اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

“آویو کوخاوی” رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل کیست؟

  • کد خبر : 17822
  • 05 آذر 1397 - 16:17
“آویو کوخاوی” رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل کیست؟

کابینه رژیم صهیونیستی آفیف کوخاوی را به عنوان رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی انتخاب کرد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، کابینه این رژیم با انتخاب سرتیب آویو کوخاوی به عنوان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی موافقت کرد. به این ترتیب کوخاوی بعد از گادی آیزنکوت بیست و دومین رئیس […]

کابینه رژیم صهیونیستی آفیف کوخاوی را به عنوان رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی انتخاب کرد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، کابینه این رژیم با انتخاب سرتیب آویو کوخاوی به عنوان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی موافقت کرد. به این ترتیب کوخاوی بعد از گادی آیزنکوت بیست و دومین رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بر اساس این گزارش احتمالا کوخاوی منصب جدید خود را در روز ۳۱ دسامبر آینده تحویل خواهد گرفت.

کوخاوی پیش از این فرماندهی شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهی منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی را در اختیار داشته است.

منابع شرکت کننده در جلسه کابینه اعلام می‌کنند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سایر وزرا اظهارات یائیر گولانی معاون رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ضد مقامات سیاسی سرزمین‌های اشغالی را رد کردند.

کوخاوی فعالیت‌های نظامی خود را در تیپ چتربازان آغاز کرده و خیلی زود در مناصب اداری و نظامی رژیم صهیونیستی ارتقا پیدا کرد تا اینکه در نهایت به عنوان فرمانده این یگان انتخاب شد.

کوخاوی همچنین فرمانده اتاق موسوم به غزه در ارتش رژیم صهیونیستی و تیپ شمالی و رئیس شعبه اطلاعات نظامی این رژیم و فرمانده واحد عملیات در ارتش اسرائیل بوده است.

کوخاوی در سرکوب انتفاضه اول و دوم فلسطین و همچنین جنگ تجاوز طلبانه لبنان در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ حضور فعال داشته است. این نظامی رژیم صهیونیستی همچنین در تجاوز های صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ نیز حضور داشته است.

همچنین بنیامین نتانیاهو که متولی پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شده، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که إیال زمیر معاون رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

زمیر که از افراد نزدیک به نتانیاهو به شمار می‌رود، مأموریت خود را بعد از کناره‌گیری آیزنکوت از ریاست ستاد ارتش آغاز خواهد کرد. وی پیش از این دبیر نظامی نتانیاهو و فرمانده تیپ جنوبی در ارتش رژیم صهیونیستی بوده است .

احتمال می‌رود حضور زمیر در پست جانشینی رئیس ستاد ارتش باعث برکنار شدن تعدادی از افسران ارتش و بازنشستگی زودهنگام آنها شود و کشمکش‌ها را در بدنه ارتش افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.