اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موشک‌پراکنی از غزه؛ دام انتخاباتی و جنگ ژنرال‌ها در تل‌آویو

  • کد خبر : 19256
  • 25 اسفند 1397 - 14:38
موشک‌پراکنی از غزه؛ دام انتخاباتی و جنگ ژنرال‌ها در تل‌آویو

البناءبه نقل از یک مقام امنیتی مطلع غربی عملیات شلیک دو راکت به سمت تل آویو را عملیات سرویس‌های امنیتی در تل‌آویو برای تأثیرگذاری بر انتخابات رژیم صهیونیستی دانست که سه میلیون دلار آب خورد اما شکست خورد. به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «البناء» لبنان در یادداشتی با عنوان « جنگ ژنرال‌ها [با هم] در تل‌آویو، […]

البناءبه نقل از یک مقام امنیتی مطلع غربی عملیات شلیک دو راکت به سمت تل آویو را عملیات سرویس‌های امنیتی در تل‌آویو برای تأثیرگذاری بر انتخابات رژیم صهیونیستی دانست که سه میلیون دلار آب خورد اما شکست خورد.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «البناء» لبنان در یادداشتی با عنوان « جنگ ژنرال‌ها [با هم] در تل‌آویو، در دوران پیروزی راهبردی مقاومت»، موشک پراکنی اخیر به سمت تل آویو را طبق نقشه طراحی شده نتانیاهو برای بهره برداری از آن به نفع مبارزات انتخاباتی او دانست.

این روزنامه لبنانی نوشت: منابع آگاه از فضای اتاق عملیات محور مقاومت از تهران تا غزه می‌گویند که دو موشک پرتاب شده به تل‌آویو کار مقاومت نبوده است.

به تاکید این منابع، یک سناریو برای منفجر شدن وضعیت در جبهه جنوب فلسطین اشغالی آماده شده است تا گروه‌های مقاومت را تحت فشار قرار داده و احزاب رژیم صهیونیستی از این موضوع در مبارزات انتخاباتی خود بهره برداری کنند.

چند نکته مهم

البناء نوشت: در همین راستا یک مقام امنیتی کهنه‌کار اروپایی در واکنش به موضوع پرتاب موشک به سمت تل‌آویو به چند نکته اشاره کرد که در ادامه آمده است:

نخست اینکه عملیات شامگاه پنجشنبه شلیک دو راکت به سمت تل آویو عملیاتی هماهنگ شده بین طرف‌های اطلاعاتی فلسطین و طرف‌هایی مشخص در سرویس‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی بوده است.

دوم اینکه، شلیک راکت توسط چند فلسطینی در نوار غزه و در ازای گرفتن پول انجام شده به گونه‌ای که عملیات مذکور حدود سه میلیون دلار آب خورده است.

سوم اینکه، مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین این موشک‌ها را از افراد نزدیک به جبهه مقاومت بدون اطلاع رهبرانشان خریداری کرده بودند.

چهارم اینکه، سرویس‌های امنیتی اسرائیل کاملا از جزئیات این عملیات اطلاع داشتند؛ از موضوع رسیدن پول به چند فلسطینی در غزه برای ساماندهی عملیات و هویت افرادی که دو موشک را خریداری کرده تا هسته‌ای که مامور اجرای عملیات بود.

پنجم اینکه، هدف عملیات مذکور به گفته طراحان آن، آزار دادن نتانیاهو در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی بود؛ اما این قضیه به نفع وی تمام شد، چرا که بر اساس طرح عملیات قرار بود که موشک‌ها در تل آویو فرود آمده و تلفات مالی و جانی زیادی را به جای گذارد تا نتانیاهو را وادار به جنگی گسترده علیه غزه کند و در آن جنگ، اسرائیل و ارتش آن متحمل تلفات سنگینی شده  و به هیچ کدام از اهدافشان نرسند.

ششم اینکه، سقوط یکی از دو موشک در دریا و دیگری در منطقه‌ای باز بدون به بار آوردن تلفات منجر به شکست نقشه مزبور و تغییر نتیجه آن به نفع نتانیاهو شد، چون وی تصمیم گرفت پاسخی محدود و سنجیده به این عملیات بدهد تا فقط در خدمت رقابت انتخاباتی وی باشد بدون اینکه وارد یک رویارویی گسترده با نوار غزه شود.

