اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی پایتخت لیبی پس از ۹ روز درگیری سنگین/ تلاش نیروهای حفتر برای قطع ارتباط مسیر « مصراته – طرابلس» ناکام ماند + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19998
  • 24 فروردین 1398 - 10:46
آخرین تحولات میدانی پایتخت لیبی پس از ۹ روز درگیری سنگین/ تلاش نیروهای حفتر برای قطع ارتباط مسیر « مصراته – طرابلس» ناکام ماند + نقشه میدانی و عکس
درگیری های سنگین میان نیروهای ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی در حومه شهر طرابلس وارد نهمین روز شده است.

درگیری های سنگین میان نیروهای ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی در حومه شهر طرابلس وارد نهمین روز شده است.

 به گزارش اخبار جهادی، درگیری‌های سنگین میان نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر (دولت موسوم به طبرق مستقر در شرق لیبی) و دولت وفاق ملی (دولت به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل مستقر در غرب لیبی) در حومه شهر طرابلس (پایتخت) وارد نهمین روز شده است.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ژنرال حفتر همچنان بر میدان ۲۷ در حومه غربی شهر طرابلس سیطره دارند و حملات نیروهای دولت وفاق ملی را در این محور به طور کامل دفع کرده اند.

از حومه جنوب غرب شهر طرابلس خبر می‌رسد، نیروهای دولت وفاق ملی با انجام چند ضد حمله گسترده موفق شدند مناطق مهم «السوانی و کوبری الزهرا» را از تصرف نیروهای حفتر خارج کنند و در حال تثبیت مواضع هستند.

درگیری‌ها در حومه غربی مناطق «السوانی و کوبری الزهرا» میان نیروهای حفتر و دولت وفاق ملی همچنان ادامه دارد؛ منطقه «العزیزیه» در حومه جنوب غرب شهر طرابلس شاهد درگیری‌های سنگین است و نیروهای دولت وفاق ملی در این محور برتری دارند.

خبرها از حومه جنوبی شهر طرابلس حاکیست، درگیری‌های سنگین در فرودگاه بین المللی به شدت میان نیروهای حفتر و دولت وفاق ملی در جریان است و کنترل آن میان طرفین دست به دست می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر بخش وسیعی از منطقه «قصر بن غشیر» را در حومه جنوبی شهر طرابلس به تصرف درآورده اند اما نیروهای دولت وفاق ملی درصدد هستند نقاط از دست رفته را دوباره به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای حفتر در حدفاصل مناطق «قصر بن غسیر و وادی الربیع» نیز تعدادی موشک مستقر کرده اند و گفته شده یک جنگنده دولت وفاق ملی را در این محور هدف قرار داده اند و منهدم کرده اند.

نیروهای حفتر مناطق «سوق الاحد (یک شنبه بازار)، البریه، النصر» را در محور جنوبی شهر طرابلس در کنترل دارند؛ درگیری‌های سنگین در پایگاه مهم الیرموک ادامه دارد و میان طرفین دست به دست می‌شود.

از حومه جنوب شرق شهر طرابلس خبر می‌رسد، نیروهای حفتر پس از درگیری‌های سنگین توانستند نیروهای دولت وفاق ملی را در حومه شمالی منطقه «وادی الربیع» عقب برانند و زندان عین زاره و گردان ۴۲ را به سیطره دربیاورند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌ها در این محور اشاره کرد و گفت: نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر از طریق زندان عین زاره و گردان ۴۲ درصدد هستند منطقه «عین زاره» را به تصرف درآورند که با مقاومت نیروهای وفاق روبه رو شده اند.

خبرها از منطقه «ترهونه» در جنوب شرق حومه شهر طرابلس حاکیست، نیروهای موسوم به «الکرامه» که تحت فرمان ژنرال حفتر هستند حمله گسترده‌ای را به طرف جاده ساحلی «طرابلس – مصراته» در نزدیکی منطقه «القویعه» علیه نیروهای دولت وفاق ملی ترتیب دادند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ژنرال حفتر (الکرامه) درصدد بودند راه ارتباطی برای انتقال نیرو و تجهیزات از شهر مصراته با شهر طرابلس قطع کنند اما با واکنش نیروهای وفاق مواجه شدند و ناکام ماندند.

همزمان با درگیری‌ها در حومه شهر طرابلس، یگان‌های توپخانه، موشکی و هوایی ژنرال حفتر مواضع نیروهای دولت وفاق ملی را در محورهای مختلف از جمله الکریمیه (محور جنوب غرب طرابلس)، حومه پایگاه الیرموک (محور جنوب) منطقه عین زاره (محور جنوب شرق) و فرودگاه بین المللی معیتقیه (محور شرق) هدف قرار دادند.

ژنرال حفتر و نیروهایش که بیش از ۵۰ درصد از مساحت لیبی را به سیطره درآورده‌اند در تلاش هستند شهر طرابلس را ازکنترل نیروهای دولت وفاق ملی (تحت حمایت دولت‌های ترکیه و قطر) خارج کنند از سوی رژیم‌های امارات، عربستان سعودی و مصر پشتیبانی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.