اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماجرای پخش ویدئوی «هولوکاست» در شبکه وابسته به «الجزیره» چه بود؟

  • کد خبر : 20764
  • 30 اردیبهشت 1398 - 20:57
یک شبکه وابسته به «الجزیره» قطر هفته جاری ویدئویی چند دقیقه‌ای درباره هولوکاست منتشر و در برخی اطلاعات منتشره درباره این ماجرا و تعداد درست قربانیان آن ابراز تردید کرد؛ این ویدئو یک روز بعد با اعمال فشار تل‌آویو حذف شد.

یک شبکه وابسته به «الجزیره» قطر هفته جاری ویدئویی چند دقیقه‌ای درباره هولوکاست منتشر و در برخی اطلاعات منتشره درباره این ماجرا و تعداد درست قربانیان آن ابراز تردید کرد؛ این ویدئو یک روز بعد با اعمال فشار تل‌آویو حذف شد.

به گزارش اخبار جهادی، بحث و جدل‌ها درباره ویدئویی که شبکه « AJ+» (الجزیره پلاس)  وابسته به الجزیره قطر روز جمعه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت) درباره ماجرای ادعایی «هولوکاست» منتشر کرد، هنوز ادامه دارد.

در این ویدئوی هفت دقیقه‌ای، «منی حوّا» از خبرنگاران الجزیره‌ درباره هولوکاست صحبت می‌کند، به نظرات مطرح شده توسط مورخان – که بسیاری از آنها «یهودی» هستند – می‌پردازد و سپس گفته می‌شود که «اسرائیل» از هولوکاست برای تبلیغ صهیونیسم و ایجاد دولت «اسرائیل» استفاده کرده است.

 شبکه الجزیره در واقعیت داشتن تعداد یهودی‌های کشته شده (بنا به ادعای رژیم صهیونیستی) ابراز تردید می‌کند و می‌گوید، ‌علیرغم اینکه گفته می‌شود در هولوکاست کسان دیگری به غیر از یهودیان نیز کشته شده‌‌اند اما چون یهودی‌ها بر رسانه‌ها تسلط دارند، بیشتر بر کشته‌ شده‌های یهودی در این ماجرا متمرکز شده است.

منی حوا در بخشی از ویدئو می‌گوید: «ستم و رنج زمینه را برای هجرت یهودی‌ها به فلسطین آماده کرد. اسرائیل بزرگترین برنده هولوکاست است و از همان توجیهات نازی‌ها برای پاکسازی نژادی و نابودی فلسطینی‌ها استفاده کرده است. قربانیان نازی‌ها از ۲۰ میلیون نفر بیشتر است و یهودی‌ها بخشی از آنها هستند. یونانی‌ها، صرب‌ها، یوگوسلاوها و غیره همگی از این قربانیان هستند اما غرامت‌هایی که آلمان به این قربانیان پرداخته کرده قبال قیاس با غرامت‌های پرداخت شده به اسرائیل برای این موضوع نیست».

وی ادامه داد: «با این حال تعداد قربانیان هولوکاست همچنان یکی از برجسته‌ترین بحث‌های تاریخی است که تاکنون ادامه دارد. مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای آن را انکار می‌کنند و عده‌ای معتقدند در هولوکاست غلو شده است؛ حتی برخی جنبش صهیونیستم را متهم می‌کنند این ماجرا را با هدف تأسیس دولت اسرائیل، بزرگ کرده است».

خشم رژیم صهیونیستی

این ویدئو منجر به سر و صدای بسیاری در میان رسانه‌های رژیم صهیونیستی شد و وزارت خارجه این رژیم در چند توئیت متوالی به این اقدام شبکه الجزیره واکنش نشان داد و در این توئیت‌ها، شبکه الجزیره به یهودی‌ستیزی متهم شد. همچنین «آفیر گندلمن» ( Ofir Gendelman) سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این شبکه قطری را متهم به تحریک عرب‌ها در ماه رمضان کرد.

حذف ویدئو

پس از این اتفاقات، شبکه الجزیره شنبه ویدئوی مذکور را حذف کرد و در صفحه روابط عمومی خود در توئیتر اعلام کرد: «شبکه الجزیره ویدئوی تصویری تولید شده توسط +AJ را به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای حرفه‌ای شبکه حذف کرد».

وبگاه «تایمز» رژیم صهیونیستی خبر حذف این ویدئو را گزارش داد و در ادامه به شرح ماجرا پرداخت  نوشت، الجزیره در این گزارش اعلام کرد که یهودیان برای ایجاد «دولت اسرائیل» از اینگونه ماجراها بهره‌برداری کرده‌اند.

  اخراج دو خبرنگار الجزیره

بر اساس گزارش روزنامه مصری «عربی ۲۱»، الجزیره پس از حذف ویدئو، دو خبرنگار خود را که در تولید ویدئوی مذکور دست داشته‌اند، از کار اخراج کرد.

تمسخر و طعنه سعودی‌ها 

در پی این موضوع رسانه‌های مختلف عربی وابسته به امارات و سعودی شروع به دست انداختن الجزیره کردند؛ روزنامه سعودی سبق در گزارشی به نقل از یک کاربر توئیتر به نام « شریفه المعشنیه» نوشت: «الجزیره در پی اعمال فشار اسرائیل یک ویدئو درباره هولوکاست را حذف کرد، صبح تا شب علیه اسرائیل پارس می‌کنند در حالی که دستوراتش را اجرا می‌کنند؛ گزارش‌های این شبکه علیه ملت‌ها و دولت‌های عرب نیز ادامه دارد.»

«عبدالعزیز الخمیس» از خبرنگاران معروف سعودی نیز با این حذف ویدئوی مذکور، این اقدام را «رسوایی» قلمداد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.