اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب یمن/ نقره‌داغ شدن مزدوران ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در استان تعز + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18821
  • 20 بهمن 1397 - 15:58
آخرین تحولات میدانی جنوب یمن/ نقره‌داغ شدن مزدوران ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در استان تعز + نقشه میدانی

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب استان تعز یمن حاکیست٬ نیروهای یمنی عملیات گسترده ای را علیه مواضع مزدوران وابسته ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی در منطقه «الوازعیه» آغاز کردند.  به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب استان تعز یمن حاکیست٬ نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع مزدوران […]

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب استان تعز یمن حاکیست٬ نیروهای یمنی عملیات گسترده ای را علیه مواضع مزدوران وابسته ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی در منطقه «الوازعیه» آغاز کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب استان تعز یمن حاکیست٬ نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع مزدوران وابسته ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی در منطقه «الوازعیه» آغاز کردند.براساس اطلاعات به دست آمده٬ نیروهای یمنی در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای مزدور را درهم بشکنند و در این محور به سرعت پیشروی کنند؛ شماری از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

از منطقه «وادی صاله» در بخش «جحملیه» خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند یک خودروی نظامی مزدوران سعودی را هدف قرار دهند و مهندم کنند؛ تمامی سرنشینان این خودروی نظامی کشته یا زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی٬ یگان توپخانه رزمندگان یمنی هم پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع نیروهای مزدور وابسته به ائتلاف را در منطقه «عصیفره» هدف قرار دادند و توانستند ۱۵ تن از آنان را به هلاکت برسانند و شماری دیگری را زخمی کنند؛ در جریان این حملات خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور وارد آمد.

از منطقه «کلابه» در جنوب استان تعز خبر می‌رسد، نیروهای یگان مهندسی یمنی در یک کمین موفق شدند گروهی از نیروهای مزدور ائتلاف را در تله‌های انفجاری کار گذاشته شده گرفتار کنند و ضربات مهلکی را به آنان وارد آورند؛ رزمندگان یمنی در منطقه «الاقروض» نیز خسارت‌های سنگینی را به مزدوران ائتلاف وارد آوردند.

از محور جنوب شرق استان تعز خبر می‌رسد، دهها تن از مزدوران ائتلاف به منظور اشغال مناطق جدید٬ حمله گسترده و وسیعی را در منطقه «حیفان» انجام دادند اما نیروهای یمنی در همان ابتدا تحرکات آنان را در این محور رصد کردند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده٬ نیروهای یمنی در جریان دفع حملات در این محور توانستند شماری از مزدوران را از پای دربیاوردند و تعدادی دیگر را هم زخمی کنند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک و خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

به گزارش اخبار جهادی٬ مزدوران تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی- صهیونیستی عملیات گسترده‌ای را در سه راهی راهبردی «الوازعیه» در جنوب استان تعز انجام دادند اما نیروهای یمنی با اقدام به موقع مانع از سقوط مناطق تحت کنترل شدند و پس از درگیری نفس گیر حملات را به طور کامل دفع کردند و تلاش آنان را ناکام گذاشتند.

به گفته منابع میدانی٬ نیروهای مزدور ائتلاف در جبهه سوم نیز حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «القحیفه» واقع در بخش «مقبنه» انجام دادند اما در این محور هم با واکنش قاطع روبه رو شدند و به نتیجه‌ای دست نیافتند؛ شماری از مزدوران در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر٬ حدود ۴۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و …» تحت کنترل رزمندگان مقاومت انصارالله و نیروهای ارتش یمن است؛ ۵۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق جنوبی و غربی از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و…» در اشغال نیروهای مزدور است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.