اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملکرد ۳۰ درصدی گنبد آهنین به اذعان مقام صهیونیستی

  • کد خبر : 17687
  • 21 آبان 1397 - 22:52
عملکرد ۳۰ درصدی گنبد آهنین به اذعان مقام صهیونیستی

صهیونیست‌ها می‌گویند در مواجهه با باران موشکی سربازان مقاومت در غزه، گنبد آهنین‌شان فقط توانسته ۶۰ موشک از ۲۰۰ راکت فلسطینی‌ها را رهگیری کند. به گزارش اخبار جهادی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از فروکش کردن آتش خشم موشکی امشب سربازان مقاومت در غزه، از عملکرد ۳۰ درصدی سامانه پدافندی گنبد آهنین در رهگیری و […]

صهیونیست‌ها می‌گویند در مواجهه با باران موشکی سربازان مقاومت در غزه، گنبد آهنین‌شان فقط توانسته ۶۰ موشک از ۲۰۰ راکت فلسطینی‌ها را رهگیری کند.

به گزارش اخبار جهادی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از فروکش کردن آتش خشم موشکی امشب سربازان مقاومت در غزه، از عملکرد ۳۰ درصدی سامانه پدافندی گنبد آهنین در رهگیری و انهدام موشک‌های دست‌ساز فلسطینی‌ها خبر داد.

آنطور که ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده، رزمندگان مقاومت امشب حدود ۲۰۰ موشک به قلب سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند؛ انتقام موشکی فلسطینی‌ها امشب بُرد بلندتری نسبت به حملات پراکنده قبلی داشته و این بار علاوه بر ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین مستقر در مرز غزه، شهرک‌نشینانی که ۷۰ کیلومتر آن سوتر از غزه جا خوش کرده بودند هم مجبور شدند در پناهگاه پناه بگیرند.


رزمندگان فلسطینی در حال آماده شدن برای پرتاب موشک

سخنگوی رژیم صهیونیستی گفته که سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد این رژیم که گنبد آهنین نام دارد، فقط توانسته ۶۰ فروند موشک شلیک‌شده را رهگیری و سرنگون کند.

اسرائیل ۳ سامانه پدافند موشکی دارد؛ «گنبد آهنین» (کوتاه برد)، «فلاخن داوود» (میان برد) و «پیکان ۳» (دور برد). ساخت این سامانه‌ها البته هزینه‌های زیادی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی داشته است.

فقط گنبد آهنین در سال ۲۰۱۴، رقمی معادل ۲۲۵ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۱۱ میلیون دلار کمک بلاعوض از سناتورهای آمریکایی دریافت کرد. در سال ۲۰۱۵ این کمک به ۴۲۹ میلیون دلار رسید.


تانک مرکاوا

این البته تنها رویای برباد رفته اسرائیل نیست. نسل چهارم تانک مرکاوا که صهیونیست‌ها آن را ارابه خدایان می‌نامند، در نبرد ۳۳ روزه با رزمندگان حزب‌الله لبنان، به تابوتی داغ برای سربازان صهیونیست بدل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.