اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شوک بزرگ برای ترکیه/ جزئیات ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر راهبردی منبج +عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 18252
  • 07 دی 1397 - 19:41
شوک بزرگ برای ترکیه/ جزئیات ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر راهبردی منبج +عکس و نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه برای جلوگیری از حملات ارتش ترکیه و تروریست ها وارد شهر منبج در شمال شرق استان حلب شدند. به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته، تحرکات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی برای حمله به مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شهر منبج در شمال شرق استان حلب افزایش یافت. همزمان با تلاش آنکارا برای […]

نیروهای ارتش سوریه برای جلوگیری از حملات ارتش ترکیه و تروریست ها وارد شهر منبج در شمال شرق استان حلب شدند.

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته، تحرکات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی برای حمله به مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شهر منبج در شمال شرق استان حلب افزایش یافت.

همزمان با تلاش آنکارا برای اشغال شهر منبج، مذاکرات فشرده‌ای میان شبه نظامیان کُرد با نمایندگان دولت سوریه و نیروهای روسی برگزار شد تا به توافقی مشترک دست یابند که از ورود نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها به این شهر جلوگیری کنند.

شبه نظامیان کُرد که تجربه اشغال منطقه عفرین در شمال غرب استان حلب را توسط نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در اذهان خود به خوبی به یاد داشتند این بار انعطاف نشان دادند و به صورت تلویحی موافقت خود را با ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر منبج اعلام کردند.

شبه نظامیان کُرد خوب می‌دانستند که اگر زمان را از دست دهند باز هم متحمل خسارت‌های سنگین می‌شوند و همین مسئله باعث شد در نهایت با ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر منبج موافقت کنند.

یک منبع میدانی از به نتیجه رسیدن مذاکرات خبر داد و گفت: نیروهای ارتش سوریه ساعتی قبل وارد منبج شدند تا از حمله نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها به این شهر جلوگیری کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای ارتش سوریه در حال استقرار در مقرهای نظامی و مراکز اداری هستند، افزود: گروهی دیگر از نیروهای ارتش هم در حال اهتزاز پرچم سوریه در مناطق مختلف شهر منبج هستند.

وی با توضیح این مطلب که برافراشتن شدن پرچم سوریه در شهر منبج پیام روشن برای دولت ترکیه است، گفت: نیروهای ائتلاف غربی هم همزمان با ورود نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی شهر منبج خارج شدند.

این منبع میدانی از خروج شبه نظامیان کُرد از شهر منبج خبر داد و گفت: نیروهای گارد ریاست جمهوری و گروه اول پیاده نظام ارتش سوریه جز اولین گروه‌هایی بودند که وارد شهر منبج شدند.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌تر شب گذشته نیروهای ارتش سوریه در ورودی‌های غربی، روستاها و شهرک‌های حومه جنوبی شهر منبج مستقر شده بودند و منتظر دستور ورود به این شهر بودند.

به گزارش اخبار جهادی، مذاکرات میان شبه نظامیان کُرد و نمایندگان دولت سوریه و نیروهای روسی همچنان ادامه دارد تا تمامی مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه به کنترل نیروهای ارتش درآیند تا از حمله نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.