اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادی ۲۳ منطقه در سوریه در ۴۰ روز گذشته +جدول

  • کد خبر : 21086
  • 16 خرداد 1398 - 14:20
نیروهای ارتش و هم‌پیمانان سوریه درآغاز عملیات نظامی در حومه استان‌ حماه، توانسته‌اند 23 روستا و شهرک را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

نیروهای ارتش و هم‌پیمانان سوریه درآغاز عملیات نظامی در حومه استان‌ حماه، توانسته‌اند ۲۳ روستا و شهرک را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، عملیات وسیع ارتش و هم پیمانان سوریه در حومه استان حماه و ادلب با نقض متعدد توافق سوچی از سوی تروریست‌ها در ۲۶ آوریل گذشته (ششم اردیبهشت) آغاز شد. این حملات اکنون وارد جنوب استان ادلب شده است.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی (وابسته به معارضان) از زمان آغاز این عملیات تا کنون ۱۸ شهرک و روستا در حومه شمالی و غربی استان حماه از اشغال تروریست‌ها آزاد شده و پنج منطقه نیز در جنوب استان ادلب نیز به کنتزل ارتش سوریه و متحدان در آمده است.

طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه توانسته‌اند مناطق جنابره، تل عثمان، جابریه، تل هواش، تویه، شیخ ادریس، کفرنبوده، قلعه المضیق، التوینه، الشریعه، باب طاقه، الحمره، الحویز، المهاجرین، الکرکات، المستریحه، الخالدی والحردان را در شمال و غرب استان ادلب آزاد کنند.

همچنین در جنوب استان ادلب که عملیات در این منطقه از روز دوشنبه آغاز شده است، نیروهای سوریه توانسته‌اند مناطق القصابیه، الحردانه، الحمیرات، القاروطیه و غراثه را به کنترل خود در آورند.

موقعیت استان ادلب و حماه

در همین حال تلویزیون رسمی سوریه نیز گزارش داد که ارتش این کشور عملیات جدیدی را از صبح امروز (چهارشنبه) در محورهای ترملا، النفیر و اطراف خان شیخون در جنوب استان ادلب آغاز کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که توپخانه ارتش این کشور مواضع تروریست‌های «جبهه النصره» و «جیش العزه» را در مناطق «الزقوم» «قلیدیدن» و «الزکاه» حومه شمال غربی استان «حماه» گلوله‌باران کرده است.

آزادی شهرک راهبردی «کفر نبوده» در شمال استان «حماه» و در مرز با استان ادلب در پنج خرداد گذشته تحولی مهم در میدان نبرد محسوب می‌شد و توانست عقبه دفاعی تروریست‌ها را تا کیلومترها به عقب ببرد.

در همین حال، در هفته‌های گذشته منابع میدانی سوریه از تحویل حجم انبوه سلاح از سوی ترکیه به تروریست‌های جبهه النصره خبر داده‌اند. ترکیه همچنین به نیروهای تحت امر خود در شمال استان ادلب و حلب دستور داده است تا برای کمک به جبههالنصره وارد مناطق درگیری شوند. ترکیه همچنین دهها خودروی زرهی و سکوی پرتاب موشک‌های «گراد» و موشک‌های ضد تانک و موشک‌های «تاد» در اختیار آن‌ها گذاشته است.

استان ادلب و بخشی از شمال استان حماه آخرین منطقه تحت تسلط تروریست‌های سوری است و این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران موسوم به توافق «سوچی»، استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعاً هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

قرمز: ارتش سوریه. سبز: کردها. آبی: تروریست‌ها مسلح. بنفش: نیروهای موسوم به «سپر جزیره» وابسته به ترکیه. زرد: جولان اشغالی
انتهای پیام/
منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.