اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیاتی تازه از جاسوسی امارات از روزنامه‌نگاران عرب منتشر شد

  • کد خبر : 19486
  • 14 فروردین 1398 - 11:54
جزئیاتی تازه از جاسوسی امارات از روزنامه‌نگاران عرب منتشر شد
خبرگزاری «رویترز» در گزارشی جدید اسامی قربانیان پروژه جاسوسی امارات عربی متحده که با همکاری افسران اطلاعاتی آمریکایی انجام شده را فاش کرد.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی جدید اسامی قربانیان پروژه جاسوسی امارات عربی متحده که با همکاری افسران اطلاعاتی آمریکایی انجام شده را فاش کرد.

به گزارش اخبار جهادی،  خبرگزاری «رویترز» که چندی پیش در گزارشی تحقیقی از فعالیت‌های جاسوسی امارات عربی متحده از گروهی از معارضین، فعالان رسانه‌ای و مقام‌های خارجی پرده برداشته بود، در گزارشی جدید اسامی چند قربانی دیگر این برنامه جاسوسی را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، تعدادی از هکرهای آمریکایی که پیش‌تر در سازمان‌های اطلاعاتی این کشور کار می‌کرده‌اند، با امارات برای جاسوسی از چندین خبرنگار عرب یا فعالان حوزه رسانه همکاری کرده‌اند؛ بیشتر افرادی که از آنها جاسوسی شده وابسته به شبکه‌های قطری هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، از جمله کسانی که امارات از آنها جاسوسی کرده «عزمی بشاره» تحلیلگر عرب، «عبدالرحمن الشیال» مدیر اجرایی «العربی الجدید»، «حمد بن ثامر آل‌ثانی» هیأت مدیره شبکه «الجزیره»، «جیزیل خوری» خبرنگار لبنانی شبکه «بی‌بی‌سی»، «عبدالله العذبه» سردبیر روزنامه «العرب»، «فیصل قاسم» مجری برنامه «الاتجاه المعاکس» در الجزیره و «عزام التمیمی» رئیس هیأت مدیره شبکه «الحوار» هستند.

همکاری هکرهای آمریکایی در قالب پروژه «ریون» (Raven/کلاغ سیاه) صورت گرفته‌ است و امارات در از این پروژه برای جاسوسی از معارضان خود در جهان عرب و جهان و نیز معارضان داخلی از آن استفاده می‌کرده است. دستکم نه نفر از کسانی که پیش‌تر در سازمان‌های امنیتی و نظامی آمریکا کار می‌کرده‌اند، در این پروژه نقشی پررنگ داشته‌اند.

در این گزارش آمده است، همزمان با محاصره قطر توسط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر (در سال ۲۰۱۷) گوشی‌های همراه آیفون ۱۰ شخصیت رسانه‌ای عربی هک شد. هدف از این اقدام دستیابی به اطلاعاتی بود که نشان دهد دولت قطر به شکل مستقیم بر پوشش رسانه‌ای شبکه الجزیره و دیگر رسانه‌ها تأثیر دارد و در ادامه روابط میان الجزیره یا هر کدام از شخصیت‌های مورد هدف با گروه «اخوان المسلمین» کشف شود.

رویترز در ژانویه گذشته جزئیاتی از پروژه مذکور و استفاده از آن برای جاسوسی از تلفن‌های همراه معارضان اماراتی، هک تلفن‌های برخی فعالان در غرب از جمله روزنامه‌نگاران آمریکایی –که هویت آنها فاش نشده- منتشر کرده بود.

در همین راستا حدود یک ماه پیش، فعالان رسانه‌ای از محاکمه محرمانه یک باند جاسوسی امارات متشکل از افسران امنیتی اماراتی و شهروندان عُمانی در مسقط خبر دادند.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عُمان هم در همایشی در باشگاه فرهنگی مسقط به متلاشی شدن باند جاسوسی امارات در عُمان واکنش نشان داد. وی در خصوص این باند با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «این قبیل مسائل بین همسایگان اتفاق می‌افتد» و این سخن بن علوی موجب خنده حاضرین شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.