اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمار و ارقامی از خسارت عربستان و هزینه میلیاردی آن در جنگ یمن

  • کد خبر : 18413
  • 18 دی 1397 - 19:43
آمار و ارقامی از خسارت عربستان و هزینه میلیاردی آن در جنگ یمن

وبگاه خبری-تحلیلی یمنی با ارائه گزارشی آماری از خسارت جنگ یمن برای ائتلاف عربی و سود آن برای غربی‌ها نوشت: اگرچه سعودی‌ها هیچ بهره‌ای از جنگ نبردند، اما غربی‌ها و آمریکا تا توانستند به این بهانه تسلیحات به عربستان فروختند. به گزارش اخبار جهادی، وبگاه خبری «النجم الثاقب» یمن در گزارشی با عنوان « آمار […]

وبگاه خبری-تحلیلی یمنی با ارائه گزارشی آماری از خسارت جنگ یمن برای ائتلاف عربی و سود آن برای غربی‌ها نوشت: اگرچه سعودی‌ها هیچ بهره‌ای از جنگ نبردند، اما غربی‌ها و آمریکا تا توانستند به این بهانه تسلیحات به عربستان فروختند.

به گزارش اخبار جهادی، وبگاه خبری «النجم الثاقب» یمن در گزارشی با عنوان « آمار و ارقامی که واقعیت جنگ یمن را فاش می‌کند»، جنگ یمن را برای ائتلاف سعودی کاملا زیان بار خواند و نوشت: این تنها غربی‌ها و در راس آن آمریکا بودند که از قِبل ریخته شدن خون هزاران نفر از مردم بی گناه یمن، برای خود درآمدزایی کردند.

در ابتدای این یادداشت آمده است: عربستان سعودی در تجاوز وحشیانه خود علیه یمن، با وجود داشتن آخرین و بزرگترین زرادخانه سلاح های خود در خاورمیانه، شکست خورده است.

النجم الثاقب نوشت: بر اساس گزارش‌های محلی و بین‌المللی و اطلاعات نظامی، عربستان سعودی به دلیل جنگ با یمن، در برابر چشم و گوش جامعه جهانی که خواستار صلح در جهان است، هیچ کاری به جز آتش انداختن به جان بشریت انجام نداده است.

این وبگاه خبری افزود: نمایش سازمان‌های بین المللی و در راس آن سازمان ملل متحد برای متوقف ساختن جنگ و نجات بشریت در یمن تنها برای بهبود چهره شان بوده است که با دلارهای نفتی رژیم سعودی مخدوش شده است.

به عقیده نویسنده، از زمان آغاز تجاوز علیه یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ تا به امروز رژیم سعودی پول زیادی برای رسیدن به اهداف صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه هزینه کرده آن هم به قیمت ریختن خون بی گناهان تا  بدین ترتیب به پلیس منطقه تبدیل شود؛ اما آنچه که واقعیت را به همه نشان می‌دهد این است که عربستان حتی  بخش اعظم اراضی اشغالی یمن (جیزان، نجران و عسیر) در جنوب عربستان و شمال یمن را از دست داد.

النجم الثاقب تاکید کرد: ائتلاف عربی اصلا حساب گرفتار شدن در باتلاق یمن را نمی‌کرد، این باتلاق دو رو دارد؛ یک روی آن ضرر سنگین و روی دیگر آن سود اقتصادی برای احیای اقتصاد مرده است، ضررهای آن را عربستان، امارات، بحرین و سودان متحمل شدند و سود آن را آمریکا، انگلیس و فرانسه با فروش سلاح و کمک لجستیک به ائتلاف عربی بردند.

بنا به این یادداشت، در دوره تجاوز ائتلاف به یمن به دلیل توانایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، عربستان سعودی، بیشتر شرکت های صنعتی و تجاری خود در جنوب عربستان را تعطیل کرد و بیش از ۷۰۰۰ نفر را از مناطق مرزی به جاهای دیگر منتقل کرد و بر اساس آمار بیش از پانصد مدرسه و واحد آموزشی تعطیل شد.

۲۵۰۰ نظامی سعودی کشته شده‌اند

«در حوزه نظامی، عربستان دو هزار و پانصد سرباز و ۶۰ افسر حاضر در صفوف نظامیان متجاوز خود علیه یمن را از دست داد و بیش از ۶۵۰ تانک سعودی نیز در مناطق مرزی جیزان، نجران و عسیر منهدم شدند علاوه بر اینکه صدها خودروی نظامی و ۱۸ جنگنده و یک طوافه سعودی نیز در این مدت منهدم شد».

النجم الثاقب با اشاره به اینکه جنگ یمن در طول چهار سال از سال ۲۰۱۵، منافع آمریکا و اسرائیل را تامین کرده است، آورده است: رژیم سعودی در این مدت، ۲۵۰ هزار دلار برای خرید هواپیماهای آواکس کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد ، ۱٫۸ میلیارد دلار برای دو ماهواره مصنوعی و علاوه بر آن روزانه ۲۰۰ میلیون دلار  و سالانه ۷۲ میلیارد دلار برای مدیریت جنگ هزینه کرده است.

هزینه میلیاردی برای ریاض

«در میان دستاوردهای اقتصادی ایالات متحده در جنگ با یمن، عربستان سعودی سیستم دفاع موشکی ساخت شرکت لاکهید مارتین را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار خریداری کرده است». «بریتانیا همچنین معامله ای را به ارزش بیش از ۳٫۳ میلیارد پوند برای صادرات هواپیما، سلاح و مهمات به عربستان سعودی تصویب کرده است».

«فرانسه، سومین صادر کننده سلاح جهان و عربستان سعودی، در میان بزرگترین خریداران است و شرکت های دفاعی مانند داسو و تالس فرانسه، قراردادهای بزرگی با عربستان دارد. در چند سال گذشته، ریاض تانک ها، وسایل نقلیه زرهی، مهمات، توپخانه و کشتی های جنگی از فرانسه خریداری کرده است».

«در سال ۲۰۱۶، فرانسه مجوز هایی را به ارزش ۱۸ میلیارد یورو (۲۲٫۱۱ میلیارد دلار) برای واردات سلاح به عربستان سعودی تصویب کرد و در حال حاضر بیش از دو میلیارد یورو از این تسلیحات به دست رژیم آل سعود رسیده است».

النجم الثاقب در پایان گزارش خود آورده است، این ارقام بخشی از هزینه اقتصادی جنگ یمن برای ائتلاف سعودی است، هزینه های سیاسی و اجتماعی رژیم عربستان در حوزه های مربوطه بسیار زیاد است و این را عربستان پس از چهار سال تجاوز به عربستان سعودی شناخته است؛ از همین رو می‌خواهد به افکار عمومی عرب و غرب این گونه القا کند که جنگ یمن جنگی داخلی است و مسئول این جنگ و جنایات آن خود یمنی‌ها هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.