اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یادواره «ابومریم» فرمانده عملیاتی ایرانی در بغداد برگزار شد +عکس

  • کد خبر : 18908
  • 24 بهمن 1397 - 15:06
یادواره «ابومریم» فرمانده عملیاتی ایرانی در بغداد برگزار شد +عکس

مراسم یادواره سردار شهید سید حمید تقوی در دانشگاه بغداد برگزار شد.  همزمان با روز شهید گروه مقاومت اسلامی سرایا الخراسانی و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران, مراسم یادواره و گرامیداشت یاد سردار شهید سید حمید تقوی ملقب به «ابو مریم» با حضور جمع کثیری از شیوخ و عشایر اهل سنت و شیعه عراق, نمایندگان […]

مراسم یادواره سردار شهید سید حمید تقوی در دانشگاه بغداد برگزار شد.

 همزمان با روز شهید گروه مقاومت اسلامی سرایا الخراسانی و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران, مراسم یادواره و گرامیداشت یاد سردار شهید سید حمید تقوی ملقب به «ابو مریم» با حضور جمع کثیری از شیوخ و عشایر اهل سنت و شیعه عراق, نمایندگان پارلمان عراق, دانشجویان و مردم عراق در دانشگاه بغداد برگزار شد.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق, علی الیاسری دبیرکل سرایا الخراسانی, رزمندگان و فرماندهان نظامی و بسیج مردمی عراق و همسر و فرزند شهید تقوی از جمله حاضران این مراسم بودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در بخشی از سخنانش درباره شهید تقوی اظهار کرد که شهید تقوی تجربه خودش از دوران دفاع مقدس را در اختیار مجاهدین عراقی قرار داد و در کنار رزمندگان سرایا الخراسانی در مبارزه با تروریست های داعش در کنار آنها حاضر شد.

مسجدی ادامه داد: شهید تقوی تجربه بزرگی در جنگ با تروریست داشت و این تجربیات کمک کرد تا عراق از از شر حضور تروریست ها رهایی یابد.

وی با بیان اینکه شهید تقوی از خانواده شهدا بود و پدر و برادر ایشان به شهادت رسیده بودند, گفت که مجاهد نستوه شهید تقوی انسان مجاهدی بود که در عملیات در برابر تروریست ها از با صلابت و شجاعت عمل می کرد و دفاع از سرزمین های مقدس را از چنگال تروریست ها را جزو هدف های خود قرار داده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق شهید تقوی را یک فرمانده عالی عملیات نامید و عنوان کرد: سردار شهید تقوی خانه و زندگی خود در ایران را ترک کرد و در جبهه های نبرد علیه تروریست ها حاضر شد و سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسید و به فیض شهادت نائل شد.

در بخش دیگری از این مراسم علی الیاسری دبیرکل سرایا الخراسانی و همرزم شهید تقوی به بیان مجاهدت های این شهید والامقام پرداخت و پس از آن همسر شهید تقوی خاطراتی را از دوران زندگی و ویژگی های او بیان کرد.

پایان بخش این مراسم رجز خوانی شیوخ و مردم عراق بر علیه تروریست ها و دشمنان اسلام بود و از سردیس سردار شهید حمید تقوی رونمایی شد.

برپایه این گزارش, سردار شهید سید حمید تقوی‌فر از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که ششم دی‌ماه سال ۱۳۹۳ به‌دست تک‌تیراندازان داعشی به شهادت رسید. سردار تقوی در حین انجام مأموریت مستشاری در ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسکری(ع) به شهادت رسیده است. شهید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود که پدر و برادر گران‌قدر وی نیز در دوران جنگ تحمیلی به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند.

او در سال ۱۳۳۸ در اهواز به دنیا آمد و در مدارس ابتدایی و راهنمایی منطقه محروم کوت عبدالله درس خواند. برای ادامه تحصیل به دبیرستان سعدی اهواز رفت و در آنجا بود که با آشنایی با مبارزان انقلابی به فعالیت‌های سیاسی همراه شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی در گروه منصورون پرداخت.

در‌‌‌ همان روز نخست جنگ تحمیلی به‌عنوان داوطلب اعزام شد و در ۸ سال دفاع مقدس حضور فعالی داشت. حاج حمید (شهید تقوی) چون فرزند بزرگ خانواده بود با پدرش ارتباط بسیار صمیمی و خوبی داشت. گرچه خانواده‌ای ۹نفری بودند اما توانست پدرش را جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تشویق کند. پدر ایشان «سید نصرالله تقوی‌فر» و برادرش «سید خسرو تقوی‌فر» در عملیات‌های خیبر و والفجر۸ به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.