اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش برای انسجام و بزرگنمایی داعش در افغانستان؛ سرکرده جدید داعش در شرق افغانستان کیست؟

  • کد خبر : 19827
  • 18 فروردین 1398 - 0:46
تلاش برای انسجام و بزرگنمایی داعش در افغانستان؛ سرکرده جدید داعش در شرق افغانستان کیست؟
در حالی از گذشته تاکنون آمریکایی‌ها به دنبال انسجام و بزرگنمایی داعش در افغانستان هستند، اعضای وابسته به این گروه تروریستی پس از دو ماه سرکرده جدیدی را در شرق افغانستان معرفی کردند.

در حالی از گذشته تاکنون آمریکایی‌ها به دنبال انسجام و بزرگنمایی داعش در افغانستان هستند، اعضای وابسته به این گروه تروریستی پس از دو ماه سرکرده جدیدی را در شرق افغانستان معرفی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، در ماه‌های اخیر طالبان عملیاتی را به منظور پاکسازی داعش در شرق افغانستان انجام داد که سبب کشته شدن ده‌ها جنگجوی داعشی شد و درگیری‌ها هنوز بین دو گروه ادامه دارد.

یک منبع به  تلویزیون «کابل‌نیوز» گفت: «معاویه باجوری» سرکرده گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان دو ماه پیش کشته شده است اما مشخص نکرد که حمله به سرکرده گروه تروریستی داعش از سوی چه کسی صورت گرفته است.

این منبع هشدار داد که داعش در شرق افغانستان دوباره در حال انسجام و سازماندهی شدن است.

گفته می‌شود که «عمر کنری» به عنوان سرکرده جدید گروه تروریستی داعش در افغانستان تعیین شده است البته این موضوع تا کنون از سوی دولت افغانستان تائید نشده است.

اگر چه آمریکا مدعی مبارزه با داعش در افغانستان است اما بارها دیده شده که نظامیان آمریکایی در برابر طالبان از داعش حمایت می‌کنند بنابراین ممکن نیست وی از سوی نیروهای آمریکایی کشته شده باشد.

گمانه‌زنی هایی وجود دارد که سرکرده گروه تروریستی داعش در نتیجه عملیات پاکسازی طالبان در شرق افغانستان کشته شده است.

نگاهی به سرکردگان گروه تروریستی داعش در افغانستان

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی با عنوان «شاخه خوراسان» در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تحت سرکردگی «حافظ سعید» اعلام موجودیت کرد.

حافظ سعید به دلیل انجام جنایات وحشیانه و اعمال ایدولوژی وهابی و سلفی شهرت یافت.

وی در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بر اثر عملیات نیروهای ویژه امنیتی افغان در ننگرهار به هلاکت رسید که این موضوع از سوی دولت افغانستان و وزارت دفاع آمریکا نیز تائید شد.

پس از هلاکت حافظ سعید این گروه تروریستی «حسیب‌الله لوگری» را به عنوان سرکرده جدید تعیین کرد.

حسیب الله لوگری نیز بر اثر عملیات نیروهای ویژه امنیتی افغان در ماه می ۲۰۱۷ میلادی در ولایت ننگرهار هلاکت رسید.

پس از کشته شدن او رقابت برای جانشینی در درون شورای رهبری شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش شدت گرفت، تا این که در تابستان سال ۲۰۱۷ این گروه تروریستی به دو دسته تقسیم شد.

یک دسته به سرکردگی «اسلم فاروقی» فرمانده سابق «لشکر طیبه» در پاکستان و دسته دوم نیز به سرکردگی«معاویه» از فرماندهان سابق جنبش اسلامی ازبکستان در افغانستان به فعالیت ادامه دادند.

معاویه سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان دلیل دو دستگی در این گروه تروریستی را همکاری اسلم فاروقی با سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان اعلام کرده بود.

تا کنون کشته شدن معاویه از سوی دولت افغانستان تائید نشده است اما منابع خبری تصریح کردند که معاویه نیز بر اثر حمله‌ای در شرق افغانستان به هلاکت رسیده است.

این سومین سرکرده گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون در افغانستان به هلاکت رسیده است با این حساب «عمر کنری» چهارمین سرکرده این گروه تروریستی در افغانستان محسوب می‌شود.

شمار بسیاری از سرکردگان این گروه تروریستی در شمال و غرب افغانستان نیز بر اثر عملیات های پاکسازی طالبان کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.