اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کاسبی رسانه‌ای ترامپ از جنگ داعش و شبه نظامیان کُرد در شرق سوریه/ اشراف جبهه مقاومت بر بازی آمریکا در نوار ساحلی شرق رود فرات به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17104
  • 21 مهر 1397 - 13:40
کاسبی رسانه‌ای ترامپ از جنگ داعش و شبه نظامیان کُرد در شرق سوریه/ اشراف جبهه مقاومت بر بازی آمریکا در نوار ساحلی شرق رود فرات به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

در هفته های گذشته مانور رسانه ای آمریکایی ها مبنی بر مبارزه با داعش در شرق رود فرات افزایش یافته و این گونه القاء می شود که واشنگتن و ائتلاف غربی به تنهایی عامل اصلی شکست تروریست ها در سوریه هستند. به گزارش اخبار جهادی، در هفته های گذشته مانور رسانه ای آمریکایی ها مبنی […]

در هفته های گذشته مانور رسانه ای آمریکایی ها مبنی بر مبارزه با داعش در شرق رود فرات افزایش یافته و این گونه القاء می شود که واشنگتن و ائتلاف غربی به تنهایی عامل اصلی شکست تروریست ها در سوریه هستند.

به گزارش اخبار جهادی، در هفته های گذشته مانور رسانه ای آمریکایی ها مبنی بر مبارزه با داعش و شکست قریب الوقوع این گروه تروریستی در نوار ساحلی شرق رود فرات افزایش یافته و این گونه القاء می شود که واشنگتن و ائتلاف غربی به تنهایی عامل اصلی شکست تروریست ها در سوریه هستند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: هر فردی با هر تفکر و عقیده ای اگر نقشه میدانی ۳ سال گذشته سوریه را با نقشه میدانی امروز مقایسه کند متوجه دروغ واضح آمریکایی ها خواهد شد چرا که دامنه عملیات نیروهای سوری، مقاومت و متحدان مشخص است.

وی افزود: زمانی که گرو های تروریستی در سوریه در اوج قدرت بودند و جولان می دادند، آمریکایی ها فقط نظاره گر جنایت آنان بودند و نقش اساسی را در تسهیل غارت ثروت های ملی مردم سوریه ایفا می کردند که نمونه آن خرید نفت از گروه تروریستی داعش بود.

این منبع میدانی گفت: نیروهای سوری و مقاومت با کمک متحدان خود در دو سال گذشته موفق شدند بخش های وسیعی از استان های «دمشق، حمص، حماه، دیرالزور، رقه، حلب و…» را از اشغال گروه های تروریستی به ویژه داعش خارج کنند.

نیروهای آمریکایی برخلاف قوانین بین المللی بخش‌هایی از خاک سوریه را به اشغال درآورده اند و دهها پایگاه را در مناطق اشغالی احداث کرده اند.

این منبع میدانی با بیان این که آمریکا نقش ویژه ای را در رشد گروه تروریستی داعش ایفا کرده است، افزود: ترامپ به صورت علنی اعلام کرد که رئیس جمهوری سابق آمریکا در تشکیل گروه تروریستی داعش نقش مستقیم داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم آمریکایی ها به فعالیت های خود برای زنده نگه داشتن ته مانده‌های تروریست‌های داعش در مرزهای مشترک با عراق، صحرای شرقی و جنوب استان حمص سوریه ادامه می دهند و آنان را به شکل های مختلف تجهیز می کنند.

این منبع میدانی با توضیح این که آمریکایی ها به شدت برای حفظ بازمانده‌های داعش تلاش می کنند، گفت: تعداد قابل توجهی از تروریست های داعش از شرق رود فرات توسط آمریکایی ها خارج و به افغانستان انتقال داده شدند.

وی عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات با پشتیبانی مستقیم نیروهای آمریکایی را فقط بازی دروغین کاخ سفید برای فریب افکار عمومی توصیف کرد و گفت: تمامی جزئیات این عملیات تحت اشراف نیروهای جبهه مقاومت است و طبیعی است که طبق نقشه آمریکا گروهی از تروریست ها و شبه نظامیان کُرد قربانی شوند.

توپخانه ائتلاف غربی در یک ماه گذشته بیش از ۱۹ مرتبه مواضع داعش و مناطق مسکونی را در نوار ساحلی شرق رود فرات هدف قرار داده است. جنگنده های ائتلاف حدود ۲۲۰ مرتبه مواضع تروریست ها و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند تا خورک رسانه ای مبنی بر مبارزه با داعش تکمیل شود.

تعداد زیادی از خانه های مسکونی و  زیرساخت های شهرک ها در نوار ساحلی شرق رود فرات در حملات هوایی ائتلاف  تخریب شدند و این مناطق با وجود مسکونی بودن با سلاح های ممنوعه هدف قرار گرفته شدند.

در جریان درگیری های ۳۰ روز گذشته حدود ۴۰۰ تن از شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش کشته و صدها تن دیگر هم زخمی شدند.

شبه نظامیان کُرد حدود ۶۲ مرتبه به مواضع عناصر تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات حمله ور شدند و تروریست های داعش نیز در طرف مقابل حدود ۴۲ حمله را برای متوقف کردن پیشروی شبه نظامیان کُرد انجام دادند.

این منبع میدانی تصریح کرد: تروریست های داعش در این حملات از ۲۵ خودروی انتحاری، ۶ موتور سیکلت انتحاری و ۷ عنصر انتحاری علیه شبه نظامیان کُرد استفاده کردند اما به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند.

شبه نظامیان کُرد در یک ماه گذشته موفق شدند ۲۵۲ تله انفجاری را در نوار ساحلی شرق رود فرات خنثی کنند. با پاکسازی های صورت گرفته مناطق تحت اشغال داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات از ۱۱۱ کیلومتر مربع به ۹۰ کیلومتر مربع کاهش یافته است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.