اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درس سخت گردان‌های عزالدین قسام به یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی/ تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر

  • کد خبر : 18530
  • 23 دی 1397 - 18:32
درس سخت گردان‌های عزالدین قسام به یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی/ تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر

شکست عملیات یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در نفوذ به غزه که از سوی یکی از برترین یگان‌های ارتش این رژیم تحت عنوان «سایرت متکال» انجام شد، همچنان در رسانه های عبری در صدر اخبار قرار دارد و انتشار تصاویری جدید از سوی گردانهای قسام از میزان آسیب های این یگان در نفوذ ناکام به […]

شکست عملیات یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در نفوذ به غزه که از سوی یکی از برترین یگان‌های ارتش این رژیم تحت عنوان «سایرت متکال» انجام شد، همچنان در رسانه های عبری در صدر اخبار قرار دارد و انتشار تصاویری جدید از سوی گردانهای قسام از میزان آسیب های این یگان در نفوذ ناکام به غزه، محافل صهیونیستی را شوکه کرده است.

 شکست عملیات یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در نفوذ به غزه که از  سوی یکی از رترین یگان‌های ارتش این رژیم تحت عنوان «سایرت متکال» انجام شد، همچنان در رسانه های عبری در صدر اخبار قرار دارد و انتشار تصاویری جدید از سوی گردانهای قسام از میزان آسیب های این یگان در نفوذ ناکام به غزه، محافل صهیونیستی را شوکه کرده است.

سخنگوی گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شامگاه شنبه جزئیات قابل انتشار از عملیات نفوذ ناکام ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را اعلام کرد که یک موفقیت جدید برای مقاومت فلسطین و شکست سنگین دیگری در کارنامه نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

گردان های شهید عزالدین قسام جزئیات جدید از عملیات مقابله با نفوذ یگان ویژه ارتش صهیونیستی به باریکه غزه که از آن با عنوان عملیات لبه شمشیر یاد می شود، منتشر کرد.

ابو عبیده سخنگوی قسام طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که امروز می خواهیم برخی نتایج عملیات لبه شمشیر را برای جهانیان تشریح کنیم. رژیم صهیونیستی فکر می کرد که مقاومت در حالت ضعف قرار دارد و در برابر جنایت های این رژیم سکوت خواهد کرد.

وی افزود: تیم صهیونیستی مامور اجرای این عملیات آموزش های لازم را طی ماه های ژانویه تا اکتبر برای کار گذاشتن سیستم های جاسوسی علیه مقاومت فلسطین فرا گرفته بود و می خواست این دستگاه های شنود را در سیستم های ارتباطی ویژه مقاومت در نوار غزه کار بگذارد، اما مقاومت این نقشه را به شکست کشاند.

سخنگوی قسام خاطر نشان کرد که با وجود تلاش های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، توانستیم این گروه از نظامیان صهیونیستی را شناسایی کنیم و این در حالی است که رژیم صهیونیستی سعی داشت تجهیزات مورد نیاز این گروه را از طریق گذرگاه های باریکه غزه و به ویژه گذرگاه کرم ابو سالم وارد غزه کند.

وی افزود: تیم صهیونیستی که وارد غزه شد، متشکل از کماندوهای یگان ویژه ارتش صهیونیستی و تیمی مجهز بود که عناصر آن از کارت های شناسایی جعلی استفاده می کردند و یکی از اعضای این تیم صهیونیستی بارها در پوشش یکی از موسسات بین المللی وارد غزه شده بود.

ابو عبیده با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی از تمامی سامانه ها، فناوری ها، ابزارها و شیوه های اطلاعاتی برای اجرای این عملیات بهره برده بود، خاطر نشان کرد که اجرای عملیات لبه شمشیر از چند ماه پیش با وارد کردن قاچاقی تجهیزات فنی و لوجستیکی و خودروهای ویژه به غزه در چندین مرحله از طریق گذرگاه های این منطقه و به ویژه گذرگاه کرم ابو سالم آغاز شده بود که از آن برای واردات کالاها و وسایل انسانی و معیشتی مورد نیاز ساکنان غزه استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات وارد شده به غزه در برخی مکان ها انبار و نگهداری می شدند که به خاطر مسائل امنیتی نمی خواهیم آنها را بیان کنیم، تاکید کرد که عصر روز اجرای عملیات، عناصر تیم صهیونیستی که متشکل از ۱۵ نفر بود و همه آنها از نظامیان صهیونیست بودند و در میان آنها هیچ مزدوری حضور نداشت و حتی برخی یهودیان شرقی هم در میان آنها بودند، در قالب چندین گروه وارد غزه شدند؛ که یکی از آنها گروه مجری عملیات و دیگری گروه پشتیبانی بودند و از طریق یکی از مناطق ناهموار و صعب العبور در مرزهای غزه وارد این منطقه شده بودند. این گروه از نظامیان صهیونیست که مجهز به ابزارهای پیشرفته و سامانه های هدایت و کنترل و نیز تجهیزات اورژانسی دیگر و تمامی ابزارهای مورد نیاز تیم مجری عملیات بود، با استفاده از مه شدید در مرزهای غزه وارد این منطقه شده بودند.

