اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ورود ناو هواپیما‌بر «ال اچ دی ۲» آمریکا به قطر

  • کد خبر : 17170
  • 23 مهر 1397 - 18:33
ورود ناو هواپیما‌بر «ال اچ دی ۲» آمریکا به قطر

وزارت دفاع قطر از پهلو گرفتن ناو هواپیمابر آمریکایی اسکس ( ال اچ دی ۲) در ساحل این کشور بر طبق برنامه از پیش تعیین شده خبر داد. به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع قطر اعلام کرد که یک ناو هواپیما‌بر آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) با سه هزار سرباز در ساحل این کشور پهلو گرفته […]

وزارت دفاع قطر از پهلو گرفتن ناو هواپیمابر آمریکایی اسکس ( ال اچ دی ۲) در ساحل این کشور بر طبق برنامه از پیش تعیین شده خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع قطر اعلام کرد که یک ناو هواپیما‌بر آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) با سه هزار سرباز در ساحل این کشور پهلو گرفته است.

در این بیانیه آمده است که ورود این ناو به قطر در راستای همکاری‌های نظامی مشترک بین دو کشور برای تأمین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم است و این بزرگ‌ترین ناوی بوده که تا کنون وارد ساحل قطر شده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع قطر، در مراسم استقبال از این ناو آمریکایی که حامل سه هزار نفر از جمله یک هزار و ۶۰۰ تفنگدار دریایی است، شماری از افسران قطری و «ویلیام گرانت» کاردار سفارت آمریکا در دوحه حضور داشتند.

قطر میزبان پایگاه نیروی هوایی «العدید» آمریکا است و در حال حاضر، بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.
«خالد العطیه» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر پیشتر اعلام کرد که این کشور با اختصاص ۱٫۸ میلیارد دلار در صدد توسعه این پایگاه هوایی است.

قطر از زمان قطع روابطش با عربستان، امارات، بحرین و مصر در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶)، تلاش کرده است همکاری‌های نظامی خود را نه صرفا با آمریکا بلکه با کشورهای دیگر نیز افزایش دهد.

دوحه در این راستا، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف به امضا رسانده که مهمترین آن خرید ۱۲ فروند جنگنده «رافائل» از فرانسه و ۴۹۰ خودروی زرهی از شرکت «نکستر» این کشور به ارزش حدود ۱۰ میلیارد یورو است.
این کشور آوریل گذشته یک قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی از آمریکا به مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار امضا کرد و گفت وگوهایی برای خرید سامانه موشکی «اس – ۴۰۰» از روسیه را هم آغاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.