اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

همکاری «جبهه النصره» با آمریکا در تحریم نفتی سوریه

  • کد خبر : 20118
  • 29 فروردین 1398 - 19:27
همکاری «جبهه النصره» با آمریکا در تحریم نفتی سوریه

عناصر تروریستی هیئه تحریر الشام (هتش) در راستای همکاری با تحریم آمریکا، نظارت بر گذرگاه‌ها را افزایش دادند تا فرآورده‌های نفتی وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه نشود. به گزارش اخبار جهادی، ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) –که جبهه تحریر الشام یا همان جبهه النصره رکن اصلی آن است- کنترل گذرگاه «العیس» واقع در ریف […]

عناصر تروریستی هیئه تحریر الشام (هتش) در راستای همکاری با تحریم آمریکا، نظارت بر گذرگاه‌ها را افزایش دادند تا فرآورده‌های نفتی وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه نشود.

به گزارش اخبار جهادی، ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) –که جبهه تحریر الشام یا همان جبهه النصره رکن اصلی آن است- کنترل گذرگاه «العیس» واقع در ریف جنوبی حلب را افزایش داده است.

پایگاه خبری «رأی الیوم» گزارش داد که هیئه تحریر الشام با تشدید کنترل این گذرگاه، قصد دارد که از ورود مواد نفتی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه جلوگیری کند.

مناطق تحت کنترل دمشق در محاصره آمریکا قرار دارد و با تحریم‌های نفتی علیه سوریه، وضعیت سوخت و فرآورده‌های نفتی در این کشور خوب نیست. رأی الیوم اعلام کرد که صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های شهرهای سوریه به ویژه دمشق، به صحنه عادی بدل شده است.

خبرگزاری «اباء» وابسته به هیئه تحریر الشام (هتش) نیز اعلام کرد که عناصر این گروه نظارت بر گذرگاه العیس را افزایش داده‌اند.

اباء همچنین تأکید کرد که نیروهای حاضر در العیس، چند بار قاچاق سوخت را کشف کرده‌اند که بیشتر به صورت گالن‌های ۲۵ لیتری حامل بنزین و نفت سفید بوده است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از وزارت نفت این کشور اعلام کرد که از ۱۵ اکتبر گذشته تا کنون هیچ نفت‌کشی وارد آب‌های سوریه نشده است.

به گزارش الوطن، سوریه به حدود چهار و نیم میلیون لیتر بنزین، شش میلیون لیتر گازوئیل و هزار و ۲۰۰ تن گاز نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، بحران سوخت در سوریه چند علت دارد که مهم‌ترین آن، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور است که آخرین مورد آن ۲۵ مارس بود.

تولیدات نفتی داخل سوریه کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد؛ تولید نفت خام در حال حاضر به ۲۴ هزار بشکه می‌رسد، در حالی که این کشور به ۱۳۶ هزار بشکه نفت نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.