اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تروریست‌ها چهار کودک و یک زن را در سوریه کشتند

  • کد خبر : 20619
  • 22 اردیبهشت 1398 - 17:29
تروریست‌ها چهار کودک و یک زن را در سوریه کشتند
پاکسازی مناطق شمال استان حماه و جنوب استان ادلب سوریه از دست تروریست‌ها همچنان ادامه دارد و تروریست‌ها نیز امروز شهر «السقیلبیه» در شمال شهر حماه را گلوله‌باران کردند.

پاکسازی مناطق شمال استان حماه و جنوب استان ادلب سوریه از دست تروریست‌ها همچنان ادامه دارد و تروریست‌ها نیز امروز شهر «السقیلبیه» در شمال شهر حماه را گلوله‌باران کردند.

به گزارش اخبار جهادی، اوضاع مناطق شمالی استان حماه و جنوب استان ادلب سوریه همچنان متشنج است و درگیری‌ها میان ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی از جمله جبهه النصره همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش این کشور در پاسخ به نقض منطقه آتش‌بس در اطراف شهرک «بداما» در منطقه «جسر الشغور» در جنوب غربی استان ادلب، مواضع تروریست‌ها را گلوله‌باران کردند.

اما حجم وسیع درگیری‌ها در شمال استان حماه و مشرف به استان ادلب در جریان است. نیروهای ارتش سوریه امروز مناطق اطراف شهرک «کفرنبوده» در شمال حماه که روز چهارشنبه گذشته آزاد شده بود را پاکسازی کردند.

نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند شهرک‌ها و مناطقی مانند «قلعه المضیق» و «کفرنبوده» را آزاد کنند که از مقرهای مهم ارتباطی گروههای تروریستی «جبهه النصره و جیش العزه» در حماه به شمار می‌رود.

تروریست‌ها نیز امروز شهر «السقیلبیه» در شمال غرب شهر حماه را هدف گلوله‌های خمپاره قرار دادند که در نتیجه آن چهار کودک و یک زن کشته شدند. شش کودک نیز زخمی شده و خسارات فراوانی به اموال خصوصی و عمومی وارد شد. شهر «السقیلبیه» جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود.

پس از این خمپاره پراکنی، ارتش سوریه نیز بلافاصله مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد و سکوهای پرتاب خمپاره‌های تروریست‌ها را منهدم کرد.

انتقال ۱۰۰۰ تروریست برای کمک به جبهه النصره

روزنامه الوطن سوریه با بیان اینکه مرحله جدیدی در جنگ ارتش سوریه با تروریست‌ها آغاز شده، از انتقال هزار تروریست «احرار الشام» برای کمک به جبهه النصره از سوی ترکیه خبر داد.

تروریست‌های احرار الشام در ابتدای سال میلادی جاری به دست خود عناصر جبهه النصره از شمال حماه بیرون رانده شده بودند.

منابع محلی در عفرین و ادلب به روزنامه الوطن سوریه گفتند که در سه روز گذشته، دهها کامیون عناصر «احرار الشام» را از طریق گذرگاه «دیر بلوط» تنها مسیری که عفرین را به ادلب مرتبط می‌سازد، به مناطق درگیری در شهرک‌ها و روستاهای «سهل‌ الغاب» و «جبل شحشبو» منتقل کرده‌اند تا در کنار جبهه النصره بجنگند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.