اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مذاکره آنکارا با بغداد برای بازگرداندن عناصر ترکیه‌ای داعش

  • کد خبر : 22158
  • 25 مرداد 1398 - 14:56
مذاکره آنکارا با بغداد برای بازگرداندن عناصر ترکیه‌ای داعش
برخی از منابع حاضر در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که مسئولان این کشور می‌خواهند عناصر ترکیه‌ای داعش را که در عراق حضور دارند، به کشور خود بازگردانند.

برخی از منابع حاضر در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که مسئولان این کشور می‌خواهند عناصر ترکیه‌ای داعش را که در عراق حضور دارند، به کشور خود بازگردانند.

به گزارش اخبار جهادی، منابعی در وزارت خارجه ترکیه از مذاکرات این کشور با عراق بر سر عناصر داعش خبر دادند.

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از این منابع گزارش داد که این مذکرات برای بازگشت زنان و کودکان ترکیه‌ای است که همسران و پدران آنان، وابسته به گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش این منابع، دستکم ۴۰۰ زن و ۲۸۰ کودک ترکیه‌ای از عناصر داعش در اردوگاه‌ها و زندانهای داخل خاک عراق زندگی می‌کنند.

منابع مذکور تصریح کردند که حدود ۲۵۰ کودک داعشی به ترکیه بازگشته‌اند و در حال روان‌درمانی هستند.

بنا بر این گزارش، مسئولان عراقی شاید اجازه دهند که زنان و کودکان داعشی به ترکیه بازگردند، ولی بعید است که بغاد ۳۰۰ عنصر ترکیه‌ای عضو داعش را تحویل آنکارا دهد.

در همین ارتباط، «ویسل ار اوغلو» نماینده ویژه رئیس جمهور ترکیه در امور عراق چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه جاری اعلام کرد که با «جمال العادلی» وزیر منابع آبی عراق، ‌کارگروه مشترک در رابطه به مساله آب تشکیل داده است.

اوغلو گفت که در سفر اخیرش به بغداد با مسئولان بلندپایه عراقی درباره گسترش روابط دو کشور بحث و گفت‌وگو کرده است.

فرستاده ویژه رجب طیب اردوغان به عراق اظهار داشت که «در خصوص مساله آب با وزیر منابع آبی عراق، کارگروه مشترک تشکیل داده و درباره چگونگی گسترش روابط دوستانه و تقویت همکاری‌ها رایزنی کردیم».

مقامات عراقی بارها اعلام کردند که تمرکز دولت این کشور به ریاست عادل عبدالمهدی روی توسعه روابط به کشورهای همسایه است و به نظر می‎رسد که تصمیم بغداد برای تقویت روابط با آنکارا در چارچوب همین سیاست خارجی دولت عبدالمهدی باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.