اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایت «نیوزویک» از مأموریت مخفی آمریکایی‌‌ها برای «آزادی رابرت لوینسون»

  • کد خبر : 19175
  • 19 اسفند 1397 - 13:50
روایت «نیوزویک» از مأموریت مخفی آمریکایی‌‌ها برای «آزادی رابرت لوینسون»

یک رسانه آمریکایی مدعی شده آمریکا سال ۲۰۱۸ طرحی برای «آزاد کردن» یک مأمور بازنشسته اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده داشته است. به گزارش اخبار جهادی،مجله «نیوزویک» مدعی شده آمریکا سال ۲۰۱۸ طرحی برای «آزاد کردن» یک مأمور بازنشسته اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده داشته است. مطابق این ادعا یک […]

یک رسانه آمریکایی مدعی شده آمریکا سال ۲۰۱۸ طرحی برای «آزاد کردن» یک مأمور بازنشسته اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده داشته است.

به گزارش اخبار جهادی،مجله «نیوزویک» مدعی شده آمریکا سال ۲۰۱۸ طرحی برای «آزاد کردن» یک مأمور بازنشسته اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده داشته است.

مطابق این ادعا یک افسر سابق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا به نام «باب کنت» روز ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ قصد داشته برای اجرای مأموریت مخفیانه «آزاد کردن باب لوینسون از ایران» با هواپیما از نیویورک عازم خاورمیانه شود.

 مقام‌های آمریکایی مدعی هستند لوینسون بیش از یک دهه قبل در هتلی در جزیره کیش ربوده شد و از آن زمان به بعد خبری از او در دست نیست. ایران این ادعا را رد کرده است.

دولت آمریکا در ابتدای ناپدید شدن لوینسون ادعا کرد هیچ اطلاعاتی از دلیل سفر لوینسون به ایران ندارد، اما سال ۲۰۱۳ آسوشیتدپرس و سایر رسانه‌ها گزارش دادند که لوینسون از جانب سیا برای انجام مأموریتی درباره ایران عازم کیش شده است.

نیوزویک نوشته پیش از باب کنت نفرات دیگری هم برای انجام مأموریت آزاد کردن لوینسون داوطلب شده‌اند اما موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

«بری میر»، نویسنده کتابی به نام «مرد گمشده: جاسوس آمریکایی ناپدیدشده در ایران» به نیوزویک گفت: «سالها است مجموعه‌ای از آدم‌های خوش‌نیت، مجنون و حتی فاسد قصد کرده‌اند به خانواده لوینسون کمک کنند و یا اینکه از پرونده باب، نفعی برای خودشان دست و پا کنند.»

مأموریت کنت همانند همه تلاش‌های قبلی برای آزاد کردن لوینسون به سرانجام نرسید. علت شکست این پروژه کمبود منابع مالی نبود، زیرا تأمین‌کنندگان مالی آن که یک گروه مرتبط با سیا بودند، پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ هزار دلار به هم‌تیمی‌های ایرانی کنت در ازای ارائه شواهدی از زنده بودن لوینسون داده بودند. ۱۵۰ هزار دلار هم برای عملیات آزادسازی او پیشنهاد شد. اما هنگامی که کنت سه ماه پیش آماده عزیمت به فرودگاه برای اجرای این مأموریت شد، دولت فدرال آمریکا وارد شد و برای آنها مانع تراشید.

نیوزویک نوشته دولت فدرال آمریکا از صدور مجوز برای معاف شدن این پرداخت‌ها از قوانین تحریم‌ها علیه ایران خودداری کرده است.

کنت به نیوزویک گفت: «در یک تماس تلفنی به من اطلاع داده شد با پرداخت این وجه موافقت نشده زیرا وزارت خارجه آمریکا و اف‌بی‌آی، اسپانسرهای من را تهدید به تعقیب قضایی کرده‌اند.»

پای کنت از آوریل سال گذشته به پرونده باب لوینسون باز شد. او که از سال ۲۰۰۷ و بعد از اتمام خدمتش در نیروی هوایی آمریکا به ارائه خدمات اطلاعاتی به شرکت‌هایی در خاورمیانه اشتغال داشته مأموریت برای یافتن لوینسون را پس از آنکه با درخواستی غیررسمی از سوی اف‌بی‌آی مواجه شد، پذیرفت.

طبق نوشته نیوزویک، کنت تحرکات مأموران ایران را زیرنظر داشته و به این امید که با دولت قراردادی در این زمینه ببندد وارد گفت‌وگو با مأموران ضدتروریسم اف‌بی‌آی شد. اما آنها به منبع‌های کنت اعتماد نداشتند و برای اینکه به نوعی او را بیازمایند با لحنی کنایه‌آمیز از او خواستند لوینسون را پیدا کند. دو ماه بعد، کنت به آنها مراجعه کرد و گفت می‌تواند به شواهدی از زنده بودن لوینسون دست پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.