اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بندر الفجیره امارات کجاست و چه ارتباطی با تنگه هرمز دارد؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 20627
  • 23 اردیبهشت 1398 - 15:11
بندر الفجیره امارات کجاست و چه ارتباطی با تنگه هرمز دارد؟ + نقشه میدانی
شبکه المیادین روز گذشته در خبری اعلام کرد که چند انفجار قوی و متوالی بندر «الفجیره» را در کشور امارات لرزانده است .

شبکه المیادین روز گذشته در خبری اعلام کرد که چند انفجار قوی و متوالی بندر «الفجیره» را در کشور امارات لرزانده است .

 به گزارش اخبار جهادی، المیادین با توضیح این مطلب که ماهیت انفجارها در بندر «الفجیره»مانشخص نشده از آتش سوزی ۷ تا ۱۰ نفتکش خبر داد اما ساعتی بعد خبرگزاری امارات گزارش‌ها درباره وقوع انفجار را در بندر الفجیره تکذیب کرد.در حالی که ساعاتی از تکذیب خبر انفجار در بندر الفجیره گذشته بود، وزارت خارجه امارات از هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این کشور خبر داد تا خبر شبکه المیادین در نهایت تأیید شود.

برخی از منابع میدانی اعلام کردند، نفتکش‌های «المرزوقه، المیراج، المجد، المجد، الامیحجال و خمس ۱۰» در جریان انفجارهای روز گذشته دچار آتش سوزی شده‌اند اما اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

برای مشاهده اندازه اصلی رو نقشه کلیک کنید

وزارت خارجه امارات وضعیت را در بندر «الفجیره» عادی توصیف کرد و افزود: تحقیقات درباره حادثه با همکاری طرف‌های داخلی و بین المللی در جریان است و نتایج پس از پایان روند تحقیقات اعلام خواهد شد.

به گزارش اخبار جهادی، شبکه العربیه در خبری دیگر اعلام کرد: تیم تحقیقات بین‌المللی یکشنبه‌شب برای بررسی حادثه «هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری» در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات، وارد بندر فجیره شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، پس از انفجارهای متوالی در بندر الفجیره، هواپیمای تجسسی نیروی هوایی امارات نیز به پرواز درآمد و در آسمان این منطقه شروع به گشت زنی کرد.

فجیره با مساحتی در حدود هزار و ۱۶۵ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ‌بر ۱۳۰ هزار نفر، یکی از هفت امیرنشین امارات متحده عربی است؛ این منطقه از سمت غرب به شارجه و رأس الخیمه، از جنوب به کلبا و از شرق به دریای عمان محدود می‌شود.

بندر فجیره، تنها بندر نفتی و صنعتی کشور امارات در حاشیه دریای عمان است؛ چند سال قبل بود که اماراتی‌ها یک خط لوله انتقال نفت به طول ۳۷۰ کیلومتر از ابوظبی به این بندر کشیدند تا به زعم خودشان تنگه هرمز را دور بزنند.

این درحالی است که خط لوله مذکور تنها در قالب یک طرح ملی کشور امارات تعریف می‌شود و نه یک طرح فراملی و بین‌المللی تا بتوان آن را رقیبی برای یک آبراه بین‌المللی قلمداد کرد به‌گونه‌ای که توانایی دور زدن تنگه هرمز را به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بدهد.

نباید فراموش کرد بندر فجیره وابستگی به کشتی‌های عبور کرده از تنگه هرمز دارد و اگر روزی این آبراه راهبردی به هر دلیلی خالی از تردد کشتی‌ها گردد، بدون شک ضرر بزرگی متوجه بندرگاه فجیره خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.