اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار اعضای ارشد جنبش حماس با وزیر اطلاعات ایران

  • کد خبر : 21292
  • 26 خرداد 1398 - 18:10
دیدار اعضای ارشد جنبش حماس با وزیر اطلاعات ایران
در دیدار اعضای ارشد جنبش حماس با وزیر اطلاعات ایران درباره روابط دوجانبه و نیز مقابله با چالش‌های ناشی از تصمیمات آمریکا بحث و تبادل‌نظر شد.

در دیدار اعضای ارشد جنبش حماس با وزیر اطلاعات ایران درباره روابط دوجانبه و نیز مقابله با چالش‌های ناشی از تصمیمات آمریکا بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش اخبار جهادی، «صالح العاروری» نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی این جنبش، «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی حماس و «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران دیدار کردند.

بر اساس گزارش وب‌سایت حماس، در این دیدار راه‌های مقابله با تهدیدات آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بویژه در رابطه با مسأله فلسطین بررسی شد.

در ادامه این گزارش آمده: دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن بحث و تبادل‌نظر و در ادامه تأکید کردند این دیدارها برای مقابله با چالش‌ها و خطرات ناشی از اصرار دولت آمریکا برای تحمیل معامله قرن ادامه پیدا کند؛ معامله قرنی که تمام فلسطینی‌ها و ملت‌های منطقه آن را رد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو طرف تصریح کردند، این طرح در راستای خدمت به منافع صهیونیستی در منطقه و تثبیت اشغالگر در فلسطین اتخاذ شده است. «سیاست‌های آمریکا شکی برای کسی باقی نمی‌گذارد که سلسله تصمیم‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به قدس آغاز شد و تا اعطای پوشش کامل به طرح‌های شهرک‌سازی صهیونیستی در کرانه باختری و جولان ادامه پیدا کرد».

در این گزارش به مکان دیدار اشاره نشده است اما صالح العاروری در حال حاضر مقیم بیروت است.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.