهای مسلح عراق

به گزارش اخبار جهادی، بیش از ۱۰ هزار تن از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس فدرال و رزمندگان بسیج مردمی در این عملیات گسترده علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی شرکت کردند و امنیت را به طور کامل به قلب عراق بازگردانند.

نیروهای مسلح عراق با محوریت رزمندگان بسیج مردمی و ارتش و همراهی نیروهای پلیس، عملیات سوم را با نام «اراده پیروزی ۳ » در مناطق مرکزی و جنوبی استان نینوا و شمال و شمال شرق استان دیاله (جلولاء، خانقین و مقدادیه) آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهایی از ۱۳ تیپ بسیج مردمی به همراه گروه های پنج و بیست ارتش عراق با پشتیبانی نیروی هوایی، یگان های زرهی، مهندسی و پهپادی در این عملیات نقش اصلی را بر عهده داشتند.

نیروهای ارتش و رزمندگان بسیج مردمی در گام نخست عملیات در شمال منطقه «جلولاء» در شمال شرق استان دیاله موفق شدند امنیت را به روستاهای «المعدان، تل عباس، تل منجل، الکبیه الکبری، سید ابراهیم و الساده» بازگردانند.

نیروهای عراقی در جریان عملیات در شمال منطقه جلولاء توانستند ۴ مقر عناصر مخفی داعش را نیز شناسایی کنند؛ نیروهای ارتش و بسیج مردمی در محور غربی منطقه جلولاء نیز روستاهای «الاصلاح و النقشبندیه» را پاکسازی کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مسلح عراق با محوریت نیروهای تیپ ۴۰ بسیج مردمی در شروع عملیات در مناطق جنوبی و مرکزی استان نینوا موفق شدند ۱۳ روستا را به طور کامل پاکسازی و امنیت را در این مناطق برقرار کنند.

«عین الجحش، جیاع، مشیرفه، المیرندیه، عین طلاوی، تل طیبه، عین الجحش الشرقی، عین الجحش الغربی، عریش، عین البیضه، خربت الیزیدی، الجوین، البو جراد»، ۱۳ روستایی به شمار می آیند که در استان نینوا پاکسازی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان تیپ ۶ و ۱۴ بسیج مردمی با همراهی سایر نیروهای مسلحی عراقی در حومه غربی شهر موصل (مرکز استان نینوا) توانستند روستاهای «العصفوره، شیقره، زرنوک و لزاکه» را امن کنند.

عنوان نقشه میدانی عملیات سوم نیروهای مسلح عراق

بازگشت امنیت به رشته کوه های «عطشانه و بادوش» دستاورد میدانی دیگر نیروهای عراقی در جریان عملیات در استان نینوا است؛ در محور غربی منطقه «القیاره» در جنوب شرق استان نینوا نیز رزمندگان تیپ ۳۳ بسیج مردمی موفق شدند روستاهای «بطیشه و ام العظام» را پاکسازی کنند.

رزمندگان تیپ ۴۴ بسیج مردمی در جریان جست و جوی نقطه به نقطه در روستای «سهل احمدم» در حومه جنوبی شهر موصل یکی از مقرهای مخفی گروهک تروریستی داعش را کشف کنند؛ به گفته منابع میدانی تروریست های داعش قبل از رسیدن نیروهای عراقی از این مقر متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای ارتش و پلیس عراق در مرحله نخست عملیات «اراده پیروزی ۳» در شمال و شمال شرق استان دیاله و مناطق مرکزی و جنوبی استان نینوا موفق شدند امنیت را به ۱۰۹ منطقه بازگردانند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مسلح عراق در مرحله دوم و پایانی عملیات موفق شدند ۳۶ منطقه دیگر را در استان های دیاله و نینوا امن کنند و در نهایت عملیات را با پاکسازی ۱۴۵ منطقه با موفقیت به پایان برسانند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.