اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان ضالع/ جزئیات عملیات نیروهای یمنی برای تامین امنیت استان‌های «البیضاء، تعز، اب و لحج» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19715
  • 16 فروردین 1398 - 2:51
آخرین تحولات میدانی استان ضالع/ جزئیات عملیات نیروهای یمنی برای تامین امنیت استان‌های «البیضاء، تعز، اب و لحج» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای یمنی عملیات گسترده و وسیعی را از سه محور در استان ضالع یمن آغاز کردند و موفق شدند ضربات سنگینی را به مزدوران ائتلاف وارد کنند.

نیروهای یمنی عملیات گسترده و وسیعی را از سه محور در استان ضالع یمن آغاز کردند و موفق شدند ضربات سنگینی را به مزدوران ائتلاف وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در روزهای گذشته عملیات گسترده و وسیعی را از سه محور علیه نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در استان ضالع انجام دادند.نیروهای یمنی در محور نخست درصدد هستند امنیت را به طور کامل در حدفاصل منطقه «حصن حده» و کوه راهبردی «ناصه» برقرار کنند و نیروهای مزدور ائتلاف را در بخش «دمت» در شمال استان دور بزنند.

در محور دوم عملیات، نیروهای یمنی از منطقه «سائله المعرش» به سمت منطقه «حیدکنه»پیشروی کردند و خطوط نیروهای مزدور را در این محور در هم شکستند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در محور سوم عملیات تلاش می‌کنند از منطقه«الحقب» در جنوب بخش «دمت» به سمت منطقه «بیت الایزدی» و کوه راهبردی «ناصه»پیشروی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از درگیرهای سنگین و نفس گیر در این محور موفق شدند نیروهای مزدور ائتلاف را عقب برانند و دهها منطقه، بلندی و ایستگاه دفاعی را بازپس بگیرند و به کنترل درآورند.

به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در محور سوم عملیات توانستند خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور وارد کنند.

از بخش «قطعبه» خبر می‌رسد، نیروهای یمنی با حملات گسترده و وسیع از محور شرقی و غربی موفق شدند چندین منطقه و ایستگاه دفاعی را از اشغال نیروهای مزدور خارج کنند و به سیطره دربیاورند.

خبرها حاکیست، رزمندگان یمنی در جریان عملیات در بخش «قطبعه» توانستند دو تانک، خودروی نظامی و مقادیری اسلحه سبک و سنگین نظامی را به غنیمت بگیرند و سه تانک و یک خودروی نظامی دیگر را هم منهدم کنند.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در این عملیات در تلاش هستند نقاط اشغالی بخش دمت را در شمال استان ضالع به همراه بخش‌های اشغالی شمالی و مرکزی استان به کنترل درآورند و از سویی دیگر امنیت استان «اب» را از محور شرقی تأمین کنند.

از سویی دیگر، نیروهای مزدور ائتلاف درصدد هستند با اشغال کامل استان ضالع، ارتباط نیروهای یمنی را در استان البیضاء با استان‌های اب و تعز قطع کنند و همچنین آنان را در شمال استان لحج به محاصره دربیاورند که تاکنون ناکام مانده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۴۵ درصد از مساحت آن در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف است؛ ضالع در جنوب یمن واقع شده و با استان‌های «البیضاء، اب، تعز، لحج» هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.