اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی عراق/ شکست سنگین هسته‌های خاموش داعش در استان‌های «صلاح الدین، نجف، دیاله و بابل» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18681
  • 03 بهمن 1397 - 3:25
آخرین تحولات میدانی عراق/ شکست سنگین هسته‌های خاموش داعش در استان‌های «صلاح الدین، نجف، دیاله و بابل» + نقشه میدانی و عکس

نیروهای عراقی در جریان چند عملیات در استان های مختلف موفق شدند ضربات سنگینی را به عناصر مخفی داعش وارد کنند. به گزارش اخبار جهادی،  تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در استان‌های «یابل، نجف، دیاله و صلاح الدین» ادامه دارد. […]

نیروهای عراقی در جریان چند عملیات در استان های مختلف موفق شدند ضربات سنگینی را به عناصر مخفی داعش وارد کنند.

به گزارش اخبار جهادی،  تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در استان‌های «یابل، نجف، دیاله و صلاح الدین» ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای ویژه، یک عملیات گسترده و وسیع را در حومه جنوبی شهر سامراء در جنوب استان صلاح الدین آغاز کردند.

نیروهای عراقی در جریان جست وجوی منطقه به منطقه موفق شدند بخش‌هایی از حومه جنوبی شهر سامراء را از وجود عناصر مخفی گروه تروریستی داعش به طور کامل پاکسازی و امنیت را در این محور تأمین کنند.

در جریان این عملیات شماری از تروریست‌های داعش کشته و زخمی شدند؛ نیروهای عراقی همچنین در این محور توانستند چند مقر و تونل را به همراه مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی و دهها تله انفجاری کشف و شناسایی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در دو ماه گذشته به منطقه «یثرب»در حومه جنوبی شهر سامراء نفوذ و این محور را ناامن کرده بودند اما با واکنش قاطع نیروهای عراقی روبه رو شدند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای عراقی در مناطق مختلف استان صلاح الدین از جمله «بلد، تکریت، بیجی، الشرقاط، ارتفاعات حمرین، مناطق شمالی و شرقی دریاچه الثرثار» علیه عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

استان نجف

گزارش‌ها از استان نجف حاکیست، نیروهای امنیتی و تیپ دوم بسیج مردمی هم عملیات گسترده‌ای را در حدفاصل بادیه تا شمال غرب استان در عمق حدود ۷۵ کیلومتری علیه هسته‌های خاموش داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، جست وجوی منطقه به منطقه نیروهای تیپ دوم بسیج مردمی در این محور برای شناسایی تروریست‌ها و مقرهای آنان ادامه دارد و یگان‌های مهندسی نیز در منطقه حاضر هستند تا تله‌های انفجاری را کشف و خنثی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه دیگری از نیروهای تیپ دوم بسیج مردمی تا عمق ۳۵ کیلومتری و عرض حدود ۸۰ کیلومتری در منطقه بادیه نجف مستقر شده‌اند و در ایستگاه‌ها و برج‌های مراقبتی تمامی تمامی تحرکات را در این محور رصد می‌کنند.

بادیه نجف هم مرز با استان با الانبار است و به محل مناسبی برای رشد و نفوذ عناصر تروریستی داعش تبدیل شده است؛ در حال حاضر، بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی استان نجف که با استان‌های الانبار و القادسیه هم مرز است به تروریست‌های مخفی داعش آلوده است.

استان دیاله

از شمال شرق استان دیاله خبر می‌رسد، گروهی از نیروهای تیپ چهارم بسیج مردمی عراق یک عملیات گسترده را در حدفاصل دریاچه حمرین و منطقه خانقین علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، هدف اصلی این عملیات پاکسازی و تأمین امنیت مناطق و مسیرهای ارتباطی در حدفاصل دریاچه حمرین و منطقه خانقین است؛ عناصر مخفی داعش در این محور اهالی را هدف قرار می‌دهند و منطقه را ناامن کرده‌اند.

از محور شمالی استان دیاله خبر می‌رسد، نیروهای بسیج مردمی در منطقه «الصفره» با گروهی از تروریست‌های داعش درگیر شدند و بعد از چند ساعت موفق شدند شماری از آنان را کشته و زخمی کنند؛ در این درگیری‌ها دو تن از رزمندگان عراقی نیز به شهادت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای ویژه عراقی برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش در محورهای «جلولاء، السعدیه، مقدادیه، بعقوبه و…» در شمال استان دیاله همچنان در جریان است.

در حال حاضر، بخش‌های از شمال شرق، شمال غرب و شمال استان دیاله و مناطق هم مرز با استان صلاح الدین و بخش‌هایی از کوه‌های حمرین به هسته‌های خاموش داعش آلوده است.

استان بابل

خبرها از شمال استان بابل عراق حاکیست، نیروهای تیپ یازدهم و المغاویر (گروه کماندوها) بسیج مردمی هم عملیات وسیعی را در منطقه «البحیرات» آغاز کردند و یگان‌های مهندسی هم در این محور برای خنثی سازی تله‌های انفجاری حضور دارند.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه البحیرات از توابع بخش «جرف الصخر» در شمال استان بابل محسوب می‌شود و نیروهای بسیج مردمی پس از عملیات سنگین و نفس گیر در این محور موفق شدند ۲۲ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را به پاکسازی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی چند تونل و مقر تروریست‌های داعش را در این منطقه کشف و منهدم کردند و در نهایت توانستند امنیت را به طور کامل بر مناطق تازه پاکسازی شده بازگردانند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.