اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعتراضات در سودان وارد چهارمین ماه شد/ تظاهرات متفاوت مردم در مقابل ساختمان‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19900
  • 19 فروردین 1398 - 17:40
اعتراضات در سودان وارد چهارمین ماه شد/ تظاهرات متفاوت مردم در مقابل ساختمان‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش + نقشه میدانی و عکس
تظاهرکندگان برای افزایش فشار بر دولت سودان، شیوه ای جدید از اعتراض را به نمایش گذاشتند.

تظاهرکندگان برای افزایش فشار بر دولت سودان، شیوه ای جدید از اعتراض را به نمایش گذاشتند.

 به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از سودان حاکیست، تظاهرات مردم علیه عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور در مناطق مختلف به ویژه پایتخت وارد چهارمین ماه شده و در روزهای اخیر به شکل متفاوتی ادامه یافته است.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هزاران تن از مردم معترض از نقاط مختلف شهر خارطوم (پایتخت سودان) به سمت مقر وزارت دفاع و محل اقامت عمر البشیر جرکت کردند که البته با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای امنیتی تحت فرمان دولت سودان برای متفرق کردن معترضان آتش گشودند و خبرها حاکیست ۵ تن از شهروندان در جریان درگیری‌ها جان باختند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

مردم معترض در پایتخت سودان درصدد هستند با تجمع در مقابل ساختمان وزارت دفاع و ستاد کل ارتش، دولت عمرالبشیر را به عقب نشینی و پذیرش درخواست‌های خود وادار کنند و تحصن آنان همچنان ادامه دارد.

گروهی از شهروندان معترض نیز در محل تحصن به تظاهرات‌کنندگان خدمات مختلفی می‌دهند و نوشیدنی و مواد غذایی توزیع می‌کنند و شماری دیگر نیز مسئولیت نظافت محل را برعهده گرفته‌اند.

تعدادی از شخصیت‌های شناخته‌شده سودانی نیز به منظور حمایت از تظاهرات‌کنندگان خود را به ساختمان‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش رسانده‌اند و میان مردم معترض مواد غذایی پخش می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تطاهرکنندگان تلاش با شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند نیروهای امنیتی و ارتش مستقر در مقابل ستاد کل را به حمایت از انقلاب ترغیب کنند؛ تاکنون شماری از نیروهای مسلح به معترضان پیوسته‌اند.

وزارت برق دولت سودان نیز برای اختلال در روند اطلاع رسانی‌ها از قطع برق در سراسر این کشور خبر داده تا از ادامه تظاهرات مردم معترض جلوگیری کند؛ تظاهرات مردم در شهرهای مختلف سودان علیه دولت عمرالبشیر از بیست و هشتم آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

مردم به افزایش قیمت کالاهای اساسی، کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن تورم و کم شدن قدرت خرید مردم اعتراض دارند و در برخی از مناطق وضعیت فوق العاده اعلام شده و مراکز آموزشی و مدارش نیز تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.