اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یک نظامی سابق روس به جرم عضویت در داعش به ۱۹ سال حبس محکوم شد

  • کد خبر : 19570
  • 14 فروردین 1398 - 14:22
یک نظامی سابق روس به جرم عضویت در داعش به ۱۹ سال حبس محکوم شد
دادگاهی در روسیه یک نظامی سابق این کشور را به جرم عضویت در گروه تروریستی «داعش» به ۱۹ سال زندان و خلع درجه نظامی محکوم کرد.

دادگاهی در روسیه یک نظامی سابق این کشور را به جرم عضویت در گروه تروریستی «داعش» به ۱۹ سال زندان و خلع درجه نظامی محکوم کرد.

به گزارش اخبار جهادی، دادگاهی در منطقه «قفقاز شمالی» روسیه یک نظامی سابق این کشور را به جرم ارتباط با گروه تروریستی «داعش»، به ۱۹ سال زندان محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «تی‌ای‌اس‌اس»، اتهامات «دنیس خیساموف»، متهم این پرونده که پس از برگزاری دادگاه از درجه سرهنگی خلع شد، شامل «آموزش جهت انجام فعالیت تروریستی» و «مشارکت در فعالیت‌های یک سازمان تروریستی» بود.

خیساموف اعتراف کرد در ۱۰ عملیات گروه داعش در سوریه در بازه زمانی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ نقش داشته است. در یکی از این اقدامات جهت تصرف پایگاه «الرأی» در شمال سوریه ۸ نفر کشته و ۱۳ نفر مجروح شدند. او همچنین اعتراف کرد در کشتارهای جمعی نقش داشته و ۴ نفر را کشته است.

همچنین این فرد به ۳۰۰ نیروی تازه وارد داعش در شهر «رقه» آموزش نظامی داده بود. او در سال ۲۰۱۶ با حمله به دفاتر تبادل ارزی در ترکیه ۲۳۰ هزار دلار دزدیده و این مبلغ را به نیروهای داعش تحویل داده است.

این عضو سابق ارتش روسیه، ماه آوریل سال ۲۰۱۷ در ترکیه دستگیر و ماه آگوست همان سال به تاجیکستان و بعد از آن به روسیه منتقل شد.

دولت روسیه پیش از این هم اعلام کرده بود که چند صد نفر از اتباع این کشور به خصوص از منطقه قفقاز، برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. با شکست گروه تروریستی داعش، این افراد به مرور در حال بازگشت به روسیه هستند و بازداشت و محاکمه آن‌ها به یکی از اولویت‌های امنیتی مسکو بدل شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.