این منبع امنیتی گفت: بیانیه‌ای که به نام جنبش مقاومت عربی برای آزادی فلسطین منتشر شده بیانیه‌ای ساختگی توسط طرف‌های امنیتی فلسطین و با هماهنگی طرف‌های امنیتی اسرائیل بوده است.

البناء نوشت: در برهه اخیر کمپینی در رسانه‌های رژیم صیهونیستی بخصوص دبکا فایل به راه افتاده که بر موضوع حضور نیروهای حزب الله در جبهه جولان به رهبری «موسی دقدوق» متمرکز است که از طریق آن اسرائیل این موضوع را به ژنرال [قاسم] سلیمانی و نقش ادعایی دقدوق در آموزش نیروهای شیخ الخزعلی در عراق مرتبط کرده است و از احتمال اقدام نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق برای انجام عملیاتی پیش دستانه علیه نیروهای حزب الله عراق و گروه های عصائب اهل الحق می‌گویند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند که ژنرال سلیمانی، سید حسن نصرالله  وشیخ قیس الخزعلی فرماندهی این گروه‌ها در جولان را برعهده دارند و همه این اقدامات حامل پیام‌هایی است که نباید نادیده یا دستکم گرفته شود.

البناء نوشت: این هجمه شدید رسانه‌ای علیه حزب الله و مقاومت و اطلاعات ضد و نقیض و فریبنده‌ای که دبکافایل شایعه کرده است به گفته ناظران با چند مساله مرتبط است:

به نوشته این روزنامه، نخستین مساله، سفر پیش روی [مایک] پامپئو [وزیر خارجه آمریکا] به منطقه و بخصوص لبنان؛ دوم، قانون الحاق جولان که قرار است به زودی درکنگره آمریکا بررسی شود و سوم تهدیدهای نتانیاهو درباره حمله به نفتکش‌های ایرانی و اقدام یازده قایق در حمله به یک نفتکش ایرانی در باب المندب در تاریخ هفتم مارس ۲۰۱۹ است که با مداخله نیروی دریایی ایران این نفتکش که حامل یکصد و پنجاه هزار تن نفت بود توانست به حرکت در مسیر طبیعی خود ادامه دهد.

به عقیده البناء، طبعا این قایق‌ها حامل دزدانی بوده که اسرائیل و آمریکا آنها را در این منطقه به خدمت گرفته است و این اتفاق به معنای تمرین شکل جدیدی از شکال جنگ علیه ایران است؛ پس آیا منطقه به سمت تنشی کنترل شده پیش می‌رود که هدف از آن نجات نتانیاهو از سقوط در پرتگاه نابودی است یا طرف‌های ارشد بین‌المللی و آمریکایی متقاعد شده‌اند که از عمر سیاسی نتانیاهو  چند صباحی بیش باقی نمانده و باید از وی و دار و دسته حکومت وی به نفع گروه‌های ژنرال‌های آبی و سفید ( ائتلاف ژنرال‌های اسبق صهیونیست موسوم به «آبی و سفید» که رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش روی رژیم صهیونیستی است) خلاصی یافت تا دوره جدیدی از خشونت و چپاولگری اشغالگران صهیونیستی علیه فلسطینیان تحت عنوان جدیدی آغاز شود.

این روزنامه آورده است: در هر حال ملت فلسطین و در پشت آنها جبهه مقاومت مترصد چنین بازی دشمنانشان هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند موشک پراکنی‌های انتخاباتی مشکوک ساعت رویارویی با دشمن تاریخی و موجودیتی آنها را مشخص کند.

نویسنده تاکید کرد: ما (محور مقاومت) هرگز اولین کسانی نخواهیم بود که آتش جنگ را شعله‌ور می‌کنند؛ اما به دشمن هم اجازه نمی‌دهیم ما را به زمان و مکانی که می‌خواهد بکشاند و طعمه انتخاباتی برای هیچ کدام از گروه‌های جنگ کثیف آن نخواهیم بود.

در پایان این یادداشت آمده است: دست برتر متعلق به ما (محور مقاومت) باقی خواهد ماند چرا که ما در دوره حمله راهبردی و جشن پپاپی پیروزی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.