اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماجراجویی جدید ترکیه برای حفظ توافق سوچی/ لشکرکشی علیه شبه نظامیان کُرد برای نجات تروریست‌ها + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17545
  • 15 آبان 1397 - 14:12
ماجراجویی جدید ترکیه برای حفظ توافق سوچی/ لشکرکشی علیه شبه نظامیان کُرد برای نجات تروریست‌ها + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ارتش ترکیه پایگاه مراقبتی خود را در شمال استان حلب تخلیه کرده اند و نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی به منطقه « الشیخ صطیف» در منطقه منبج انتقال داده اند. به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه در روزهای گذشته از انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق شمالی سوریه خبر داد و حالا شواهد میدانی نشان می […]

نیروهای ارتش ترکیه پایگاه مراقبتی خود را در شمال استان حلب تخلیه کرده اند و نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی به منطقه « الشیخ صطیف» در منطقه منبج انتقال داده اند.

به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه در روزهای گذشته از انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق شمالی سوریه خبر داد و حالا شواهد میدانی نشان می دهد این تهدیدها در حال اجرایی شدن هستند.

از شمال استان حلب خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه پایگاه مراقبتی خود را در شهرک «الغندوره» تخلیه کرده اند و نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی به منطقه «الشیخ صطیف» واقع در بخش «ام جلود» در منطقه منبج انتقال داده اند.

به گفته منابع میدانی، منطقه «الشیخ صطیف» پیشتر در تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد بود و به صورت مشترک توسط نظامیان آمریکایی کنترل می شد اما پس از توافق واشنگتن – آنکارا این منطقه از شبه نظامیان کُرد تخلیه شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، چند گروه دیگر از نیروهای ارتش ترکیه به همراه تجهیزات نظامی سنگین به مناطق مرزی مشترک با سوریه رسیدند و احتمال آغاز حمله علیه شبه نظامیان کُرد قوت گرفته است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش ترکیه با ماجراجویی جدید درصدد هستند بخش های دیگری از مناطق شمالی سوریه را به اشغال خود دربیاورند تا امتیازهای بیشتری را در مذاکرات سیاسی از دولت مرکزی سوریه بگیرند.

یک منبع میدانی به هدف دوم نیروهای ارتش ترکیه از انجام عملیات در مناطق شمالی سوریه اشاره کرد و افزود: دولت ترکیه درصدد است این مناطق را اشغال کند و در اختیار بخشی از گروه‌های تروریستی قرار دهد.

این منبع میدانی تصریح کرد: براساس توافق سوچی، گروه های تروریستی حدود ۲۰ کیلومتر از مناطق اشغالی را در امتداد خطوط تماس با ارتش سوریه در استان های حلب، حماه، ادلب و لاذقیه از دست می دهند و به همین دلیل دولت ترکیه تلاش می کند تروریست ها را به مناطق اشغالی جدید انتقال دهد تا از قدرت مانورشان در شمال سوریه کاسته نشود.

در حال حاضر، گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) با تخلیه مناطق اشغالی و عقب نشینی ۲۰ کیلومتری مخالفت کرده و دولت ترکیه برای جلوگیری از شکست توافق سوجی تلاش می کند آنان را مجاب کند تا در آینده نزدیک به منطقه دیگری منتقل شوند.

از شمال استان حماه خبر می رسد، حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه علیه مواضع گروه های تروریستی در شهرک لطمانه همچنان ادامه دارد و خسارت سنگینی به تروریست ها وارد شده است؛ این حملات در واکنش به عملیات تروریست ها در این محور صورت گرفته است.

به گزارش اخبار جهادی، اختلاف و درگیری میان گروه های تروریستی در مناطق اشغالی شمال سوریه به اوج رسیده و خبرها حاکیست، تعدادی از سرکرده های گروه تروریستی هیات تحریرالشام توسط گروهی ناشناس از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، اختلاف میان تروریست ها به حدی افزایش یافته است که ۳۰۰ تن از تروریست ها از گروه تروریستی «فیلق الرحمن» جدا شدند و به همراه تجهیزات نظامی سبک و سنگین به عضویت گروه تروریستی هیات تحریر الشام درآمدند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.