اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه علیه داعش در صحرای «سویداء»

  • کد خبر : 17379
  • 07 آبان 1397 - 12:58
آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه علیه داعش در صحرای «سویداء»

پس ازآنکه عناصر داعش با حمله به مواضع ارتش سوریه در سویداء، آتش‌بس با ارتش سوریه را شکستند، نیروهای سوری نیز عملیات خود علیه داعش را آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه پس از وقفه چند روزه عملیات خود در استان سویداء، بار دیگر عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در این منطقه […]

پس ازآنکه عناصر داعش با حمله به مواضع ارتش سوریه در سویداء، آتش‌بس با ارتش سوریه را شکستند، نیروهای سوری نیز عملیات خود علیه داعش را آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه پس از وقفه چند روزه عملیات خود در استان سویداء، بار دیگر عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در این منطقه را از سر گرفت.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارتش سوریه این عملیات را پس از شکست عملیات آزادسازی ربوده‌شدگان سویداء که در چنگ داعش اسیر هستند، مجددا آغاز کرد.

ارتش سوریه به خاطر اینکه بتواند ربوده‌شدگان سویداء را که ۱۴ کودک و ۷ زن هستند، آزاد کند، عملیات خود علیه داعش در منطقه سویداء را متوقف کرده بود، ولی پس از اینکه داعش این افراد را آزاد نکرد و توافق آتش‌بس را نقض کرد، ارتش مجددا حملات خود را آغاز کرده است.

عملیات ارتش سوریه در حال حاضر در اطراف ارتفاعات «الصفا» در حال انجام است؛ آخرین منطقه‌ای که عناصر داعش در استان سویداء و در جنوب سوریه در آن محاصره هستند.

شبکه خبری «اخبار السویداء» هم روز گذشته اعلام کرد که حملات ارتش سوریه به مواضع داعش به این خاطر بوده است که عناصر داعش توافق آتش‌بس با ارتش را نقض و به مواضع نیروهای سوری حمله کرده‌اند.

یک منبع نظامی در اتاق عملیات ریف شرقی استان حمص نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش سوریه به حملات خود علیه عناصر داعش در عمق منطقه نزدیک به مرزهای اداری مشترک با ریف استان دیرالزور و به سمت سد «عویرض» و اطراف نیروگاه سوم واقع در صحرای شرقی شهر «تدمر» ادامه می‌دهند.

عناصر داعش سوم مرداد ماه سال جاری به صورت گسترده از سمت پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه به سمت استان سویداء حمله کردند.

در جریان این حملات و چند انفجاری که عناصر داعش انجام دادند بیش از ۲۵۰ غیر نظامی کشته و ۳۰ غیر نظامی گروگان گرفته شدند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

از زمانی که داعش این افراد را گروگان گرفته، دو نفر را گردن زد و اعلام کرد که یک زن ۶۵ ساله هم فوت کرده است.

 ارتش و نیروهای مسلح سوریه ۲۷ مهر ماه در جریان یک عملیات موفق شدند شش نفر از زنان و کودکانی را که عناصر داعش از روستای «الشبکی» در شرق سویداء ربوده بودند، آزاد کنند.

آزادسازی گروگان‌ها توسط ارتش سوریه در حالی انجام شد که داعش برای آزادی این گروگان‌ها سه شرط را مطرح کرده بود.

 داعش اعلام کرده بود که دولت سوریه باید در ازای هر فرد ربوده شده یک میلیون دلار و مجموعا معادل ۲۷ میلیون دلار بدهد، ارتش سوریه عملیات خود در منطقه ارتفاعات «الصفا» علیه این گروه را متوقف کند و ۴۸ نفر از همسران عناصر داعش که در زندانهای دولت سوریه هستند، آزاد شوند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.