اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایت یک رسانه اسرائیلی از موشک «هویزه» و اعتراف کارشناسان صهیونیست

  • کد خبر : 18766
  • 14 بهمن 1397 - 16:01
روایت یک رسانه اسرائیلی از موشک «هویزه» و اعتراف کارشناسان صهیونیست

یک پایگاه خبری تحلیلی رژیم صهیونیستی، رونمایی از موشک هویزه را پاسخ تهران به آزمایش ۱۰ روز پیش موشک « اورو » ” توسط اسرائیل و آمریکا توصیف کرد. به گزارش اخبار جهادی، پایگاه اطلاع رسانی دبکا در گزارشی در این رابطه خبر داد موشک کروز هویزه با برد هزار ۳۵۰ کیلومتر که ایران آن […]

یک پایگاه خبری تحلیلی رژیم صهیونیستی، رونمایی از موشک هویزه را پاسخ تهران به آزمایش ۱۰ روز پیش موشک « اورو » ” توسط اسرائیل و آمریکا توصیف کرد.

به گزارش اخبار جهادی، پایگاه اطلاع رسانی دبکا در گزارشی در این رابطه خبر داد موشک کروز هویزه با برد هزار ۳۵۰ کیلومتر که ایران آن را روز ۲ فوریه ۱۳ بهمن در حاشیه برگزاری جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلابش رونمایی کرد از دیدگاه منابع آگاه در ارتش و سازمان های اطلاعات آن ، پاسخی به آزمایش موشک اورو ۳ است که ۱۰ روز قبل از آن در ۲۲ ژانویه توسط اسرائیل و آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته بود.

این پایگاه عبری زبان در ادامه گزارش خود به نقل از منابع آگاه سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید می کند ، بسیار حایز اهمیت است که توجه داشته باشیم ایران از ۲۹ دسامبر ۲۰۱۸ تا به امروز ۳ موشک را شلیک کرده است که دو فروند آن آزمایشی و سومین موشک مستقیما به سوی اسرائیل شلیک شده است.

به اعتراف این رسانه نزدیک به سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، با وجود آنکه ساختار پدافندی آمریکا و اسرائیل توانمندی بالایی در رهگیری وانهدام موشک ها دارد، اما سیستم پدافندی آنها بر ضربه زدن به موشک های کروز مهاجم که در بالای جو استوار است ساخته شده در حالیکه موشک های کروز ایران در ارتفاعی پایین تر از اکثر شبکه های راداری به سوی اهداف خود پرواز می کنند.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست همین امر باعث شده است تا این اعتقاد به وجود آید که نه ایالات متحده و نه اسرائیل هیچ کدام سامانه های راداری و رهگیری موشک هویزه را نداشته باشند.

دبکا در ادامه می نویسد : البته این ارزیابی صحیح است، زیرا در حال حاضر هیچ سیستم نظامی در جهان نمی تواند به شکلی کامل در مقابل چنین موشک هایی کارساز باشند.

حتی پیشرفته ترین سامانه های پدافندی نیز که در حال حاضر در جهان فعال هستند نمی توانند به شکل قاطعی با آن تعامل داشته باشند.

در این گزارش آمده است موشک های جدید کروز ایران در ارتفاع پایین پرواز کرده و سامانه های راداری مشکلات زیادی را برای تشخیص آن پیدا می کنند ، یکی از دلایل این ضعف به شکل طبیعی و جغرافیای مناطق پرواز این موشک ها باز می گردد.

این کارشناسان اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی می افزایند وقتی موشکی با ارتفاعی کم در میان کوه ها و دره ها در حرکت باشد به طور حتم از دید سامانه های راداری مخفی می شود چون این سامانه ها قادر به مشخص کردن تحرکات صورت گرفته در پشت موانع طبیعی نیستند.

این همان دلیلی است که باعث شده ایالات متحده از موشک های توماهوک استفاده کرده یا روس ها موشک های کروز ( KALIBR-NK) را به کار بگیرند.

به اعتقاد کارشناسان گرچه اتصال سامانه های راداری مستقر در پایگاه ها و کشتی های جنگی مستقر در مناطق مختلف می تواند به کشف و رهگیری موشک های کروز کمک کند، اما باز هم نتوانسته است پاسخ کاملی به این تهدید بدهد.
به گفته کارشناسان رونمایی از موشک هویزه که از خانواده موشک های سومار است یک موفقیت و پیشرفت نظامی بزرگ برای ایران محسوب می شود.

این پایگاه عبری زبان در پایان می نویسد : ایران طی چند سال گذشته به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه موشکی دست یافته است ، زمانی که در سپتامبر ۲۰۱۷ ژنرال امیر حاتمی وزیر دفاع ایران شد ، منابع آگاه نظامی اسرائیل به دبکا گفتند : این افسر یکی از طرفداران سرسخت توسعه موشک های بالستیک و کروز در ایران است، او یکی از طرفداران قوی ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه محسوب می شود.حال رونمایی از موشک کروز هویزه نه تنها یکی از دستاوردهای مهم  کارنامه ژنرال حاتمی است بلکه سلاح قدرتمندی را هم به دست قاسم سلیمانی خواسد سپرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.