اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

با وجود تحریم‌ها، ایران در نمایشگاه هوایی کیش قدرت‌نمایی کرد

  • کد خبر : 17849
  • 07 آذر 1397 - 11:35

رسانه‌های خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی در جزیره کیش، انجام چنین رویدادی در بحبوحه تحریم‌ها را نمایش قدرت ایران برشمردند. به گزارش اخبار جهادی، یک رسانه ترکیه‌ای در گزارشی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی در جزیره کیش آن‌را قدرت نمایی نظامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا توصیف کرد.  خبرگزاری «آناتولی» سه شنبه بعد از […]

رسانه‌های خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی در جزیره کیش، انجام چنین رویدادی در بحبوحه تحریم‌ها را نمایش قدرت ایران برشمردند.

به گزارش اخبار جهادی، یک رسانه ترکیه‌ای در گزارشی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی در جزیره کیش آن‌را قدرت نمایی نظامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا توصیف کرد.

 خبرگزاری «آناتولی» سه شنبه بعد از ظهر نوشت: ایران روز سه‌شنبه قابلیت‌های نظامی خود را در جریان نهمین نمایشگاه هوایی در جزیره کیش نشان داد.

 در این نمایشگاه مقام‌های ارشد ایران چون «امیر حاتمی» وزیر دفاع و «سورنا ستاری» معاون رئیس جمهور در زمینه علوم و فنآوری و دیگر مقام های ارشد نظامی حضور داشتند.

 ایران در جریان این نمایشگاه هوایی مجموعه‌ای از بالگردها، پهپادها ، هواپیماهای جنگی و ترابری را به نمایش گذاشت.

 بر اساس این گزارش، جنگنده‌های «اف-۱۴» و «اف-۴» «میگ -۲۹» ایران از جمله هواپیماهای حاضر در این نمایشگاه هوایی بودند.

خبرگزاری آناتولی در خاتمه نوشت: این نمایشگاه هوایی با وجود تحریم‌های تحمیلی آمریکا  و کناره گیری این کشور از توافق هسته‌ای با ایران شروع به کار کرد.

 اخیرا نیز وبگاه تحلیلی «جینز دیفنس» به افتتاح خط تولید جنگنده «کوثر» اشاره کرد و نوشت: انجام چنین کاری نه تنها نقطه عطفی در صنایع هوا فضای ایران محسوب می‌شود بلکه ساخت جت‌های کوثر، صاعقه و غیره می‌تواند نیروی هوایی ایران را تقویت کند.

  جینز دیفنس نوشت: ایران به طور رسمی خط تولید جنگنده «کوثر» برگرفته از «اف_۵ تایگر ایی» جنگنده ساخت شرکت (نورث تروپ)  را افتتاح کرد.

این نشریه با استناد به تصاویر رسانه‌های ایرانی از این رویداد که در تاریخ سوم نوامبر(شنبه ۱۲ آبان) و با حضور فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد، نوشت: دستکم هفت بدنه این جنگنده در خط تولید صنایع هواپیماسازی ایران «هسا» رویت شد . این جنگنده ابتدا در ماه اوت (مرداد) سال جاری رونمایی شد و نباید با نوع بومی جت آموزشی هم نام آن اشتباه گرفته شود.

جینز دیفنس ادامه داد: تصاویر نشان داده شده از کابین این جنگنده  نشان می‌دهد که دستگاه های پیشرفته اندازه گیری و نمایشگرهای چندکاره جایگزین دستگاه‌های آنالوگ اصلی نوع آمریکایی این هواپیما شده‌اند.

این نشریه در خاتمه نوشت: کوثر جدیدترین جنگنده ساخت ایران و نشانگر رشد سریع قابلیت‌های هوا فضای داخلی این کشور به جهان است. ایران که در سال‌های قبل  از پیروزی انقلاب در سال ۷۹ میلادی  ۱۴ فروند جنگنده اف -۵ تایگر ایی و ۲۸ فروند اف -۵ اف را خرید اینک برخی از آن‌ها را به نمونه‌های بومی چون «سیمرغ» ، «آذرخش» ، «صاعقه_۱» و «صاعقه-۲» مبدل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.