اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان الجوف/ حاکم شدن ترس بر اردوگاه مزدوران ائتلاف در مناطق «الوجف، اسطر و الحلو» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21766
  • 02 مرداد 1398 - 12:16
آخرین تحولات میدانی استان الجوف/ حاکم شدن ترس بر اردوگاه مزدوران ائتلاف در مناطق «الوجف، اسطر و الحلو» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محورهای مختلف استان الجوف موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کنند.

نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محورهای مختلف استان الجوف موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کنند.

به گزارش اخبار جهادی، از استان الجوف در شمال یمن خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای مزدور تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در بخش های «خب و الشعف، المصلوب و المتون» همچنان در جریان است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، نیروهای ارتش و انصارالله یمن در ۳ عملیات جداگانه، حملات گسترده و غافلگیرانه ای را علیه نیروهای ائتلاف در غرب و جنوب غرب استان الجوف انجام دادند.

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی مواضع مزدوران ائتلاف را در مناطق «الوجف و اسطر» در بخش «خب و الشعف» و در منطقه «الحلو» در بخش های «المصلوب و المتون» هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

اعلام الحربی

وی از وارد شدن خسارت های سنگین به تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف در این ۳ عملیات خبر داد و گفت: سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه عقب نشینی کردند و متواری شدند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با عملیات نیروهای یمنی، نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی حملات گسترده ای را از دو محور علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «اسطر» در بخش «خب و الشعف» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند نیروهای ائتلاف را عقب برانند و حمله آنان را به طور کامل خنثی کنند.

به گفته منابع میدانی، تعدادی از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها و دفع حملات به هلاکت رسیدند و شماری دیگر نیز زخمی شدند و خسارت زیادی در این محور به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

منطقه راهبردی «اسطر» در بخش «خب و الشعف» دروازه غربی منطقه «المهاشمه» محسوب می شود؛ رزمندگان یمنی درصدد هستند در محور شرقی منطقه «اسطر» پیشروی کنند تا نیروهای ائتلاف را در منطقه «المهاشمه» در معرض خطر جدی قرار دهند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی اگر در منطقه «اسطر» پیشروی کنند، نیروهای ائتلاف از محور شمالی در کوه «سرحان» محاصره می شوند و بخش های دیگری از جاده «البقع – الحزم» از اشغال خارج می شود.

اعلام الحربی

پیروزی های میدانی نیروهای یمنی در استان الجوف، اختلاف میان نیروهای ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی را تشدید کرده تا جایی که «فیصل العفیف» از افسران اطلاعاتی و امنیتی ارشد تیپ ۱۵۶ در جبهه «الیتمه» از نیروهای مزدور جدا شد و به نیروهای یمنی در استان صنعاء پناه آورد.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.