سخنگوی قسام در ادامه اظهاراتش تصریح کرد که تیم صهیونیستی تمامی اسناد لازم برای رد گم کنی و سرپوش گذاشتن بر روی نقش شان در اجرای عملیات را آماده کرده بودند و کارت های شناسایی به نام خانواده های واقعی در باریکه غزه جعل کرده بودند. آنها همچنین از دو خودروی دارای مدارک جعلی استفاده کرده بودند و مدارک جمعیت خیریه ای را هم که از آن به عنوان سرپوشی برای اجرای عملیات استفاده می کردند، جعل کرده بودند و یکی از افسران زن شرکت کننده در این عملیات قبلا تحت پوشش یک موسسه بین المللی فعال در غزه وارد این منطقه شده و از آن خارج هم شده بود.

وی خاطر نشان کرد که تیم مجری عملیات یک کلبه کوهستانی را در منطقه خان یونس به مدت چند ساعت از یک شهروندان فلسطینی اجاره کرده بود تا در آنجا با هم دیدار کنند. آنها برای اجاره این کلبه کوهستانی از مدارک جعلی استفاده کرده بودند، اما وقتی سعی در آغاز اجرای عملیات شان را داشتند، گروهی از مبارزان قسام به آنها مشکوک شده و جلویشان را می گیرد، اما وقتی نظامیان صهیونیستی با خودروی خود که فرمانده تیم مذکور نیز سوار بر آن بود، سعی می کنند فرار کنند، مبارزان قسام آنها را در شرق خان یونس تحت تعقیب قرار می دهند.

ابو عبیده تاکید کرد که پس از تحقیق شهید نور برکه و افسران اطلاعاتی قسام از سرنشینان خودروی تیم صهیونیستی، آنها به این افراد مشکوک می شوند و تصمیم به بازداشت آنها می گیرند، اما در این لحظه، آنها سلاح کشیده و اقدام به تیراندازی می کنند که منجر به شهادت نور برکه فرمانده میدانی قسام و یکی از مبارزان این گردان ها به نام «محمد قرا»ز می شود و مبارزان دیگر قسام به تیراندازی عناصر صهیونیستی واکنش نشان داده و فرمانده آنها را به هلاکت رسانده و یک نفر دیگر را زخمی کردند. عناصر تیم صهیونیستی توانستند فرمانده کشته شده و یک عنصر زخمی دیگر را بردارند و قبل از اینکه نیروی کمکی قسام به آنجا برسد، پا به فرار بگذارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که مبارزان قسام بلافاصله اقدام به تعقیب نظامیان صهیونیست کرده و مرزهای شرق غزه را بستند و ضمن استقرار در این منطقه، آنجا را تحت کنترل خود درآوردند و در عین حال، امنیت تمامی جاده های غزه را حفظ کردند. در جریان تعقیب این تیم صهیونیستی، جنگنده ها و بالگردها و هواپیماهای شناسایی و نیز توپخانه ارتش صهیونیستی وارد عمل شده و دهها بمباران علیه جاده های غزه و مبارزانی که در تعقیب تیم صهیونیستی در حال فرار بودند، انجام دادند که باعث شد مبارزان قسام نتوانند تیم مذکور را دنبال کنند.

سخنگوی قسام تصریح کرد که تیم صهیونیستی توانست با یک کشته و چندین زخمی با استفاده از این پوشش آتش و با کمک یک بالگرد که برای نجات آنها وارد منطقه شده بود، فرار کند و ارتش صهیونیستی بلافاصله اقدام به بمباران خودروهای مورد استفاده تیم مذکور در داخل غزه کرد تا به خیال خود اجازه کشف هدف عملیات یا جزئیات فعالیت تیم صهیونیستی توسط مقاومت غزه را ندهد.

وی افزود: در جریان این عملیات تعقیب و درگیری با تیم صهیونیستی، ۵ نفر از مبارزان قسام به نام های علاء الدین فسیفس، مصطفی ابو عوده، محمود مصبح، عمر ابو خاطر و “خالد قویدر (که خدا رحمت شان کند) به افتخار شهادت نائل گشتند.

ابو عبیده خاطر نشان کرد که «پس از شکست مستقیم این تیم صهیونیستی در شرق خان یونس، تلاش های پیگیر و تحقیقات گسترده را آغاز کردیم و با فعالیت های امنیتی، اطلاعاتی و میدانی توانستیم به لطف خداوند سرنخ های این عملیات را کشف کنیم و عناصر این گروه را به همراه اسم ها و تصاویر و ماهیت فعالیت ها و ماموریت هایشان و یگانی که در آنجا فعالیت می کردند، شناسایی کنیم. ما همچنین شیوه های فعالیت و ماموریت های اطلاعاتی و خرابکاری این تیم در چندین نقطه دیگر را کشف کردیم و متوجه شدیم که این گروه چندین ماموریت خارجی در کشورهای عربی و اسلامی انجام داده اند.

