اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

محافل امنیتی تل آویو: حماس به راهبرد اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها کاملا پی برده است

  • کد خبر : 22065
  • 20 مرداد 1398 - 17:35
محافل امنیتی تل آویو: حماس به راهبرد اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها کاملا پی برده است
محافل امنیتی رژیم صهیونیستی تشدید عملیات‌های مبارزان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست را ناشی از شناخت کامل گروه‌های مقاومت از راهبرد اسرائیل دانستند.

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی تشدید عملیات‌های مبارزان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست را ناشی از شناخت کامل گروه‌های مقاومت از راهبرد اسرائیل دانستند.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توانست برنامه سیاسی و امنیتی خود را بر رژیم اشغالگر اسرائیل تحمیل کند.

این روزنامه افزود: تحلیلگران امور امنیتی و نظامی در رسانه های عبری زبان به اتفاق آرا معتقدند که عملیات صبح روز شنبه گروهی از اعضای حماس در عبور از حصار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی با وجود اینکه به شکست انجامید (چهار فلسطینی شهید شدند) اما بی تردید به منظور تکمیل عملیات قتل یک نظامی اسرائیلی در روز پنجشنبه در «گوش عتصیون» در کرانه باختری بود.

«عاموس هاریل»، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه هاآرتص به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی که آنها را بسیار آگاه خواند گفته، وقتی حماس مسئول دو حادثه اخیر کرانه باختری و نوار غزه است (عملیات ضد نظامیان صهیونیست) ثابت می ‌شود که حماس از پاسخ اسرائیل هراسی ندارد، کما اینکه تلاش (مبارزان حماس) برای عبور از مرز هم نشان می‌دهد بین نیروهای حماس با گروه‌های تندروتر از آن (طبق تعبیر صهیونیست‌ها) فرقی نیست و این دو قضیه جای نگرانی جدی دارد.

وی افزوده که علاوه بر این، اعضای گروهی که روز پنجشنبه اقدام به قتل داویر شوریک، نظامی اسرائیلی کردند با وجود اینکه دستور مستقیم برای انجام عملیات قتل این نظامی نداشتند اما احتمالا درک کرده بودند که چه چیزی از آنها خواسته می‌شود.

طبق این گزارش، تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع امنیتی تل آویو گفته، موضوع نگران کننده از لحاظ دستگاه امنیتی اسرائیل در این نهفته است که حماس مسئول هر دو عملیات مذکور در کرانه باختری و نوار غزه است .

«امیر بوحبوط»، تحلیلگر نظامی وبگاه خبری عبری زبان «واللا»  هم به نقل از منابع امنیتی بسیار آگاه رژیم صهیونیستی گفته، یحیی السنوار (رئیس دفتر حماس در غزه)، بارها و بارها نشان داده که از پاسخ اسرائیل به عملیات و تظاهرات فلسطینی‌ها در مرزهای غزه شناخت دارد. السنوار می‌داند که کابینه‌های اسرائیل در سال‌های اخیر قصدی برای نابودی حماس نداشته بلکه فقط می‌خواهند رهبری این گروه را ضعیف کنند یا به آن آسیب‌های جدی بزند. از همین رو این رهبر حماس با درک منافع اسرائیل در فرآیند تصمیم گیری‌های خود عادت به ریسک کردن دارد.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: حادثه صبح روز شنبه در مرز نوار غزه که در جریان آن یک افسر تیپ گولانی(تیپ شماره ۱ ارتش رژیم صهیونیستی) و دو سرباز دیگر در شلیک آتش عناصر حماس زخمی شدند سوال‌های تاکتیکی زیادی را درباره مدیریت نیروهای مختلف(حماس) و فرماندهی آنها در این منطقه مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در مرزهای غزه بدون اطلاع حماس رخ نمی‌دهد، گفت: عبور یک فعال حماس در حالی که لباس نظامی به تن دارد و اسلحه کلاشینکوف  و چند بمب با خود حمل می‌کند به منظور انجام عملیاتی بوده است آن هم پس از کم‌تر از بیست و چهار ساعت از مانور بزرگی که یک یگان غزه برای رویارویی احتمالی با هر حمله نظامی برگزار کرده بود.

«آویو کوخاوی » رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هم دیروز در مراسم فارغ التحصیلان دانشجویان نیروی هوایی ارتش این رژیم گفت: فقط نیروی هوایی اسرائیل نیست که اساسا متحول شده است. دشمن هم بخصوص در نوار غزه و لبنان متحول شده است. وی تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه به ارتشی سازمان یافته از چند تیپ و گردان تبدیل شده است .

کوخاوی گفت: درست است که در یک سال اخیر در مرز نوار غزه شاهد جنگی چریکی از سوی فلسطینی‌ها بوده‌ایم، اما نباید لحظه‌ای اشتباه کنیم حماس و جهاد اسلامی نیروهای خود را برای جنگی گسترده با اسرائیل آماده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.