اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«حمامیات» خاری در گلوی تروریست‌ها/ شهرکی که هیچگاه تسلیم نشده است +عکس

  • کد خبر : 21578
  • 22 تیر 1398 - 14:19
«حمامیات» خاری در گلوی تروریست‌ها/ شهرکی که هیچگاه تسلیم نشده است +عکس
حمامیات و به ویژه بلندی های اطراف آن منطقه‌ای استراتژیک در شمال غرب حماه و جنوب منطقه عمومی دشت الغاب است. حمامیات در تمام سال های جنگ هرگز تسلیم نشده و سقوط نکرده است.

حمامیات و به ویژه بلندی های اطراف آن منطقه‌ای استراتژیک در شمال غرب حماه و جنوب منطقه عمومی دشت الغاب است. حمامیات در تمام سال های جنگ هرگز تسلیم نشده و سقوط نکرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، یک ماه پس از آخرین عملیات تهاجمی تروریست ها در منطقه شمال غرب استان حماه که منجر به اشغال روستاهای جلمه و جبین شد، در روزهای گذشته عملیات جدیدی در این منطقه با چراغ سبز ترکیه برای اشغال شهرک حمامیات و بلندی های اطراف آن آغاز شد که با شکست کامل و بازپس‌گیری سریع مواضع توسط ارتش سوریه و وارد آمدن تلفات سنگین به تروریست ها پایان یافت.

مقامات ترک که از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه در ۷۵ روز گذشته در این منطقه و نتایج درخشان آن از جمله آزادسازی شهرک های کفرنبوده و قلعه المضیق به عنوان دروازه ورود به دشت الغاب، شدیدا عصبانی بودند شروع به گرد هم آوردن مجدد گروه های مختلف مانند هیات تحریرالشام و جبهه وطنی کردند و حجم زیادی تسلیحات و تجهیزات گرانقیمت خود را در اختیار آنها قرار دادند.

از جمله تعداد بسیاری زیادی موشک های ضد زره کورنت که تروریست ها با فراغ بال از آنها برای هدف قرار دادن ادوات نظامی ارتش سوریه استفاده میکردند.

تنها در یک بازه زمانی ۱ ماهه و بر اساس تصاویر قطعی و مستند ۷۶ تیر انواع موشک های گران قیمت ضد زره توسط تروریست ها شلیک شد.

نمودار شلیک موشک های ضد زره تاو (رنگ بنفش) و سایر موشک ها (رنگ قرمز) در جنگ سوریه.
به افزایش شدید حجم موشک ها در ماه می و ژوئن توجه کنید

اما دلیل عملیات جدید تروریست ها و اهمیت شهرک حمامیات چه بود؟

حمامیات و به ویژه بلندی های اطراف آن منطقه ای استراتژیک در شمال غرب حماه و جنوب منطقه عمومی دشت الغاب است.

تصرف و تثبیت حمامیات و بلندی های آن اشراف آتش بی نظیری به تروریست ها بر روی شهرک های کفرنبوده و کرناز میداد و حتی شهرک مسیحی نشین سقیلبیه که تروریست‌ها کینه شدیدی نسبت به اهالی آن دارند را تحت خطر قرار می‌داد.

حمامیات در تمام سال های جنگ هرگز تسلیم نشده و سقوط نکرده است. مثل بسیار مشهوری در مورد این شهرک در میان اهالی منطقه و نظامیان سوری وجود داشت :

«تسقط جبال العلویه و لن تسقط حمامیات»

یعنی حتی اگر کوه های علوی(رشته کوه های مشرف بر خط ساحلی استان لاذقیه که محل اصلی سکونت اهالی علوی مذهب سوریه است) سقوط کند، حمامیات سقوط نخواهد کرد.

لذا این منطقه علاوه بر اهمیت استراتژیک خود، جنبه نمادین داشته و حسرت دیرینه تروریست ها برای تصرف به شمار میرفت.

علی رغم اشغال کوتاه مدت این منطقه اما با ضد حمله سریع ارتش سوریه و بازپس گیری این منطقه در کمتر از ۲۴ ساعت، این حسرت همچنان بر دل گروه های تروریستی باقی خواهد ماند.

تروریست های ازبکستانی گروه توحید و جهاد در حال حمل راکت های ضد زره HAR-66 ساخت ترکیه

شکست سریع و تلفات بالای تروریست ها در این منطقه، آن هم در شرایطی که مجموعه ای از تروریست های بین المللی از گروه های مختلف چچنی، اویغور، ازبک و … را با خود به میدان نبرد آورده بودند یک بار دیگر ثابت کرد که علی رغم حمایت بی چون و چرای ترکیه و برخی کشورهای دیگر و تشکیل اتاق عملیات مشترک میان گروه های تندروی جهادی و زیرشاخه های جبهه وطنی که تا چندی پیش مشغول درگیری های داخلی بودند، باز هم دست برتر عملیات تهاجمی در این منطقه با ارتش سوریه بوده و اینگونه حملات گاه و بیگاه تروریست ها تنها باعث افزایش تلفات و خسارات آنها شده و عزم ارتش سوریه برای ورود عمیق تر به آخرین پناهگاه تروریسم تکفیری در استان ادلب را قوی تر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.