وی تاکید کرد که جهانیان دیدند که چطور انتشار تصاویر عناصر این تیم صهیونیستی دشمن را شوکه و مجبور به اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از انتشار تصاویر کرد و این رژیم حتی مجبور به ارعاب و تهدید و فشار علیه افراد و موسسات و بازداشتن رسانه ها، پایگاه ها و صفحات اجتماعی و حتی همدستی با برخی شرکت های اجتماعی برای کاهش حجم ضربات امنیتی و اطلاعاتی وارده به مهمترین و خطرناک ترین یگان خود کرد و این شکست مفتضحانه یکی از موارد نادر در تاریخ این رژیم به شمار می رود، اما این همه خفقان و تلاش برای پنهان کاری نتوانست جلوی تلاش فرزندان ملت فلسطین و امت برای حمایت از مقاومت با تمام توان شان را بگیرد.

سخنگوی گردان های قسام در پایان تاکید کرد که غزه برای صهیونیست ها سرزمین ممنوعه است و مقاومت اجازه اجرای هیچ طرح صهیونیستی در آن را نخواهد داد و آنچه درباره عملیات لبه شمشیر منتشر کردیم، بخشی از نتایج تحقیقات اطلاعات قسام است و ما سیستم های فنی به دست آورده ایم که اسرار بزرگی از دشمن در آنها وجود دارد و این رژیم فکر می کرد که با بمباران خودروها، اسرار مذکور از بین رفته است.

ابو عبیده تاکید کرد که عملیات مذکور نشانگر درستی رویکرد امیدواری مقاومت به پشتوانه مردمی خود است و قسام همچنان به مزدوران فرصت توبه می دهد و به هر مزدوری که به شناسایی تیم صهیونیستی کمک کند، وعده عفو و پاداش یک میلیون دلاری می دهد.

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 2

تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت

گروه های فلسطینی از مطالب فاش شده در جریان کنفرانس مطبوعاتی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس درباره عملیات لبه شمشیر تیم یگان ویژه ارتش صهیونیستی در باریکه غزه در ماه نوامبر گذشته تمجید کردند.

گروه های فلسطینی از کنفرانس مطبوعاتی ابو عبیده سخنگوی قسام که به تشریح جزئیات دقیق تیم صهیونیستی و عناصر آن پرداخت و اعلام کرد که قسام گنجینه اطلاعاتی از تجهیزات و وسایل بر جای مانده از تیم صهیونیستی در اختیار دارند، تمجید و آنها را مایه افتخار دانستند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که اطلاعات فاش شده توسط گردان های قسام نشانگر قدرت مقاومت برای مقابله با طرح های امنیتی رژیم صهیونیستی است و در عین حال، پیشرفت قابل ملاحظه مقاومت در عرصه اطلاعاتی و میدانی را هم نشان می دهد.

از سوی دیگر، جنبش آزادگان فلسطین اعلام کرد که مطالب منتشر شده توسط گردان های شهید عزالدین قسام درباره نتایج تحقیقات درباره عملیات نفوذ گروه ویژه از عناصر صهیونیستی به شرق خان یونس قبل از ۲ ماه پیش نشان می دهد که ما با یک سامانه امنیتی قوی مواجه هستیم و مقاومت قدرت مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح های امنیتی و اطلاعاتی آنرا دارد. این جنبش خاطر نشان کرد که غزه رمز عزت و امنیت باقی خواهد ماند و مقاومت که با کشف این جنایت و جزئیات آن، هشیاری و بیداری خود را نشان داد، تاکید می کند که در جنگ مغزها پیروز خواهد شد.

در همین راستا، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که مقاومت فلسطین توانسته است گلی عجیب وارد دروازه رژیم صهیونیستی کند و مطالب فاش شده نشانگر توانمندی و نیروی انسانی قوی مقاومت در جنگ مغزهاست.

جبهه خلق نیز به نوبه خود نتایج تحقیقات گردان های قسام را دستاوردی بزرگ در عرصه امنیتی و پیامی به رژیم صهیونیستی دانست که بیانگر پیشرفت و تقویت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و طرح های شوم آن است.

گفتنی است که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز شنبه جزئیات تازه از عملیات شکست خورده ارتش صهیونیستی در شرق خان یونس که به عملیات لبه شمشیر موسوم شد، منتشر و اعلام کرد که توانسته است اسامی، تصاویر، ماهیت ماموریت و یگان خدمتی عناصر تیم صهیونیستی و شیوه های فعالیت و ماموریت های اطلاعاتی و خرابکارانه عناصر این تیم در عملیات های قبلی را نیز کشف کند. علاوه بر این، گردان های قسام سیستم های فنی و تجهیزاتی از این تیم صهیونیستی به غنیمت گرفته است که گنجینه اطلاعاتی برای آن به شمار می رود.

در ادامه تصاویر  گردانهای عزالدین قسام که برای نخستین بار منتشر می شود  را مشاهده می کنید:

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 4

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 2

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 3

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 5

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 6

در پی انتشار جزئیات عملیات لبه شمشیر عنوان شد؛عبرت سخت گردان‌های عزالدین قسام چگونه یگان ویژه «سایرت متکال» در ارتش رژیم صهیونیستی تمجید گروههای فلسطینی از مقاومت + تصاویر 7

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری قدس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.