اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شبه نظامیان کُرد منابع نفتی شرق سوریه را غارت می‌کنند/ فقر، تنها سهم ساکنان شرق فرات از فروش طلای سیاه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18250
  • 07 دی 1397 - 19:38
شبه نظامیان کُرد منابع نفتی شرق سوریه را غارت می‌کنند/ فقر، تنها سهم ساکنان شرق فرات از فروش طلای سیاه + نقشه میدانی

شبه نظامیان کُرد برای دومین سال متوالی با فروش نفت به غارت ثروت های ملت سوریه ادامه می دهند و در مقابل از نبود بودجه برای بازسازی مناطق تحت تصرف خبری می دهند. به گزارش اخبار جهادی، پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا از خروج نیروهای ارتش این کشور از سوریهتا سه ماه آینده خبر داد، تحولات میدانی مناطق تحت […]

شبه نظامیان کُرد برای دومین سال متوالی با فروش نفت به غارت ثروت های ملت سوریه ادامه می دهند و در مقابل از نبود بودجه برای بازسازی مناطق تحت تصرف خبری می دهند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا از خروج نیروهای ارتش این کشور از سوریهتا سه ماه آینده خبر داد، تحولات میدانی مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه دوباره مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت.

اظهارنظرهای مقامات دولتی ترکیه در روزهای گذشته مبنی بر انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد هم عامل دیگر بود که باعث شد رسانه‌ها بر آنچه که در مناطق شمال و شمال سوریه میگذرد تمرکز کنند.

در حالی که رسانه‌ها درصدد هستند تا تصمیم رئیس جمهور آمریکا را برای تخلیه پایگاه‌های اشغالی در خاک سوریه تحلیل کنند و دریابند چرا عملیات نیروهای ارتش ترکیه به صورت موقت از دستور کار خارج شده، شبه نظامیان کُرد به شدت تلاش می کنند به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: شبه نظامیان کُرد برای چندمین بار متوالی از دولت و نیروهای آمریکایی در سوریه آسیب دیدند و تحت فشار قرار گرفتند اما این مسئله باعث نشد که از غارت ثروت ملی سوریه دست بکشند.
این منبع میدانی با بیان اینکه مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه سرشار از منابع نفتی است، گفت: سرکرده‌های نیروهای شبه نظامی کُرد به شدت تلاش می کنند که منافع خود را در این مناطق از دست ندهند.
وی افزود: شبه نظامیان کُرد برای اینکه بتوانند بر منابع نفتی در مناطق تحت تصرف سیطره داشته باشند به شیوه‌های مختلف به نیروهای خارجی امتیاز می دهند تا بتوانند به چپاول ثروت ملت سوریه ادامه دهند.
این منبع میدانی با بیان اینکه فروش نفت برای شبه نظامیان کُرد یک درآمد قابل توجه را به همراه داشته است، گفت: نیروهای شبه نظامی کُرد به هیچ وجه علاقه‌ای ندارن تا از این ثروت‌های بادآورده خداحافظی کنند.

وی تصریح کرد: شبه نظامیان کُرد در دو هفته گذشته با وجود افزایش تنش‌ها، صدها کامیون نفت کش را از مناطق نفت خیز تحت تصرف در شرق رود فرات به حومه شمالی شهر «رقه» انتقال دادهاند.
این منبع میدانی با بیان اینکه کامیون‌های نفت کش با حمایت و پشتیبانی جنگنده‌ها و نیروهای زمینی آمریکایی به شهر رقه منتقل شدند، گفت: تاکنون حدود هزار و ۹۵۰ کامیون نفت کش به این منطقه انتقال داده شده است.
به گفته این منبع میدانی، شبه نظامیان کُرد این تانکرهای نفت کش را به مناطق در کنترل اقلیم کردستان عراق و ترکیه قاچاق می‌کنند کنند و با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند رسانند تا بتوانند منبع درآمد خود را در مناطق تحت تصرف حفظ کنند.
وی با بیان اینکه مشتری‌های این تانکرها در ترکیه و عراق به شدت از این محموله‌های نفتی استقبال می‌کنند کنند، افزود: قیمت نفتی که شبه نظامیان کُرد به فروش می‌رسانند رسانند از قیمت جهانی پایین‌تر است و همین مسئله برای خریداران جذابیت دارد.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: شبه نظامیان کُرد در ۲ سال گذشته بر بخش‌های مهمی از شرق رود فرات مسلط شده اند که مملو از میادین نفتی است و روزانه مقادیر زیادی از این طلای سیاه را در عراق و ترکیه به فروش می‌رسانند رسانند.
به گزارش اخبار جهادی، در حالی که غارت و فروش منابع نفتی در شمال و شمال شرق سوریه به سرعت ادامه دارد، فرماندهان شبه نظامیان کُرد اعلام کرده اند که با مشکل مالی رو به رو هستند و قادر به خدمات دهی به ساکنان مناطق تحت تصرف خود نیستند.
به گفته منابع میدانی، اظهارنظر فرماندهان شبه نظامیان کُرد یک دروغ آشکار است چرا که آنان روزانه درآمد های قابل توجهی را به دست می آورند و فقط درصدد هستند ثروت‌های خود را افزایش دهند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد در یک سال گذشته با وجود کسب درآمدهاینجومی از فروش نفت، هیچ گونه تلاشی برای بازسازی زیر ساخت‌های آسیب دیده و ایجاد امکانات جدید نکرده اند.

گزارش‌های میدانی حاکیست، مناطق مسکونی و مراکز خدماتی به ویژه بیمارستان‌ها در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد هم چنان در انتظار بازسازی هستند و همین مسئله مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است.
در حالی که از منابع حاصل شده فروش نفت، هیچ امکانات جدیدی در مناطق مورد اشاره ایجاد نشده و از سرنوشت کمک‌های مالی سعودی‌ها و اماراتی خبری در دسترس نیست، خشم مردم در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد هر روز بیشتر برانگیخته می شود.
به گزارش اخبار جهادی، ساکنان مناطق شمال و شمال شرق سوریه در حالی تخت فشار هستند و از نبود امکانات رنج می برند که همه شواهد میدانی نشان می دهد شبه نظامیان کُرد با حمایت‌های دولت آمریکا فقط به فکر غارت ثروت ملی سوریه هستند و حتی با ترکیه به صورت غیر مستقیم همکاریمی کنند چرا که بخش قابل توجهی از نفت استخراج شده در این کشور به فروش می رسد.
انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.