اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات تدارکات ارتش ترکیه برای حمله به شمال سوریه/ مذاکرات داغ فرماندهان شبه نظامیان کُرد و نیروهای روسی برای مقابله با آنکارا + نقشه

  • کد خبر : 18231
  • 05 دی 1397 - 23:06
جزئیات تدارکات ارتش ترکیه برای حمله به شمال سوریه/ مذاکرات داغ فرماندهان شبه نظامیان کُرد و نیروهای روسی برای مقابله با آنکارا + نقشه

مذاکرات فشرده نیروهای روسی و شبه نظامیان کُرد برای جلوگیری از عملیات نیروهای ارتش ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، با آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های اشغالی در شمال سوریه، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تحت فرمان آنان برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد آماده می شوند. براساس اطلاعات […]

مذاکرات فشرده نیروهای روسی و شبه نظامیان کُرد برای جلوگیری از عملیات نیروهای ارتش ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، با آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های اشغالی در شمال سوریه، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تحت فرمان آنان برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد آماده می شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مرحله نخست عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی از شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب تا شهر رآس العین در شمال غرب استان حسکه امتداد دارد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در مرحله نخست عملیات در تلاش هستند تا عمق ۴۰ کیلومتری در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد پیشروی کنند.

این منبع میدانی به هدف نهایی دولت ترکیه در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد اشاره کرد و افزود: نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های تحت فرمان آنان درصدد هستند تا تمامی مناطق مرزی از شمال شرق استان حلب تا شمال شرق استان حسکه را به اشغال دربیاورند.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها موفق شدند عملیات خود را علیه شبه نظامیان کُرد تکمیل کنند، تمامی مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه به اشغال آنان در می آید.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش ترکیه در راستای اجرای عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه، بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی و نفربر را با تجهیزات سنگین نظامی به سمت شهرک مرزی «کلس» در استان هاتای و نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه ارسال کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، بخشی از این کاروان نظامی در مناطق مرزی مشترک مستقر خواهد شد و بخشی دیگر هم از طریق منطقه «بیلی» به داخل خاک سوریه منتقل می شود.

منطقه «بیلی» در ۴۵ کیلومتری شهر منبج و شمال استان حلب واقع شده است؛ به گفته منابع میدانی، دهها تن از نیروهای ویژه ارتش ترکیه هم با این کاروان نظامی به مناطق مرزی اعزام شده اند.

همزمان با تلاش و تحرکات نیروهای ارتش ترکیه برای آغاز عملیات، گروهی از نیروهای سوری و روسی با هماهنگی شبه نظامیان کُرد، وارد شهرک «العریمه» در غرب شهر منبج شدند تا معادلات آنکارا برهم بخورد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای سوری و روسی یک ایستگاه مراقبتی موقت در داخل شهرک «العریمه» ایجاد کرده اند؛ چند گروه دیگر از نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف و پایگاه نظامی این شهرک مستقر شده اند که پیشتر شبه نظامیان کُرد در این نقاط حضور داشتند.

به گفته منابع میدانی، ورود و استقرار نیروهای سوری و روسی در شهرک «العریمه» یک پیام روشن برای مقامات دولتی و ارتش ترکیه است؛ این شهرک خط تماس میان شبه نظامیان کُرد و تروریست های تحت فرمان ترکیه است.

انعطاف شبه نظامیان کُرد پس از خروج نیروهای آمریکایی نشان می دهد آنان در حال حاضر فقط باید به نیروهای دولت مرکزی سوریه تکیه کنند و به نظر می رسد با ورود نیروهای ارتش به شهر منبج مشکلی ندارند تا از اشغالگری نیروهای ارتش ترکیه جلوگیری کنند.

یک منبع میدانی به جزئیات ملاقات ها و مذاکرات فشرده فرماندهان شبه نظامیان کُرد با نیروهای روسی در پایگاه حمیم در استان لاذقیه اشاره کرد و گفت: روس ها به کردها پیشنهاد داده اند که از تمامی مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه عقب نشینی کنند و اجازه دهند نیروهای سوری در این محورها مستقر شوند تا از اشغالگری نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها جلوگیری کنند.

این منبع میدانی افزود: این پیشنهاد نیروهای روسی به این معنا است که نیروهای ارتش سوریه در مناطق مرزی از شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب تا منطقه المالکیه در شمال شرق استان حسکه مستقر شوند.

وی با بیان این که نیروهای روسی به شبه نظامیان کُرد پیشنهاد داده اند تا کنترل تمامی میادین نفتی و گازی شرق رود فرات را به نیروهای سوری واگذار کنند، گفت: مذاکرات همچنان میان طرفین در جریان است و نتیجه مشخص نشده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.