اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ مقاومت شماری از ته‌مانده‌های داعش در کوه باغور + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19889
  • 19 فروردین 1398 - 0:53
آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ مقاومت شماری از ته‌مانده‌های داعش در کوه باغور + نقشه میدانی و عکس
آخرین گروه از بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در شرق رود فرات همچنان در مقابل نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه مقاومت می کنند.

آخرین گروه از بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در شرق رود فرات همچنان در مقابل نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه مقاومت می کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد و عرب) در روزهای گذشته از تسلط کامل بر شهرک «باغور» و پایان کار بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب استان دیرالزور سوریه) خبر دادند.یک منبع میدانی که در جریان تحولات میدانی شرق رود فرات است اعلام کرد: ادعاهای نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه به طور کامل صحیح نیست و درگیری با ته مانده‌های عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی در پاسخ به این پرسش که درگیری شبه نظامیان کُرد و عرب با تروریست‌های داعش در کدام منطقه جریان دارد، گفت: شماری از عناصر تروریستی در حومه کوه باغور همچنان مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جنگنده‌های ائتلاف غربی در سه روز گذشته مواضع تروریست‌های داعش را در حومه کوه و اردوگاه باغور هدف قرار داده‌اند، افزود: تروریست‌هایی که مخالف توافق با ائتلاف غربی و شبه نظامیان کُرد هستند بر ادامه مقاومت اصرار دارند.

این منبع میدانی با بیان اینکه یک فروند هواپیمای نظامی C۱۳۰ در روزهای گذشته بر فراز آسمان اردوگاه باغور به پرواز درآمده است، گفت: گروهی از تروریست‌ها که سلاح را بر زمین گذاشتند و تسلیم شدند به مناطق نامعلومی انتقال داده شدند.

وی از مخفی شدن شماری از عناصر تروریستی در تونل‌ها خبر داد و گفت: تروریست‌ها از این تونل‌ها برای انجام حملات غافلگیرانه استفاده می‌کنند و در روزهای گذشته شماری از نیروهای شبه نظامی کُرد را در حومه اردوگاه و کوه باغور از پای درآوردند.

به گزارش اخبار جهادی، اگرچه نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه تا حدود زیادی بر اردوگاه باغور مسلط شده‌اند اما معدود بازمانده‌های داعش در مناطق حومه به صورت پراکنده حضور دارند و باید منتظر ماند و دید تحولات به کدام سمت پیش می‌رود.

نباید فراموش کرد در حال حاضر، چند هزار تن از عناصر تروریستی تسلیم شده داعش به همراه اعضای خانواده در پایگاه‌های نظامی سری ائتلاف غربی و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در شرق رود فرات نگهداری می‌شوند و مشخص نیست آمریکایی‌ها چگونه می‌خواهند از آنان دوباره علیه نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.