اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایتی از ۵ روز سرنوشت‌ساز در بهار عجیب و غریب شمال سوریه/ فرار نیروهای ترکیه از شهرک کفرنبوده با بیش از ۳۵۰ کشته و صدها زخمی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 20932
  • 08 خرداد 1398 - 15:39
روایتی از ۵ روز سرنوشت‌ساز در بهار عجیب و غریب شمال سوریه/ فرار نیروهای ترکیه از شهرک کفرنبوده با بیش از ۳۵۰ کشته و صدها زخمی + نقشه میدانی
گروه‌های تروریستی با بیش از ۳۵۰ کشته و صدها زخمی در شمال سوریه از شهرک راهبردی «کفرنبوده» عقب‌نشینی کردند.

گروه‌های تروریستی با بیش از ۳۵۰ کشته و صدها زخمی در شمال سوریه از شهرک راهبردی «کفرنبوده» عقب‌نشینی کردند.

 به گزارش اخبار جهادی،عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست‌های سنگین در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب، (شانزدهم تا سی ام اردیبهشت ماه) حملات گسترده‌ای را در روز پایانی ماه دوم بهار علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.تروریست‌ها در نیمه دوم اردیبهشت ماه بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب از دست دادند و در ضد حملات جدید تلاش کردند تا حدودی از شدت شکست‌ها و فشارها بکاهند.

عملیات عناصر تروریستی از بعدازظهر روز سه شنبه (سی و یکم اردیبهشت ماه) با انواع و اقسام تسلیحات نظامی (اهدایی ترکیه) آغاز شد و اشغال دوباره شهرک راهبردی «کفرنبوده» در جنوب استان ادلب در دستور کار آنان قرار گرفت.

تروریست‌ها هر چه در توان داشتند به میدان آوردند و با پشتیبانی یگان‌های موشکی، توپخانه ای، خودروهای انتحاری، تانک، دهها موتور سیکلت، موشک‌های ضد هوایی و… و. تا صبح روز چهارشنبه (اول خردادماه) سه موج حملات سنگین را برای اشغال شهرک «کفرنبوده» انجام دادند.

اما نیروهای ارتش سوریه در برابر حملات کم سابقه تروریست‌ها مقاومت کردند و پس از چندین ساعت درگیری نفس گیر و وارد آوردن خسارت و تلفات سنگین به تروریست‌ها موفق شدند حملات را در این محور حساس دفع کنند.

گروه تروریستی جبهه النصره و متحدانش اگرچه در جریان درگیری‌ها بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای خود را در حومه شهرک کفرنبوده از دست دادند اما موچ چهارم حملات را پیش از ظهر همان روز چهارشنبه با صدها نیروی تازه نفس، ۷ تانک، ۳۴ خودروی نظامی، زرهی و ۲ خودروی انتحاری علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

درگیری‌ها در حومه «کفرنبوده» تا بعدازظهر روز چهارشنبه ادامه یافت و در نهایت عناصر تروریستی با بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی و از دست دادن ۳ تانک و ۲۴ خودروی نظامی توانستند وارد بخش شرقی شهرک شوند و نیروهای ارتش سوریه به صورت موقت عقب نشینی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، اگرچه نیروهای ارتش سوریه به صورت موقت از شهرک کفرنبوده خارج شدند اما این شروعی بود برای تشدید حملات یگان‌های موشکی، توپخانه و جنگنده‌های روسی و جهنمی واقعی برای تروریست‌ها ساخته شد.

یگان‌ها ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی از بعدازظهر روز چهارشنبه تا ظهر روز جمعه هفته گذشته بیش از ۹ خودروی زرهی و ۲ تانک تروریست‌ها را در شهرک کفرنبوده و چند کاروان نظامی دیگر را در مناطق حومه منهدم و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات یگان‌های موشکی، توپخانه، بالگردها و جنگنده‌ها علیه مواضع تروریست‌ها تا شنبه شب (چهارم خردادماه) ادامه یافت و خسارت‌های سنگینی به عناصر تروریستی وارد آمد.

به گزارش اخبار جهادی، صبح روز یک شنبه (پنجم خردادماه) تحولات میدانی وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای ارتش سوریه عملیات پاکسازی شهرک کفرنبوده را با پشتیبانی یگان‌های موشکی، توپخانه و هوایی آغاز کردند.

نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند تروریست‌ها را عقب برانند و شهرک‌های راهبردی «کفرنبوده» را در جنوب استان ادلب از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

شهرک راهبردی «کفرنبوده» یکی از مهم‌ترین مناطق در جنوب استان ادلب به شمار می‌آید که دروازه شمالی استان حماه محسوب می‌شود که از شرق به شهر بسیار مهم «خان شیخون» و از محور غربی به شهر «قلعه مضیق» متصل می‌شود.

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهرک راهبردی «کفرنبوده»، راه برای پیشروی به سمت سایر نقاط اشغالی استان ادلب باز می‌شود و مناطق مهمی از جمله «الهبیط، تل الصخر، عابدین، کفرعین و…» در معرض آزادی قرار خواهند گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی یکشنبه شب ضد حملات سنگینی را برای اشغال دوباره شهرک راهبردی «کفرنبوده» انجام دادند اما بازهم با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند و پس از چند ساعت درگیری سنگین ناکام ماندند.

به گزارش اخبار جهادی، در مجموع درگیری‌های ۲۲ روز گذشته در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب بیش از ۳۵۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.