اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شعله‌ور شدن درگیری‌ها در استان فاریاب افغانستان/ دفع حملات سنگین طالبان با فداکاری نیروهای مردمی و ارتش + نقشه میدانی

  • کد خبر : 19051
  • 04 اسفند 1397 - 11:59
شعله‌ور شدن درگیری‌ها در استان فاریاب افغانستان/ دفع حملات سنگین طالبان با فداکاری نیروهای مردمی و ارتش + نقشه میدانی

دور جدیدی از درگیری های خونین میان نیروهای شبه نظامی طالبان و نیروهای ارتش افغانستان در استان فاریاب به وقوع پیوسته و شمار زیادی از طرفین کشته و زخمی شدند.  به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی شمال افغانستان حاکیست، درگیری میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای ارتش در شهرستان دولت آباد در شمال استان […]

دور جدیدی از درگیری های خونین میان نیروهای شبه نظامی طالبان و نیروهای ارتش افغانستان در استان فاریاب به وقوع پیوسته و شمار زیادی از طرفین کشته و زخمی شدند.

 به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی شمال افغانستان حاکیست، درگیری میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای ارتش در شهرستان دولت آباد در شمال استان فاریاب ادامه دارد.از شهرستان «المار» در جنوب غرب استان فاریاب خبر می‌رسد، دور جدیدی از درگیری‌های خونین میان نیروهای شبه نظامی طالبان و نیروهای ارتش افغانستان به وقوع پیوسته و شمار زیادی از طرفین کشته و زخمی شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، درگیری‌های سنگین میان طرفین در شهرستان «المار» به برج‌های مرافبت ساختمان‌های دولتی رسیده اما نیروهای دولتی به شدت از مواضع خود دفاع می‌کنند.

یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌ها در این شهرستان اشاره کرد و افزود: نیروهای مردمی و ارتش با از خودگذشتگی و فداکاری تمام در برابر نیروهای شبه نظامی طالبان مقاومت کردند.

این منبع میدانی گفت: نیروهای مردمی و ارتش پس از درگیری‌های سنگین و گسترده در نهایت موفق شدند حملات شبه نظامیان طالبان را به طور کامل دفع و آنان را در بخش‌های زیادی از شهرستان مجبور به عقب نشینی کنند.

وی از کشته شدن ۱۲ تن از نیروهای شبه نظامی طالبان از جمله دو فرمانده میدانی خبر داد و افزود: ۷ تن دیگر از نیروهای طالبان در جریان درگیری‌ها زخمی شدند که حال ۳ تن از آنان وخیم گزارش شده است.

به گزارش اخبار جهادی، شبه نظامیان طالبان مدعی شده اند که ۱۴ تن از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری‌ها کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند و از سویی دیگر ۶ تانک را هم منهدم کردند اما منابع میدانی این خبر را در گفت وگو با مشرق تکذیب کردند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری‌ها در شهرستان «المار»، ۸ تن از نیروهای ارتش و مردمی جان باختند و فقط یک تانک ارتش در کمین تله‌های انفجاری منهدم و فرافکنی‌های طالبان رد شده است.

خبرها حاکیست، شبه نظامیان طالبان همچنین در جریان درگیری‌ها در منطقه «شاه قاسمی» در حدفاصل شهرهای «میمنه» و «المار» یک تانک ارتش افغانستان را هدف قرار دهند و منهدم کنند؛ ۳ تن از نیروهای ارتش در جریان انهدام این تانک کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، شهرستان المار در ۵ سال گذشته به یکی از ناامن‌ترین مناطق در استان فاریاب تبدیل شده است؛ این شهرستان در نزدیکی مرکز استان فاریاب واقع شده و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

استان فاریاب در شمال افغانستان با کشور ترکمنستان هم مرز است و شامل ۱۴ شهرستان از جمله «شیرین تگاب، آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، بالچراغ، قیصار، پشتون کوت، کوهستان، گرزیوان، میمنه، خان چارباغ، دولت آباد، خواجه سبزپوش ولی» است.

شهرستان‌های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ» که حدود ۱۶ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می‌شوند در تصرف شبه نظامیان طالبان هستند.

درگیری‌ها میان نیروهای ارتش افغانستان و شبه نظامیان طالبان در شهرستان‌های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، دولت اباد، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان میمنه تنها نقطه‌ای در استان فاریاب محسوب می‌شود که در کنترل کامل ارتش افغانستان است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.