اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ضربات مرگبار به مزدوران شاهزادگان سعودی در جنوب شرق استان جیزان/ ادامه بازپس‌گیری مناطق اشغالی در شمال شرق استان حجه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 19056
  • 05 اسفند 1397 - 11:44
ضربات مرگبار به مزدوران شاهزادگان سعودی در جنوب شرق استان جیزان/ ادامه بازپس‌گیری مناطق اشغالی در شمال شرق استان حجه + نقشه میدانی

نیروهای مشترک ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن مستقر در مناطق تحت سیطره در جنوب شرق استان جیران عربستان، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی انجام دادند.  به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مشترک ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن مستقر در مناطق تحت سیطره در جنوب شرق استان جیزان عربستان، عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای […]

نیروهای مشترک ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن مستقر در مناطق تحت سیطره در جنوب شرق استان جیران عربستان، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی انجام دادند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مشترک ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن مستقر در مناطق تحت سیطره در جنوب شرق استان جیزان عربستان، عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه ای در محور شرقی منطقه «جحفان» آغاز شد و در همان گام نخست خطوط دفاعی مزدوران سعودی درهم شکسته شد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصارالله پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند چند ارتفاع، بلندی، ایستگاه نظامی و دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در این محور به کنترل خود دربیاورند.

شماری از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یگان تک تیرانداز مقاومت انصارالله در ادامه عملیات در محور شرقی منطقه «الجحفان» توانستند دو تن از نظامیان رژیم سعودی را شناسایی کنند و به هلاکت برسانند.

از منطقه «الفریضه» در بخش «عینه» در جنوب شرق استان جیزان عربستان خبر می‌رسد، نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق و ویژه موفق شدند یک مرکز فرماندهی رژیم سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

خبرها از محور شرقی کوه «الدود» حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع مزدوران سعودی را هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

نیروهای یگان تک تیرانداز یمنی در همین محور توانستند یکی از نظامیان سعودی را از پای درآورند؛ گروهی مشترک از رزمندگان نیز حمله گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای مزدور رژیم سعودی در حومه کوه «القیس» انجام دادند و موفق شدند شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در سال‌های گذشته بخش‌هایی از جنوب شرق استان جیزان را به کنترل خود درآورده‌اند و تلاش نظامیان سعودی را برای بازپس گیری این مناطق ناکام گذاشته‌اند.

آخرین تحولات میدانی استان حجه

از شمال شرق استان حجه یمن خبر می‌رسد، رزمندگان پس از تثبیت مواضع در محور شرقی و شمال شرقی بخش «حرض»، عملیات جدیدی را در حومه جنوبی کوه «النار» علیه مزدوران سعودی انجام دادند.

نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته توانستند تعدادی ارتفاع و بلندی را در این محور بازپس بگیرند؛ در جریان عملیات در منطقه «مثلث عاهم» در جنوب کوه «حصنین» نیز شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند و چند منطقه هم به کنترل رزمندگان یمنی درآمد.

به گفته منابع میدانی، حملات جنگنده‌های سعودی علیه مناطق مسکونی و مواضع رزمندگان یمنی در بخش‌های مختلف استان حجه از جمله «حرض، کشر، عبس، افلح الشام و… و.» ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از شهروندان یمنی از جمله چند کودک در این حملات هوایی شهید و زخمی شدند؛ حمله گسترده جنگنده‌ها به منطقه «وادی غامس» در بخش «کحلان الشرف» منجر به زخمی شدن ۶ کودک و زن شده است.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمده اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

به گزارش اخبار جهادی، استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.