اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

الحشد الشعبی مرز سوریه و عراق را تحت کنترل خواهد گرفت

  • کد خبر : 18658
  • 02 بهمن 1397 - 12:56
الحشد الشعبی مرز سوریه و عراق را تحت کنترل خواهد گرفت

العربی الجدید استقرار هزاران نیروی الحشد الشعبی به همراه تجهیزات نظامی در مرز عراق با سوریه را به معنای آمادگی این نیروها برای کنترل مرزها در آستانه خروج قریب الوقوع آمریکا از سوریه دانست. به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «العربی الجدید» در یادداشتی با عنوان « دیر الزور: باز شدن جای پای الحشد الشعبی قبل از […]

العربی الجدید استقرار هزاران نیروی الحشد الشعبی به همراه تجهیزات نظامی در مرز عراق با سوریه را به معنای آمادگی این نیروها برای کنترل مرزها در آستانه خروج قریب الوقوع آمریکا از سوریه دانست.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «العربی الجدید» در یادداشتی با عنوان « دیر الزور: باز شدن جای پای الحشد الشعبی قبل از خروج آمریکا » نوشت: در حالی که نبردهای نیروهای دموکراتیک سوریه علیه بقایای داعش در آخرین پایگاه‌هایشان نزدیک شهرک «هجین» در جنوب شرق دیر الزور در مناطق مجاور مرزهای سوریه با عراق به زودی یکسره می‌شود و کاخ سفید تاکید کرده که در حال پیگیری اجرای تصمیم خود مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مناطق شرق فرات سوریه است، مرزهای عراق و سوریه از روز پنجشنبه هفته گذشته شاهد تقویت حضور نیروهای الحشد الشعبی است.

العربی الجدید نوشت: با وجود اینکه گفته می‌شود مرکز اطلاعات الحشد الشعبی، اطلاعاتی درباره تحرکات داعش در منطقه مرزی بین سوریه و عراق دریافت کرده است؛ اما سوال‌هایی درباره مقاصد و اهداف واقعی تحرکات این گروه‌های طرفدار تهران در این منطقه وجود دارد.

«قاسم مصلح»، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار جمعه شب گفت: نیروهای الحشد الشعبی مواضع داعش در نزدیکی روستای السوسه در ریف دیر الزور نزدیک مرزهای سوریه و عراق را بمباران کرده که بر اثر آن ده‌ها نفر از عناصراین گروهک تروریستی کشته یا زخمی شدند.

مصلح در اظهاراتی که سایت الحشد الشعبی منتشر کرد، گفت: توپخانه ما پس از دریافت اطلاعات محرمانه دقیق توانست ضرباتی متمرکز به گروهی از عناصر داعش وارد کند که برای حمله به نیروهای ما در منطقه سوسه در داخل خاک سوریه آماده می‌شدند و در این حمله ۳۵ عضو داعش از جمله چند سرکرده آنها کشته یا زخمی شد.

العربی الجدید آورده است: این برای نخستین بار نیست که الحشد الشعبی برای مبارزه با داعش در داخل خاک سوریه مداخله می‌کند اما در حال حاضر داعش در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار گرفته و آخرین پایگاه‌های کوچک آن در جنوب شرق دیر الزور هم هدف حملات هواپیماهای ائتلاف یا حملات زمینی نیروهای دموکراتیک قرار دارد تا به حضور آن در کرانه شرقی رود فرات پایان داده شود، چیزی که به زودی اتفاق خواهد افتاد، چون بقایای داعش در روستاهایی بسیار کوچک در شمال شهرک الباغوزه و در مساحتی کمتر از پانزده کیلومتر مربع محصور شده اند.

این روزنامه افزود: ورود نیروهای الحشد الشعبی به خط نبرد علیه داعش در مقطع کنونی سوال‌های متعددی را درباره دلایل و ابعاد آن مطرح می‌کند، برخی ناظران معتقدند این نیروها می‌خواهند نشان بدهند که در سرکوب نهایی داعش در آخرین پایگاه‌های آن شریک هستند و سپس سهمی از نتایج پیروزی بر داعش بگیرند و برخی دیگر معتقدند نیروهای الحشد الشعبی در راستای آمادگی برای مرحله پس از عقب نشینی آمریکا از شرق فرات به دنبال ایجاد جای پایی برای خود در سوریه هستند.

نیروهای الحشد الشعبی از چهار روز پیش با هزاران نیرو در داخل عراق و نزدیک مرزهای سوریه حضور خود را تقویت کرده است؛ یک مقام نظامی استان الانبار عراق در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد: گروه‌های الحشد که در نزدیک مرزهای سوریه مستقر هستند از روز پنجشنبه به حال آماده باش درآمده و یگان‌های خود را در آنجا تقسیم کردند.

وی افزود: این تحرکات به دنبال کسب اطلاعاتی درباره تحرکات داعش در این منطقه آغاز شد و تجهیزات نظامی الحشد به مرزها رسیده و تجهیزات و نیروهای جدیدی هم بعدا خواهد رسید.

این مسئول نظامی عراق گفت: تحرکات الحشد جدا از نیروهای عراقی است اما هر حمله یا حرکتی از طریق هماهنگی با نیروهای امنیتی عراق که در مرزها حاضر هستند صورت خواهد گرفت.

به نوشته العربی الجدید، تحرکات الحشد از واکنش آمریکا هم بی نصیب نبوده است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع دولتی عراق گفتند: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق گفت در صورتی که اسرائیل مواضع الحشد در عراق را هدف بگیرد آمریکا برابر اسرائیل نخواهد ایستاد .

این مسئول عراقی گفته که نخست وزیر کشورش مخالفت خود را با اظهارات پامپئو ابراز داشته و به وی درباره پیامدهای خطرناک هر گونه حمله اسرائیل به عراق هشدار داده است.

در همین حال به گفته منابع محلی شمار قربانیان حمله روز جمعه ائتلاف بین المللی به ریف شرقی دیر الزور به بیش از سی نفر افزایش یافته است.

«محمد الجزراوی»، یک فعال اهل دیر الزور به العربی الجدید گفت: آمار قربانیان حمله هوایی به الباغوز به دستکم سی کشته افزایش یافته که از جمله آنها اعضای کامل یک خانواده بودند.

وی افزود: کشته از سه خانواده از جمله شماری زن و کودک هستند که پیشتر از بیم حملات هوایی ائتلاف بین المللی و درگیری های بین نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش از  شهرهای العشاره و القوریه آواره شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.