اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال عراق/ عملیات بزرگ بسیج مردمی برای تامین امنیت مساحت هزار و ۴۷۰ کیلومتر جنوب غرب استان کرکوک + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17781
  • 01 آذر 1397 - 19:19
آخرین تحولات میدانی شمال عراق/ عملیات بزرگ بسیج مردمی برای تامین امنیت مساحت هزار و ۴۷۰ کیلومتر جنوب غرب استان کرکوک + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان عراقی به منظور امن کردن استان های «کرکوک و نینوا»، عملیات های گسترده و جداگانه ای را علیه مواضع عناصرمخفی داعش آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی، از استان کرکوک در شمال کشور عراق خبر می رسد، نیروهای بسیج مردمی عملیات گسترده و وسیعی را برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.براساس […]

رزمندگان عراقی به منظور امن کردن استان های «کرکوک و نینوا»، عملیات های گسترده و جداگانه ای را علیه مواضع عناصرمخفی داعش آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، از استان کرکوک در شمال کشور عراق خبر می رسد، نیروهای بسیج مردمی عملیات گسترده و وسیعی را برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تیپ « ۹، ۱۶، ۲۱ و ۲۵» بسیج مردمی در عملیات پاکسازی جنوب غرب استان کرکوک حضور دارند و درصدد هستند امنیت مساحتی حدود هزار و ۴۷۰ را به طور کامل تامین کنند.

یک منبع میدانی به جزئیات این عملیات اشاره کرد و افزود: نیروهای بسیج مردمی حملات خود را از محورهای «تازه – داقوق در شمال، آمرلی در شرق، الرشاد، الرمل و الزرگه در غرب و جنوب غرب» متمرکز کرده اند.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای بسیج مردمی در مرحله نخست عملیات مواضع تروریست های داعش را در ارتفاعات واقع شده میان استان های کرکوک و صلاح الدین هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آوردند.

وی با بیان این که تعدادی از پایگاه ها و مقرهای تروریست ها در مرحله نخست عملیات منهدم شدند، گفت: نیروهای بسیج مردمی مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و تله انفجاری را کشف و ضبط کردند.

به گزارش اخبار جهادی، خبرها از نزدیکی مرزهای شمال شرقی استان صلاح الدین حاکیست، یگان های مهندسی عملیات پاکسازی مناطق آلوده را با خنثی کردن دهها تله انفجاری، کشف مقرها، انبارهای سلاح و تونل تروریست ها با موفقیت به پایان رساندند.

در جریان عملیات نیروهای بسیج مردمی در این محور، شماری از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش به سمت مناطق جنوب غرب استان کرکوک متواری شده اند اما نیروهای عراقی درصدد هستند با تکمیل عملیات از تمامی محورها حلقه محاصره تروریست ها را تنگ تر کنند.

نیروهای بسیج مردمی تلاش می کنند با پاکسازی و تامین امنیت جنوب غرب استان کرکوک، سد مهمی را برابر نفوذ تروریست های داعش در رشته کوه های حمرین که در شرق واقع شده اند ایجاد کنند و آرامش را هم به شمال شرق استان صلاح الدین که به جنوب استان کرکوک متصل می شود را بازگردانند.

به گزارش اخبار جهادی، از استان نینوا خبر می رسد، عملیات نیروهای بسیج مردمی در محله های شهر موصل برای شناسایی عناصر مخفی داعش ادامه دارد و تاکنون ۱۱ تن از تروریست ها دستگیر شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات در شهر موصل همچنین توانستند چند انبار سلاح و تجهیزات نظامی از جمله «آرپی جی، موشک، خمپاره، مواد منفجره و تله های انفجاری» را کشف و ضبط کنند.

نیروهای عراقی در یک هفته گذشته حدود ۳۰ تن از تروریست های داعش را در محله های شرقی شهر موصل شناسایی و دستگیر کردند؛ به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش درصدد بودند چند عملیات تروریستی را علیه نیروهای امنیتی در شهر موصل انجام دهند که ناکام ماندند؛ برخی از محله های شهر موصل همچنان به هسته های خاموش داعش آلوده هستند.
انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.