اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حال آشفته ۶ هزار تروریست در منطقه التنف همزمان با خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از خاک سوریه/ استقرار نیروهای سوری، روسی و مقاومت در حومه منطقه التنف + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18246
  • 06 دی 1397 - 20:12
حال آشفته ۶ هزار تروریست در منطقه التنف همزمان با خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از خاک سوریه/ استقرار نیروهای سوری، روسی و مقاومت در حومه منطقه التنف + نقشه میدانی

همزمان با تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، تروریست‌ها در منطقه التنف با یکدیگر دچار اختلاف جدی شدند. به گزارش اخبار جهادی، همزمان با خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از مناطق شمالی و شمال شرقیسوریه، گروه‌های تروریستی در منطقه التنف در جنوب استان حمص دچار اختلاف‌های جدی با یکدیگر شده‌اند. یک منبع میدانی از نگرانی گروه‌های تروریستی مستقر […]

همزمان با تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، تروریست‌ها در منطقه التنف با یکدیگر دچار اختلاف جدی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از مناطق شمالی و شمال شرقیسوریه، گروه‌های تروریستی در منطقه التنف در جنوب استان حمص دچار اختلاف‌های جدی با یکدیگر شده‌اند.

یک منبع میدانی از نگرانی گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه التنف خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها خروج از پایگاه التنف را در دستور کار قرار داده‌اند و همین مسئله عناصر تروریستی را به وحشت انداخته است.

وی با بیان اینکه اختلاف‌ها میان گروه‌های تروریستی به خصوص «مغاویر الثوره، جیش السنه و…» تشدید شده است، افزود: برخی گروه‌های تروریستی اعتقاد دارند که با خروج آمریکایی‌ها باید با نیروهای ارتش سوریه مذاکره کرد.

این منبع میدانی به هدف تروریست‌ها از مذاکره با نیروهای سوری اشاره کرد و گفت: این گروه از عناصر تروریستی درصدد هستند تا نیروهای دولتی را مجاب کنند که گذرگاه امنی برای انتقال آنان به شمال سوریه باز کند.

وی با بیان اینکه «مهند الطلاع»، فرمانده عناصر تروریستی «المغاویر الثوره» خواهان مذاکره با دولت برای انتقال تروریست‌های تحت فرمان خود به شمال سوریه است، افزود: در مقابل شمار قابل توجهی از تروریست‌ها خواهان ماندن در منطقه التنف و مبارزه با نیروهای ارتش سوریه هستند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، همزمان با گمانه زنی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از منطقه التنف، چند گروه از نیروهای ارتش سوریه، روسیه و رزمندگان مقاومت در حال احداث چند خاکریز و ایستگاه دفاعی در حومه منطقه التنف هستند.

به گفته منابع می‌دانی، نیروهای سوری، روسی و مقاومت خود را برای استقرار در این مناطق آماده می‌کنند تا در زمان مناسب به مواضع عناصر تروریستی در منطقه التنف حمله کنند و این منطقه را به کنترل دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، در منطقه التنف علاوه بر پایگاه نیروهای آمریکایی، یکی از بزرگترین اردوگاه‌های آوارگان سوری به نام «الرکبان» وجود دارد؛ در این اردوگاه حدود ۷۴ هزار آواره سوری حضور دارند.

گزارش‌های منابع میدانی حاکیست، عناصر تروریستی «جیش المغاویر» بخش زیادی از کمک‌های بین المللی برای آوارگان اردوگاه «الرکبان» را به سرقت می‌برند و میان خود تقسیم می‌کنند و همین مسئله خشم ساکنان اردوگاه را به دنبال داشته است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۲۰۰ تروریست در منطقه التنف در جنوب استان حمص حضور دارند که مساحت تحت اشغال آنان حدود ۵۵ کیلومتر مربع است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.