اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

زور مزدوران سعودی در خاک عربستان باز هم به نیروهای یمنی نرسید/ دفع حملات سنگین در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20687
  • 29 اردیبهشت 1398 - 12:13
زور مزدوران سعودی در خاک عربستان باز هم به نیروهای یمنی نرسید/ دفع حملات سنگین در جنوب شرق استان جیزان + نقشه میدانی و عکس
نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی حملات سنگینی را برای عقب راندن نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی حملات سنگینی را برای عقب راندن نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

 به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی تحت فرمان رژیم سعودی، حملات گسترده‌ای را برای سیطره بر مواضع تحت کنترل نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.حملات نیروهای مزدور از دو محور و با پشتیبانی هوایی رژیم سعودی در حومه شرقی کوه «جحفان» برای عقب راندن رزمندگان یمنی صورت گرفت و درگیری‌های سنگین و نفس گیر چندین ساعت به طول انجامید.

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از ۸ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات نیروهای مزدور رژیم سعودی را در این محور به طور کامل دفع کنند و آنان را عقب برانند.

اعلام الحربی

شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ از حومه شرقی کوه «الدود» در جنوب شرق استان جیزان خبر می‌رسد، مزدوران حملاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دادند.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند به سرعت تحرکات نیروهای مزدور سعودی را در این محور رصد کردند و پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و خنثی کنند.

شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک و خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند و متواری شدند.

کوه راهبردی «الدود» در جنوب شرق شهر الخوبه (یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوب شرق استان جیزان عربستان) واقع شده است؛ نیروهای یمنی درصدد هستند با تسلط بر این کوه، بر بخش‌هایی از شهر الخوبه اشراف یابند و راه را برای ادامه پیشروی‌ها باز کنند.

پیشتر نیروهای یمنی در ماه‌های گذشته از محور جنوب غرب استان صعده موفق شده بودند خود را به دروازه شرقی شهر «الخوبه» برسانند و در حال حاضر تلاش می‌کنند از حومه شرقی کوه الدود به این شهر نزدیک شوند.

اگر رزمندگان یمنی در محور شرقی و جنوبی کوه الدود به پیشروی‌ها ادامه دهند و مناطق را در این محور به کنترل دربیاورند، مزدوران در جنوب غرب استان صعده و منطقه «حیران» در استان حجه محاصره می‌شوند و این مناطق اشغالی در کمترین زمان ممکن پاکسازی خواهند شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مزدور رژیم سعودی از حومه جنوبی کوه الدود و مناطق تحت اشغال در منطقه حیران در استان حجه نیز حملاتی را علیه رزمندگان یمنی در حومه شرقی کوه «النار» انجام دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با اقدام به موقع و واکنش قاطع توانستند حملات سنگین مزدوران سعودی را در این محور پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته دفع کنند و آنان را عقب برانند.

شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند؛ یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی «السلب» هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرد.

رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند مناطق بیشتری را در جنوب و جنوب شرق استان جیران عربستان به کنترل دربیاورند تا مسیر ارتباطی مزدوران سعودی را در شمال استان الحجه مسدود و آنان را در این محور محاصره کنند.

به گزارش اخبار جهادی، استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و نیروهای یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده اند بخش‌هایی از آن را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان و مزدوران سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته نتیجه‌ای نداده است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.