اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نقش پاکستان در مدیریت پدیده داعش در افغانستان

  • کد خبر : 19564
  • 14 فروردین 1398 - 14:15
نقش پاکستان در مدیریت پدیده داعش در افغانستان
در حالی که آمریکا بارها به افراد وابسته به داعش در افغانستان کمک کرده است اما افسر بازنشسته ارتش آمریکا اظهارداشت که نگرانی‌ها از حضور داعش در افغانستان افزایش یافته و توسط پاکستان مدیریت می‌شود.

در حالی که آمریکا بارها به افراد وابسته به داعش در افغانستان کمک کرده است اما افسر بازنشسته ارتش آمریکا اظهارداشت که نگرانی‌ها از حضور داعش در افغانستان افزایش یافته و توسط پاکستان مدیریت می‌شود.

 به گزارش اخبار جهادی، «لورنس سلین» سرهنگ بازنشسته آمریکا و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به فعالیت داعش در افغانستان گفت که این گروه تروریستی ابزار جدید ارتش پاکستان برای تامین منافع آن در افغانستان است.

وی در گفت‌وگو با پاسبانان اظهار داشت: نگرانی‌ها درباره حضور داعش در افغانستان وجود دارد و در واقع این پدیده توسط پاکستان مدیریت می‌شود.

سلین خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۱۰ ارتش پاکستان در مناطق «اورکزی» و «خیبر پختونخوا» عملیات نظامی را علیه «تحریک طالبان پاکستان» راه اندازی کرد و اکنون این گروه در مناطقی از ولایت ننگرهار مهاجر شده است. در واقع این عملکرد تاکتیکی ارتش پاکستان ایجاد بنیادهای جدیدی برای داعش بود.

«عتیق الله امرخیل» ژنرال بازنشسته افغانستان نیز چندی قبل با اشاره به نقش مخرب آمریکا در این کشور تصریح کرد که نیروهای آمریکایی از پنج سال گذشته تاکنون روند انتقال و حمایت از داعش به شمال افغانستان توسط بالگردهای نظامی را آغاز کرده‌اند.

حتی فرماندهان طالبان در شمال افغانستان نیز می‌گویند: عملیات آن‌ها علیه داعش و پاکسازی این مناطق از حضور آن‌ها با پیشرفت‌های زیادی همراه بود که یک‌باره ورق برمی‌گردد.

آمریکایی‌ها با انجام عملیات هوایی مناطق حضور افراد گروه طالبان را بمباران کردند و پس از آن بالگردهای ارتش افغانستان در شهرستان درزاب حاضر شدند و رهبران ارشد داعش را به مناطق امن منتقل کردند.

با این حال، برخلاف بزرگنمایی که آمریکایی‌ها درباره قدرت داعش در افغانستان و هسته سخت آن، به نمایش می گذارند اما این گروه تروریستی، هنوز به اندازه سایر گروه‌های تروریستی ریشه‌دار نیست و البته سر در اتاق‌های فکر و سازمان‌های اطلاعاتی غربی، اسرائیلی، عربی و پاکستانی دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.